24620
netweters
|
151233
antwoorden
|
20576
vragen
|
Hallo aanmelden bij TelenetWiFree werkt niet
ik krijg melding wachtwoord foutief
maar de wifree vraagt enkel wachtwoord en geen login
hoe kan dat
moet toch eerst login geven eer die weet of wachtwoord klopt
Niemand ervaring mee
want bij telenet doen ze ook helemaal niets
Ik heb er genoeg ervaring mee om te weten dat wifree niet zomaar doet wat men wil.
Als het niet wil werken stel ik voor dat je huidige wifree verbinding verwijdert en opnieuw alles instelt. Je moet er wel vanuit gaan dat het na het instellen niet in gang gaat vliegen. Dat kan een tijdje duren en je moet dan ook buiten bereik zijn van je eigen netwerk. Zolang het niet werkt gebruik je ook Telenet Homespot. Dat heeft schijnbaar ook een positieve invloed op wifree.
De foto's geven aan hoe de instellingen bij mij zijn.
EDIT: volgens @sb moet TTLS eigenlijk PEAP zijn. Mocht het een niet werken, probeer het andere eens.
Een andere optie op mobiel is eerst de Telenet Mobile app te installeren (je hebt hier zelfs geen gsm nummer voor nodig), inloggen met je Telenet login en die app automatisch de certificaten laten installeren, je hebt dan ook toegang tot partner wifi netwerken in het buitenland.
WiFree werkt ook op Windows (geen extra instellingen nodig), Mac en Linux (voor Linux bestaat hier bij de Netweters een uitgebreid stappenplan in de topics).
Die telenet mobile app bestaat inderdaad niet meer, maar dat wist de helpdesk blijkbaar niet...
de ‘nieuwe’ telenet app nu gebruikt, dank voor de tip
wel een triestig geval, is een erbarmelijke html app
helaas heeft dat geen verbetering gebracht
nog steeds geen connectie
wat een slechte service van telenet
@Desiré schreef:...
de ‘nieuwe’ telenet app nu gebruikt, dank voor de tip
wel een triestig geval, is een erbarmelijke html app
...
Ik deel uw mening
Ik heb/had de mobile app geïnstalleerd en het werkte niet.
Heb alles ingevuld zoals in een vorige post getoond en werkte nog niet.
Ben dan telenet homespot gaan gebruiken en vreemd genoeg is wifree enkele dagen later in gang geschoten.
Je kan best die app installeren en zelf alles invullen. Daarna (geduldig)wachten.
Het is allemaal wel een beetje raar.
Groeten
Homespot zit niet tussen de keuzelijst
nu er is kleine “vooruitgang”
Ik kan de user invullen samen met paswoord
wel nog steeds niets werkend
de helpdesk trekt er zich niets van aan
ze zeggen als foutmelding over paswoord is dat paswoord dan de fout is
maar dat is niet zo want het paswoord werkt bij mijntelenet
zucht
Is in mijn Telenet homespot ingeschakeld? Indien niet kan je zelf ook fluiten naar een verbinding.
Wat paswoord betreft kan je best wel zorgen dat het alle eisen voldoet. Als het niet de reden is van de problemen, kan het toch uitgesloten worden.
Dat het niet onmiddelijk werkt is niet verwonderlijk, bij mij heeft het dagen geduurd.
Als homespot is ingeschakeld kan je deze wel selecteren, maar je moet wel buiten bereik van je eigen netwerk zijn.
De homespot optie is geactiveerd, op eigen thuis straalt die ook uit
maar waar ik wifree wil gebruiken werkt het dus niet
wel nu eens geprobeerd ergens anders, daar werkt het wel
om zot van te komen
hoe kan zo iets nu weer
telenet helpdesk geeft alvast geen hulp
maar goed dat jullie willen helpen
Ben je zeker van die instellingen? Ik ben namelijk zo dom geweest om TelenetMobile te verwijderen (en daarmee verschillende vastgelegde verbindingen, zoals bijvoorbeeld Ziggo) en kon bijgevolg niet meer verbinden met TelenetWiFree. (Herinstalleren Mobile ging niet meer.)
Met jouw instellingen kwam ik er niet, maar toen ik PEAP instelde ipv TTLS zoals in jouw screenshot en daarna een e-mailadres en wachtwoord, toen ik kon ik wél zonder problemen inloggen. Wie gebruik wil maken van TelenetWiFree moet sowieso PEAP activeren, niet TTLS.
Na het instellen en verbinden is het wachtwoord verdwenen, maar verbinden lukt nog altijd zonder problemen. Maar ik vraag me nu wel af hoe het zit met Ziggo en al die andere beschikbare netwerken...
Edit: Voor mij toont dit aan dat je met de "nieuwe" Telenet app geen bal bent wat betreft het verbinden met TelenetWiFree. Als je de instellingen niet zelf instelt, dan werkt het niet.
Bij mij staat TTLS en ik wil dat om u te plezieren wel veranderen naar PEAP, maar niet zolang het werkt wat het nu doet. Al te veel miserie gehad om dat terug in gang te krijgen na het experimenteren.
Groeten
Telenet raadt blijkbaar zelf aan om TTLS (en MSCHAP-V2) te gebruiken. Ik heb zelf wat experimenteren (hier) en ik kom nu uit op deze instelling:
Alledrie de instellingen lijken te werken, maar ik ga het op deze houden, vooral omdat hier geen melding meer is als zou de verbinding niet privé zijn. Ik vermoed dat het niet zal werken op bijvoorbeeld Ziggo of UPC, maar daar lig ik voorlopig niet wakker van.