24803
netweters
|
152806
antwoorden
|
20740
vragen
|
Is er ergens een goede handleiding hoe ik mijn Netgear Orbi (super-router voor WIFI in héle huis) en mijn Synology NAS optimaal verbindt met mijn Telenet modem/router. Ik heb 3 configuratieschermen: Mijn Telenet, Netgear én mijn Synology NAS. Ik wil de Telenet WIFI functionaliteit uitschakelen omdat ik volop van de power van de Orbi genieten (na een kleine test blijkt die ongelofelijke sprong voorwaarts te zijn immers). Dus: hoe stel ik alles in? (Ik weet heel wat van computers, maar netwerkterminologie is me wat vreemd dus ik vind nergens begrijpbare uitleg.) Met dank! 🙂
Dat is een nieuw product dus ik zal het even bekijken maar misschien helpt dit je ondertussen al.
Hoe stel ik mijn router in als Access Point
Edit: Ik heb wat opzoekwerk gedaan maar ik vind nergens een 'test' webgui dus kan ik je alleen helpen m.b.v de handleiding.
Het is nogal rommelig maar ik krijg het niet beter op gsm. (Geen tab knop)
EDIT 2: Zoals @igvfer zegt haal je beter een modem-only omdat de HGW soms problemen heeft met port-forwarding en je schakelt de wifi toch uit dus heb je er niets aan. Je kan je HGW gratis omwisselen in een Telenet center.
Als je dat doet, laat de IP-instellingen dan op automatisch staan. Dan mag je eigenlijk alles op automatisch laten staan en gewoon de setup Wizard volgen. (Reset wel je router)
Als je nog problemen hebt, laat het dan even weten! 🙂
Begin met het basisprincipe. Zowel voor NAS als voor beiden een vast IP adres.
Het blijft natuurlijk de vraag of je de NAS achter uw router gaat zetten of rechtstreeks op de Telenet router.
Wil je volledige functionaliteit van je router en NAS dan zal je best een modem only halen bij TelenetCenter.
Anders een beetje zonde om een "super router" (wat in wezen niets te maken heeft met het ingebouwde Accespoint) te degraderen tot switch / AP.
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb nog iets beters intussen. Ik heb via m'n werk kunnen regelen dat er morgen een ICT expert (die hele dagen niets anders doet in bedrijven) een aantal uren heel m'n netwerkconfiguratie thuis op orde zal komen zetten. Ik breng nadien hier verslag uit over de magische ingrepen, en zo help ik wellicht nog anderen. Thumbs up!
Hallo Erik,
Kan je jouw set-up met ons delen? Ik ben ook geinteresseerd in een Orbi en wil weten hoe best aan te sluiten.
Thx
Pieter
@erikluijts schreef:Allemaal bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb nog iets beters intussen. Ik heb via m'n werk kunnen regelen dat er morgen een ICT expert (die hele dagen niets anders doet in bedrijven) een aantal uren heel m'n netwerkconfiguratie thuis op orde zal komen zetten. Ik breng nadien hier verslag uit over de magische ingrepen, en zo help ik wellicht nog anderen. Thumbs up!