Beantwoorden
toontje
Professional Meerweter
Berichten: 166
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Even demarreren... BINGO!

mesh systeem i.p.v. pods

Wij hebben een F@ST3896LG-TN modem en een pod om het wifi-signaal uit te breiden maar blijkbaar zou een mesh-systeem een beter (lees stabieler) resultaat geven.
Op termijn zou het ook goedkoper kunnen zijn.

Bestaat er een systeem dat effectief met die modem werkt en welk merk wordt dan aangeraden?
Is wifi 5 voldoende of is 6, 6e of 7 de meerkost meer dan waard?
Waarmee dient nog rekening gehouden te worden?

Dank voor de antwoorden.

 

13 reacties
WG94
Professional Meesterweter
Berichten: 3459
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

mesh systeem i.p.v. pods

Pods zijn al een mesh systeem.

Met een deftig eigen mesh systeem zal je meer configuratie vrijheid hebben waardoor je mogelijk iets betere resultaten kan halen. (Mits deftig geconfigureerd)

Vandaag zou ik minstens voor WiFi 6 gaan.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 6364
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

mesh systeem i.p.v. pods

@toontje 

Zelf heb ik in mijn netwerk een eigen Mesch netwerk gemaakt dus eigen torentjes geplaatst. Heb de Deco X20 in huis genomen al een paar jaar geleden. Ben er erg tevreden van een goed bereik en zeer stabiel. Ooit eens de pods gehad , lees gekregen om te testen. Maar een ramp in huis maar dat is gewoon door het huis zelf daar kunnen de pods niks aan doen. Ik heb wifi 5 erop zitten en heb een goed signaal en goede snelheden. Neem een 600 Mbps die ik haal en heb wel de hoofd Deco in AP modus gezet. Dan heb ik de wifi op de modem totaal uitgezet daar heb ik niks mee van doen. Dan heb ik ook nog een router in de keuken , ook in AP modus , en die heb ik wel wifi 6 en daar heb ik in de keuken als de tuin een perfecte verbinding mee. 

Al met al zou ik kiezen voor een eigen Mesch systeem , je bent baas in je eigen netwerk jij bepaald wat er gebeurd. Wat ik eventueel wel zou aanraden is wifi 6e de laatste generatie want wifi 7 is er nog niet helemaal. Ik heb nog wifi 5 maar werkt voor ons goed genoeg. Wij hebben enkel boven in huis als de gang en living daar meer als voldoende aan. Onze toestellen zijn meer bekabeld verbonden enkel tablet en gsm is op wifi. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Meesterweter
Berichten: 5696
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

mesh systeem i.p.v. pods

Als je de kost wil maken zoals ze hier zeggen Tp-link is een goede instapper en wordt door kleine zusje ook gebruikt 

https://www.base.be/nl/internet/wifi-booster.html?intcmp=TopNav 

 

toontje
Professional Meerweter
Berichten: 166
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Even demarreren... BINGO!

mesh systeem i.p.v. pods

Ik ga er verder over nadenken.

Dank voor alle reacties.

toontje
Professional Meerweter
Berichten: 166
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Even demarreren... BINGO!

mesh systeem i.p.v. pods

Ik zou voor TP-Link Deco X20 of X50 willen gaan maar bij de specificaties lees ik dat er voor de installatie een account moet aangemaakt worden via de telefoon.
Ook gelezen dat het van Chinese makelij is en dat er mogelijk twijfel is over de privacy. Daarom de vraag welke (privé)gegevens er gevraagd worden bij aanmaak van die account. Bijkomende vraag: moet het internet op de telefoon dan altijd aanstaan om het systeem te kunnen gebruiken?

 

 

luc55
Professional Meesterweter
Berichten: 5696
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

mesh systeem i.p.v. pods

Dit komt van een Duitse speler 

https://www.devolo.be/nl/producten/wifi-mesh-systeem 

 

toontje
Professional Meerweter
Berichten: 166
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Even demarreren... BINGO!

mesh systeem i.p.v. pods

Dank voor de reactie.
Ik heb de link bekeken maar die zijn wel heel duur en blijkbaar ook eerder geschikt voor grotere woningen waar heel snel internet gevraagd wordt.

Kan iemand ons zeggen welke gegevens er gevraagd worden bij het aanmaken van een account voor de TP-link Deco X20 of X50 en of de wifi op telefoon dan altijd moet aanstaan tijdens het gebruik van het mesh-systeem.

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 6364
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

mesh systeem i.p.v. pods

@toontje 

Je gaat via de app een account moeten aanmaken , email adres + wachtwoord. 

Geen gsm nummer of andere dingen zijn nodig dus ben daar maar gerust in. Eenmaal account gemaakt ga je de torentjes via de app kunnen instellen. Nee je bent niet verplicht om elke keer wifi te gebruiken maar waarom zou je thuis geen wifi gebruiken ? Mobiele data zou ik echt houden als je buiten gaat maar dat is een eigen keus die je maakt. Je bent het dus niet verplicht om aan te zetten maar voor de eerste keer bij het instellen wel. Ook als je aanpassingen zou willen doen moet je ook verbonden zijn met de wifi van je thuis netwerk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
toontje
Professional Meerweter
Berichten: 166
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Even demarreren... BINGO!

mesh systeem i.p.v. pods

Dank voor het duidelijke antwoord.

 

toontje
Professional Meerweter
Berichten: 166
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Even demarreren... BINGO!

mesh systeem i.p.v. pods

Mijn vorige post ging te vroeg online. Bij deze nog een keer:

 

Dank voor het duidelijke antwoord. Daar kan ik iets mee.

En wat die wifi betreft: de telefoon wordt enkel gebruikt als we de deur uitgaan. Thuis staat er dus geen wifi op en zeker ook geen mobiel internet.

luc55
Professional Meesterweter
Berichten: 5696
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

mesh systeem i.p.v. pods

Weet niet of dit een oplossing is 

Heb je nog een oud gsm toestel daar kan je de besturing app opzetten dan zet je uit en aan de wifi enkel met dat toestel en je laat dat thuis is gewoon voor de app 

toontje
Professional Meerweter
Berichten: 166
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Even demarreren... BINGO!

mesh systeem i.p.v. pods

Prima tip maar helaas ... we hebben geen oude gsm meer liggen.

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 6364
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

mesh systeem i.p.v. pods

@toontje 

Je kan er geloof ik ook via een link aan maar dat ligt aan je verkregen IP adres dacht ik. 

Instellen of dat lukt geen idee heb dat nooit zo gedaan dat zou je eens moeten Googlen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.