Beantwoorden
jasperdeni
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

samsung galaxy A3 2016 vindt thuisnetwerk niet

Deze week is onze router vervangen geweest omdat deze het begeven had. Die is dan vervangen door een nieuw model.
De meeste van onze toestellen hebben geen probleem met de verbinding te maken met onze wifi. De Samsung A3 2016 daarentegen vindt niet eens ons thuisnetwerk.
Ik heb al een factory reset op de smartphone gedaan maar dit verhelpt het probleem niet.
Hoe kan ik dit oplossen?

0 Likes
9 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

samsung galaxy A3 2016 vindt thuisnetwerk niet

Mogelijk ondersteunt de GSM geen 5GHz en is er op de nieuwe modem/router zgn. dual band ingesteld. Probeer via Mijn Telenet in te stellen dat 2.4GHz en 5GHz een andere netwerknaam (SSID) hebben. Op die manier is het makkelijker om op je GSM in te stellen om verbinding te maken met het 2.4GHz netwerk.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

samsung galaxy A3 2016 vindt thuisnetwerk niet

Heb je bv. WiFi netwerk toevoegen al geprobeerd?

 

http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1067766

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

samsung galaxy A3 2016 vindt thuisnetwerk niet

& inderdaad samsung a3 2016 ondersteund enkel WiFi 2.4 GHz band

 

http://www.samsung.com/be/smartphones/galaxy-a3-2016-a310f/SM-A310FZKALUX/

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

samsung galaxy A3 2016 vindt thuisnetwerk niet

Ik heb zelf ook een A3 2016 en ondervind geen enkel probleem met het aanmelden op de WiFi thuis. Ik heb een dual-band eigen router actief staan en zie uiteraard enkel de 2,4 GHz netwerken.

 

Misschien nuttig om (via 4G desnoods) eens een WiFi analayzer te installeren. Die gaat natuurlijk ook geen 5 GHz netwerken zien staan op dat toestel, maar als er een 2,4 GHz netwerk is zal hij dat wel vinden. Indien niet, scheelt er iets met  de A3 is mijn vermoeden.

 

Misschien wat ver gezocht, maar toevallig staat "tethering via wifi" misschien actief op de A3?

 

Of zou het kunnen dat de nieuwe router enkel 5 GHz is? Dan eens de A3 testen op andere locaties waar zeker weten een 2,4 GHz netwerk is.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

samsung galaxy A3 2016 vindt thuisnetwerk niet


@StefaanH schreef:

 

Of zou het kunnen dat de nieuwe router enkel 5 GHz is? Dan eens de A3 testen op andere locaties waar zeker weten een 2,4 GHz netwerk is.


@StefaanH Normaal ondersteunt de router beide frequenties maar het kan natuurlijk altijd dat hij nu zo geconfigureerd is om enkel met 5GHz te werken.

Zoals @sb al zei kan je dat eenvoudig testen door 2 WIFI's te definiëren, met elk een verschillende naam en frequentie.

Bij normaal gebruik is het eenvoudiger om alle WIFI's dezelfde naam te geven en je toestellen zelf automatisch te laten overschakelen..


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
jasperdeni
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

samsung galaxy A3 2016 vindt thuisnetwerk niet

Bedankt voor de respons! Na deze posts te lezen heb ik besloten omdat we thuis geen toestel hebben dat 5 ghz ondersteunt, om deze optie uit te schakelen. Hierna de router gereset en zo vonden we terug het netwerk. De dag erna viel het netwerk terug weg voor de samsung. Nog eens een reset gedaan op de modem. Enkele minuten later terug verbinding en heb er nu enkele dagen geen last meer van.
Ik hoop dat hiermee is opgelost

0 Likes
jasperdeni
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

samsung galaxy A3 2016 vindt thuisnetwerk niet

geprobeerd maar geen succes 😞

0 Likes
jasperdeni
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

samsung galaxy A3 2016 vindt thuisnetwerk niet

Deze optie nog niet uitgeprobeerd maar voorlopig is het probleem opgelost. Ik zal het zeker wel uitproberen als het nog eens voorkomt.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

samsung galaxy A3 2016 vindt thuisnetwerk niet

In principe kan je het 5GHz netwerk gewoon actief laten, maar dan zoals gezegd met een andere netwerknaam (SSID). Stel dat je bezoek krijgt wiens toestel wél met 5GHz kan verbinden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes