Beantwoorden
pavaroey
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
All I want for X-mas is YOU De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

repeater DYMOND WR 03

Ik heb me verleden week een repeater van boven vermeld merk en type aangeschaft om een groter wifi bereik te kunnen krijgen.

Ik heb de instructies nauwkeurig doorgenomen en stap voor stap ben ik begonnen. Eerst probeerde ik het toestel te installeren met WPS te activeren zowel op de telenet modem als op het repater toestel, zonder resultaat.

Dan ben ik maar begonnen met stap 2 op de handleiding. Na resetten en mijn ethernetkabel verbinden met de repeater en de pc moest ik 192.168.10.1 inputten het systeem weigerde de toegang ik kon zelfs het paswoord admin niet ingeven. na zoeken op het web keek ik de URL nr van de telenet modem na. Dat was 192.168.0..1 Ook dat nummer inputten was zonder resultaat. Ik mocht zeker beide nummers niet intikken in het zoekvakje van google maar in de bovenste URL vak. Raar, hoe komt het dan dat google dan steeds maar opnieuw  het zoeken overneemt van die bovenste URL balk ? ALLES, maar dan ook ALLES heb ik geprobeerd om dit toestel aan de praat te krijgen maar zonder resultaat. Ik begin er stilaan erg nerveus van te worden en ongenietbaar, ik heb gisteren een vlammende mail naar de fabrikant verstuurd, die heeft een antwoord verstuurt en gewwon gevraagd of het de eerste keer was dat ik een klacht had. Mensen en dan zeggen ze dat er mocht gebeuren wat er wil het moest en zou opgelost worden maar hoe ? Tot na nieuwjaar zijn ze in verlof en hoe gaan die mij in godsnaam ondersteuning geven met enkel een email adres ? Kan er iemand me uitleggen wat ik mis doe ? Ik wist niet dat dit zo moeilijk was een repeater instellen. Ik ben al 58, mischien ben ik te oud geworden voor al die ingewikkelde dingen, maar gebruiksvriendelijk vind ik ook ver zoeken. Waarom activeert dat **bleep** ding zich gewoon niet na activeren met WPS ? In godsnaam zeg depressief wordt ik er van !

 

Tags (2)
0 Likes
8 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

repeater DYMOND WR 03

Terug naar de winkel ermee zou ik zeggen. (Zover dat mogelijk is)

 

Ik ga wat vragen stellen voordat ik je verder kan helpen.

 

  • Op de plek waar je de repeater geplaatst hebt, was daar nog een degelijk internetsignaal?
  • Probeer eens om de repeater in te stellen met de WPS methode als je hem naast de modem insteekt.

Als dat niet werkt.

Stap 2

  • Zorg ervoor dat je 100% zeker bent dat je de repeater hebt gereset.
  • Zorg ervoor dat de wifi van je pc afstaat!
  • Welke browser heb je gebruikt? Probeer het anders eens met Internet Explorer (of Edge als je windows 10 hebt)

Kopiëer het ip-adres van hier:

192.168.10.1

Dan ben je zeker dat het juist is.

 

Laat even weten of het lukt. 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

repeater DYMOND WR 03

Ik vraag me af waarom verkopers die ondingen nog altijd verkopen. In meer dan 50 % van de gevallen krijgt de klant dit niet aan de praat of gaat het na enkele weken toch mis.

Er zijn betere (duurdere) alternatieven op de markt. Goede WiFi heeft zijn prijs.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

repeater DYMOND WR 03

@igvfer

Ik ken het merk niet dus misschien kan het nog wel degelijk zijn, al koop je beter zoiets van een bekend merk. Maar ik denk dat het in ieder geval beter is dan die Sitecom AP's de helft daarvan werken gewoon niet, je kon ze niet eens instellen...
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

repeater DYMOND WR 03

Repeaters zijn gewoon geen goede oplossing. Er zijn betere manieren voor zoiets.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

repeater DYMOND WR 03

@Benny3- Wie A zegt moet ook B zeggen: welke betere manieren? 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

repeater DYMOND WR 03

@sb

Mag ik ook antwoorden? 😄

Van goed naar slecht:
- kabel
- Powerline
- wifi versterker

(Waarschijnlijk bestaan er meer dingen maar die gebruikt bijna niemand)
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pavaroey
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
All I want for X-mas is YOU De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

repeater DYMOND WR 03

Goedendag,

 

Dank U voor de tips. Telenet zelf heeft me deze week uit d epenarie geholpen met eigen versterkingsrouters te plaatsen. Probleem opgelost. Eén stopcontact bij de modem mag ik de kabel nooit uittrekken. De andere adapter neemt op mijn bureel het signaal van de modem en de eerste adapter over. Solved problem. Maar als met het toestel dat wet wifisignaal versterkt uit het stopcontact haal om bvb in d etuin te plaatsen start dat dan uit zichzelf op of moet ik dan eerst een procedure doen ?

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

repeater DYMOND WR 03

@pavaroey

 

Die zou vanzelf moeten werken.

Maar normaal is je tuin een andere elektrische kring dus het kan zijn dat de powerlines niet zullen werken. Soms wel en soms niet, je moet geluk hebben. 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes