Beantwoorden
toontje
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Even demarreren... BINGO!

mesh systeem i.p.v. pods

Wij hebben een F@ST3896LG-TN modem en een pod om het wifi-signaal uit te breiden maar blijkbaar zou een mesh-systeem een beter (lees stabieler) resultaat geven.
Op termijn zou het ook goedkoper kunnen zijn.

Bestaat er een systeem dat effectief met die modem werkt en welk merk wordt dan aangeraden?
Is wifi 5 voldoende of is 6, 6e of 7 de meerkost meer dan waard?
Waarmee dient nog rekening gehouden te worden?

Dank voor de antwoorden.

3 reacties
WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

mesh systeem i.p.v. pods

Pods zijn al een mesh systeem.

Met een deftig eigen mesh systeem zal je meer configuratie vrijheid hebben waardoor je mogelijk iets betere resultaten kan halen. (Mits deftig geconfigureerd)

Vandaag zou ik minstens voor WiFi 6 gaan.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

mesh systeem i.p.v. pods

@toontje 

Zelf heb ik in mijn netwerk een eigen Mesch netwerk gemaakt dus eigen torentjes geplaatst. Heb de Deco X20 in huis genomen al een paar jaar geleden. Ben er erg tevreden van een goed bereik en zeer stabiel. Ooit eens de pods gehad , lees gekregen om te testen. Maar een ramp in huis maar dat is gewoon door het huis zelf daar kunnen de pods niks aan doen. Ik heb wifi 5 erop zitten en heb een goed signaal en goede snelheden. Neem een 600 Mbps die ik haal en heb wel de hoofd Deco in AP modus gezet. Dan heb ik de wifi op de modem totaal uitgezet daar heb ik niks mee van doen. Dan heb ik ook nog een router in de keuken , ook in AP modus , en die heb ik wel wifi 6 en daar heb ik in de keuken als de tuin een perfecte verbinding mee. 

Al met al zou ik kiezen voor een eigen Mesch systeem , je bent baas in je eigen netwerk jij bepaald wat er gebeurd. Wat ik eventueel wel zou aanraden is wifi 6e de laatste generatie want wifi 7 is er nog niet helemaal. Ik heb nog wifi 5 maar werkt voor ons goed genoeg. Wij hebben enkel boven in huis als de gang en living daar meer als voldoende aan. Onze toestellen zijn meer bekabeld verbonden enkel tablet en gsm is op wifi. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

mesh systeem i.p.v. pods

Als je de kost wil maken zoals ze hier zeggen Tp-link is een goede instapper en wordt door kleine zusje ook gebruikt 

https://www.base.be/nl/internet/wifi-booster.html?intcmp=TopNav