Beantwoorden
alainM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

slechte verbinding - gratis booster of powerlines

Ik had graag geweten waar ik de gratis booster of powerlines-wifi kan bestellen via de telenet-app.
ik meen begrepen te hebben dat je een 'speedtest' moet doen en veronderstel dat bij slecht bereik dan een optie beschikbaar wordt gesteld om de bestelling te doen.
Ik doe aan teleworking en zit in de living (1ste verdiep van Bel-etage). we hebben de telenet-modem in de garage hangen en een bekabelde router op 2de verdiep...maar in de living valt de speedtest terug op bijna nul...nochtans zie ik geen optie om de gratis bestelling te doen. Ter zijde, als ik aan mijn router een speedtest doe via bekabelde desktop heb ik 100Mbps. Als ik via mijn huidige powerlines (100Mbps) mijn laptop verbindt in de living val ik terug op een snelheid van 2-5 Mbps....idem met wifi.

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

slechte verbinding - gratis booster of powerlines

Het roept toch een paar vragen op hoor. Eigen router? Geconfigureerd als router of als AP. Gelijke of verschillende SSID's? Verschillende kanalen ingesteld? Last van buren Wifi?

Veel mogelijke problemen dus.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

slechte verbinding - gratis booster of powerlines

Ik meen hier ergens gelezen te hebben (vind het niet zo heel dadelijk terug) dat Telenet die (eerste) "booster" niet meer gratis verschaft.

Maar als de snelheid van de PWL zo pover is, dan zou ik daar toch eens wat beter naar kijken. Zijn die wel correct verbonden? En over welk merk en type gaat het dan?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes