Beantwoorden
Emiel1
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

problemen met snelheid en bereik

Ik heb al heel lang problemen met de snelheid van mijn internet en het bereik.

Ik heb een powerline maar die zorgde voor een probleem.

Heb die geplaatst en er was een veel groter bereik nu hadden we zelfs bereik in de tuin.

Het probleem was namelijk dat er in een kamer een sterke verbinding was van de modem en de powerline waardoor mijn laptop en gsm continue overschakelen van modem naar powerline of omgekeerd en dat is enorm ambetant. (tijdens bellen valt de verbinding dan soms weg)

Heb dan uiteindelijk de powerline uitgeschakeld en toen ging het beter maar dan was het bereik enorm klein.

Ook de snelheid is traag.

We moeten normaal 300 mbps halen maar we halen maar maximum 78 mbps wat een groot verschil is. (computer is rechtstreeks verbonden met de modem)

Een tijdje geleden contact genomen met klantenservice. Daar zeiden ze om eerst te proberen met een nieuwe modem. Een paar dagen later heb ik opnieuw de test gedaan met de nieuwe modem en toen haalde ik ongeveer 200 mbps maar is nu al weer gezakt.

Iemand die kan helpen met dit probleem.

0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

problemen met snelheid en bereik

@Emiel1  heb je ook al eens heel simpel geprobeerd met een andere kabel ? Kan zijn dat deze je probleem veroorzaakt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

problemen met snelheid en bereik

@Emiel1 

 

Als het bereikprobleem opgelost was met die powerline zou ik deze gewoon terug gebruiken. Via mijn telenet 'een netwerk' uitschakelen en dan de powerline een andere  netwerknaam geven. Zo kan jij zelf beslissen of je op de powerline of modem connecteerd.

Emiel1
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

problemen met snelheid en bereik

Ik heb geprobeerd met een andere kabel (van Telenet) en daarmee haal ik een snelheid van 193 mbps.

0 Likes
I_am_Alex
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

problemen met snelheid en bereik

@Cos_95  ik zou de netwerknaam het zelfde houden, maar je kan wel een Mac filtering opzetten waardoor dit toestel niet met de powerline zal verbinden.... dan blijf je wel de zelfde netwerknaam behouden....  Uw oplossing zal ook werken 😉

0 Likes