Beantwoorden
koenHaenen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

kan niet meer verbinden met telenet wifree

hallo iedereen, 

 

ik ben een student in Gent en ben daar ook op 'kot' en omdat ik slechts 150GB internet ter beschikking ( een Flybox van Orange, er is zover ik weet geen internet kabel doorgetrokken naar de studio ) heb gekregen van mijn kotbaas gebruik ik geregeld een TelenetWifree verbinding om zo naar netflix te kunnen kijken. dit ging voorbije maanden zeer vlot en zeer goed, heb ook perfecte verbinding met deze TelenetWifree en nog steeds. 

nu is het probleem dat mijn apparaten ( laptop, desktop en gsm ) er geen verbinding mee kunnen maken, indien de verbinding dan wel tot stand komt is dit slechts voor enkele minuten. 

had thuis gevraagd of TelenetWifree aan staat op de persoonlijke router thuis bij mijn ouders en deze staat aan. 

wat zou het probleem kunnen zijn? heb al gezocht in andere forums waar hetzelfde probleem wordt aangehaald maar waar er geen oplossingen zijn. 

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

kan niet meer verbinden met telenet wifree

@koenHaenen 

Een sterkt signaal volstaat niet. Het is mogelijk dat er op een bepaalde plaats teveel gebruikers zijn van Wifree. Als ik het goed voorheb, dan zijn er maximaal 4 Wifree gebruikers om een homespot. Dus je ziet een sterk signaal, maar op dat dichtbije signaal zijn al vier anderen aangemeld op Wifree, dan kan je een verbinding krijgen met een zwakker signaal en ook wegvallen.

Dit is één mogelijke uitleg dat mogelijk niet van toepassing is in uw geval. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

kan niet meer verbinden met telenet wifree

@janne_man

 

Ik zou dat uitsluiten. Als er te veel gebruikers zijn verbonden, dan krijg je daar toch een duidelijke mededeling van. Heb ik al verschillende keren meegemaakt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
koenHaenen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

kan niet meer verbinden met telenet wifree

alvast bedankt voor jullie steun, maar momenteel kan ik gek genoeg op 1 apparaat al opnieuw verbinden met Wifree, zelf heb ik echter geen idee hoe of waarom....

ik weet zelf wel het een en het andere van computers maar dit gaat me helemaal te boven 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

kan niet meer verbinden met telenet wifree

Gremlins?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

kan niet meer verbinden met telenet wifree

@koenHaenen 

Op de website van VOO lees ik "L’Accès à Wi-Free est limité à 10 appareils différents par trimestre par numéro de Client.".

 

Deze beperking staat in de voorwaarden van de VOO klanten. Ik weet niet of deze beperking ook van toepassing is voor Telenet klanten op het VOO netwerk. 

@Suzy kan hier uitsluitsel over gegeven worden?

0 Likes