Beantwoorden
Freakazoid
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Wifisignaal weg na installatie wifibooster/zonnepanelen

Hallo

 

Sinds kort hebben wij een wifibooster (telenet) geïnstalleerd omdat wij op de eerste verdieping van onze woning geen wifisignaal hadden. Dit probleem werd hiermee opgelost. 

 

Zowat tegelijkertijd hebben wij eveneens zonnepanelen laten installeren en werd ook de omvormer hiervan geïnstalleerd, in de buurt van onze modem.

 

Sindsdien stellen we vast dat ons wifi-signaal geregeld wegvalt op onze toestellen. We hebben uiteraard verschillende toestellen die zich kunnen verbinden met het wifinetwerk maar het wifisignaal lijkt niet op alle toestellen tegelijkertijd te verdwijnen : wanneer het signaal op de laptop wegvalt, blijf ik bv wel wifi hebben op smartphone, wanneer de melding op de smart-tv verschijnt, heb ik wel signaal op laptop,...

 

Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Of wat hieraan kan gedaan worden?

 

Kan ik verder ergens nagaan wanneer het wifisignaal exact verbroken werd op laptop (wordt dit ergens gelogd?) - er is geen automatisch herverbinding met het internet.

 

Alvast bedankt

0 Likes
34 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifisignaal weg na installatie wifibooster/zonnepanelen

@Freakazoid 

 

Kan je die Huawei niet instellen om het signaal gewoon niet uit te zenden? Voor zo ver ik kan zien dient dit alleen om instellingen te doen. Dus eenmaal ingesteld heb je die verbinding toch niet meer nodig. Wat zegt de installateur?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Freakazoid
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Wifisignaal weg na installatie wifibooster/zonnepanelen

Hierdoor zou de app operationeel zijn en zou de installateur signalen krijgen als er iets niet OK zou zijn/nazicht moet gebueren (althans dat hebben ze ons toch wijsgemaakt) 

0 Likes
Freakazoid
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Wifisignaal weg na installatie wifibooster/zonnepanelen

Misschien ook een optie idd @louishufk  maar installateur had nog nooit gehoord dat omvormer storingen zou geven op wifi...

 

Opstelling is identiek bij mijn broer,

 

Verschillen zijn :

 

  • Hij heeft nieuwe modem, geen wifi powerline en geen mobile coverage extender
  • Wij hebben oude modem, wifi powerline en een mobile coverage extender
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wifisignaal weg na installatie wifibooster/zonnepanelen

@Freakazoid 

"hij heeft een nieuwe modem"

Zou dat ook al geen goede start voor u zijn?

Vraag eens of je een nieuwe kunt krijgen. Misschien is daar alles al mee opgelost. Dat zou ook maar een kleine moeite zijn.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifisignaal weg na installatie wifibooster/zonnepanelen


@Freakazoid  schreef:

Hierdoor zou de app operationeel zijn en zou de installateur signalen krijgen als er iets niet OK zou zijn/nazicht moet gebueren (althans dat hebben ze ons toch wijsgemaakt) 


Jouw omvormer moet verbonden zijn met Internet via jouw netwerk om data door te geven. Omgekeerd moet jij verbonden zijn met de SSID (AP) van de omvormer om instellingen te doen. De app werkt normaal gezien ook via het Internet.

 

Op het forum van Heiwei vraagt iemand hoe hij de AP van de omvormer kan afzetten:

 

https://forum.huawei.com/enterprise/en/huawei/m/ViewThread.html?tid=598324&lang=en

 

Helaas, zonder veel succes.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.