24748
netweters
|
152291
antwoorden
|
20688
vragen
|
ik heb thuis telenet wifi aansluiting voor mijn laptop
regelmatig krijg ik melding: geen internet bereikbaar
soms plotse onderbreking met melding kan geen server vinden
op verplaatsing wordt dit helemaal een ramp ; bij probleemoplossing krijg ik melding; netwerkkabel is niet op juiste manier aangesloten of beschadigd
homespot op verplaatsing werkt nauwelijks
ik spendeer meer tijd aan het wachten naar oplossingen dan het werken op mijn laptop
Vergeet sowieso die oplossingen die Microsoft aanbied. Dat heeft nog nooit gewerkt en zal ook nooit werken.
Graag wat bijkomende informatie aub!
Welke laptop? Welke netwerkkaart?
Er van uitgaande dat je Windows 10 draait:
Is de laptop van Windows 8 of 8.1 naar Windows 10 ge-upgrade of origineel Windows 10?
Indien upgrade denk ik dat je moet gaan zoeken naar de correcte driver voor uw netwerkkaart onder Windows 10
Heb je wel voldoende bereik, m.a.w. hoeveel blokjes heb je van wifi ontvangst? Staat je modem niet te ver van de plaats waar je surft? Heb je dit met alle toestellen (bvb smartphone) of alleen met je laptop?
Heb je wel voldoende bereik, m.a.w. hoeveel blokjes heb je van wifi ontvangst? Staat je modem niet te ver van de plaats waar je surft? Heb je dit met alle toestellen (bvb smartphone) of alleen met je laptop?
Euhh, dit staat toch allemaal al in de vraag vanTS?
Het is op zijn laptop en het probleem is niet alleen thuis maar ook verplaatsing.
Ik zie in zijn vraag toch niet waar het staat dat hij goed bereik heeft hoor... Is dit een overbodige opmerking om te vragen of de wifi met smartphone goed werkt? Dan kun je dat toch al uitsluiten,niet ?
hewlet packart netwerkkaart onbekend upgrade naar 10 is effectief gebeurd
Juist maar een idee.
Heeft het eerst gewerkt en dan verminderd?
Hoever is de afstand van de Telenet sifi naar je PC?
Zit er in jou huis veel beton?
in beton steekt ijzer, en dit maakt een kooi van Farady. (als je het wil weten wat dat is, laat maar weten)
In jou apparaten, zie je de juiste wifi applicatie?
Ken je iemand met een acces point of gaa naar de winkel, en leen je er daar eentje. 🙂
Ga even naar de buren met je pc (alhet een laptop is, probeer daar op het netwerk te geraken. Homezot / Wifree willy.
Wijzig in je modem, het kanaal van je wifi, dat kan ook schelen.
Hij je 5 en/of2.4 op je computer?
Ik weet het, het lijkt een examen.
ab +met enkele cijfers erbij
Ken je het merk EN het type van de PC dan kan je eventueel op de site van de fabrikant de juiste driver vinden. Let wel, zoeken is soms een opgave op zich.
al je voorstellen heb ik uitgeprobeerd
@Janneke_Dust schreef:Blijkbaar zien veel vraagstellers dit als een klaagmuur en verwachten geen hulp of oplossing want meestal wordt niet geantwoord op gerichte vragen om hun beter te kunnen helpen.
Je hebt gebruikers die inderdaad na één bericht al verwachten dat er een oplossing komt. Je hebt ook posters, in feite hit-n-run posters, die een vraag stellen, een antwoord krijgen en nooit meer reageren.
Ik heb de indruk dat stephaan geen van beide is; hij reageert nog altijd. Geef hem een kans, niet iedereen reageert even snel.
@Ex-Netweter- Hoe meer informatie jij geeft, hoe makkelijker men je kan helpen. Het oplossen van een probleem is veelal het uitsluiten van mogelijke oorzaken. Ook al lijkt het soms misschien wat onnozel, volg de instructies die men je geeft en zo kan je alle mogelijke oorzaken uitsluiten en (hopelijk) komen tot een oplossing van je probleem.
Toeval dat ik dit hier gepost heb, maar het valt wel op dat er op dit forum weinig gereageerd wordt op vragen .
Ik probeer hier ook wat meer te weten te komen omdat het een HP is. Een vriend van mij had ook altijd last met zijn printer. Uiteindelijk stelde ik vast dat HP steeds updates installeerde met oude drivers voor de printer.
Die vriend had ook de laptop geupdate naar Win10.
hewlet packart netwerkkaart onbekend upgrade naar 10 is effectief gebeurd
Dan zou ik in eerste instantie de correcte driver geen zoeken voor windows 10.
Zoals de netwerkkaart niet goed aangestuurd word kan hij ook niet deftig werken.
Op deze link vind je alle drivers voor hp laptops.
Vul uw modelnummer in en ga op zoek naar de WLAN drivers voor windows 10
@Ex-Netweter niemand kan je helpen als je niet de informatie geeft die we nodig hebben.
Kan je het modelnummer van de wifikaart geven?
Druk op je toetsenbord op de windows toets en de "R" toets tegelijk in win+r
Voer in het "uitvoeren" scherm "cmd" in en druk op ok.
Voer in het scherm dat je krijgt dit in: "ipconfig /all"
Dan krijg je zoiets:
Kopieer dan de "description" bij Wireless LAN adapter Wi-Fi