24757
netweters
|
152434
antwoorden
|
20704
vragen
|
Heb reeds een paar maanden een nieuwe witte modem. Vanaf het moment van vervanging heb ik bijna dagelijks het probleem dat netwerk volledig uitvalt. Geen communicatie meer met witte router...ook Telenet klantendienst kan dan mijn router niet meer bereiken. Door router uit en aan te zetten werkt alles weer. Het uitvallen viel de eerste keer voor toen ik met mijn gsm een snelheidstest wou doen. Heb voor alle zekerheid router opnieuw omgeruild door een nieuwe witte router maar probleem doet zich nog altijd voor. Ter info router staat in kelder en binnen heb ik ook nog 2 AP's om netwerk uit te breiden. Ik heb het gevoel dat iets via de wifi het probleem triggert want ofwel gebeurt het als ik een nieuwsflash of filmpje bekijk op gsm ofwel soms (niet altijd) als ik met gsm van de ene AP zone naar de andere AP zone ga... Het doet zich nog sneller voor als er een 2de smartphone op het wifi-netwerk in huis aanwezig is.
Toevallig probeer je toch niet een filmpje te bekijken of iets dergelijks op een eigen server/NAS in je eigen netwerk door via publiekIPadres:poortnummer te gaan met een of andere app. Of via een DDNS domein die verwijst naar je eigen publiek IP adres? Of een andere applicatie in je netwerk, een camera, een slim toestel?
Nog een mogelijkheid: heb je één netwerk ingesteld? probeer dan eens met een verschillend ssid voor beide frequenties.
Heb al 1 AP uitgeschakeld en probleem deet zich ook voor. Wellicht iets minder snel maar toch....
Als de router van TN uitvalt dan is dat zowel richting naar buiten (geen wi-free of LAN)toe als naar binnen (privé wifi). Alsof hij in een lock-mode gaat...
De ene is een Archer C2300 de andere een TL-WDR4300. Staan in AP en alles is DHCP. Voor de rest nog een kleine router voor Honeywell thermostaat, een dobiss-domotica, 1 laptop en verder TN toestellen. Laat ons duidelijk zijn alles is begonnen toen ik de zwarte modem heb omgewisseld oor een witte. Daarvoor nooit geen problemen gehad.
Geen NAS of server. Filmpje van HLN is soms al voldoende. Gevoel is dat als je iets druk zet op wifi dat de router van TN in een soort "shut of lockdown" gaat
Je bedoelt die Honeywell-router veronderstel ik?
Als de fout minder zou voorkomen betekent dat, dat ze er nog volledig is.
Je hebt de modem al vervangen en hebt waarschijnlijk de coax er goed aan bevestigd. Maar heb je de coax aansluiting aan de NIU kant ook nagekeken? Is die aansluiting OK?
Gebruik zowel de 2.4 als 5 en de SSID's zijn allemaal verschillend. Heb wel al deze van de TN-router uitgezet maar dat was geen oplossing.
Ja, die kant lijkt OK. Had ik ook niet moeten losmaken of vervangen want coaxkabel was lang genoeg om de witte router te kunnen verbinden.
Nog ter info de TN-router herneemt of herstelt de verbinding niet. ook niet na uren wachten. Moet echt de router uit- en aanzetten voordat de verbinding zich herstelt.
Een wanhoopsvraag.
Hoe schakel je dat toestel dan uit en aan? Met knop of door voeding uit te trekken?
Als de modem uitgevallen is. Brand er dan nog een LED en blijft hij warm?