Beantwoorden
eric4
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

speed

Hoe betrouwbaar is de speed tester van telenet, volgens deze tester zou ik doorgaans maar de helft tot niks binnen krijgen en de boel is hier inderdaad tergend traag.

10 reacties
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

speed

Hoi,

 

Ligt vooral aan afstand van modem + wat er hier tussen zit (muren, beton, enz..)

 

Verder doet een recente modem (wit type) veel en vooral je toestellen die je gebruikt om te surfen. Speedtest van Telenet is correct, probeer eens een speedtest met een ander toestel laptop, tablet,.. en kijk eens naar het verschil.

 

Mss meet je toestel de 2.4 GHz frequentie is een groot verschil met de 5 GHz (hier thuis 70 mb/s op de 2.4 en een 180 Mb/s op de 5 GHz frequentie)

 

Als je nog vragen hebt help ik je graag

 

Mvg #Cru

MarioD
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! YEAH! CAPSLOCK DAY!

speed

Het is geweten dat de metingen met safari geen goede resultaten geeft. Wil je met een iPhone, iPad testen gebruik dan voorlopig de speedtest app van ookla. Met een Mac test je voorlopig via de website http://www.speedtest.net/nl

De Telenet speedtest website maakt gebruik van html5 ipv flash en dit kan mogelijk slechte resultaten  geven op Apple toestellen.

Ook zoals collega Cru aangeeft heeft het te maken met verschillende factoren te denken aan type modem, afstand, ontvanger, frequentie ... enz..

Indien je gebruik maakt van een WiFi repeater, hou er rekening mee dat deze je snelheid ook enorm vertraagt. De volledige download snelheid kan je behalen indien je pc met een utp kabel is aangesloten en je netwerk kaart ook de snelheid aankan (10/100 of gigabit 10/1000) afhankelijk type internet abonnement. 

 Werk je via WiFi, behaal je betere resultaten met recentere toestellen met een AC 5ghz antenne (indien je een witte modem hebt) . 

 

Tln R.tech.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

speed

Je geeft bitter weinig info. Om te beginnen: draadloos of via kabel? Onder Windows, iOS, PC, smartphone, tablet, ... En welke zijn de snelheden die je zou moeten en die je effectief haalt?

 

Hoe meer informatie jij geeft, hoe beter men je kan helpen.

 

Je kan snelheid ook zelf testen met bijvoorbeeld networx portable 5.5.5 en dan een groot bestand downloaden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

speed

Ik haal hier, bedraad, via speedtest.com, 183.72 down en 18.89 up en dan nog naar een server van Proximus Gefrustreerde smiley in Schaarbeek. Ik vind als je 90% krijgt van wat ze beloven dit geen slecht resultaat is.

Draadloos met een laptop of tablet haal ik, draadloos, afhankelijk van de plaats waar ik zit, maximum 60 Mbps down en  18 Mbps up.

Zoals gezegd, draadloos wordt enorm beïnvloed door, afstand, muren, leidingen, transfo's, ballasten van TL verlichting, Led verlichting, en niet te vergeten de WiFi kwaliteit van uw eigen toestel. Kan enorm verschillen van laptop tot laptop.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

speed

Ik haal vlot  400Mbps met whoppa + boost

 

 Naar Nederland

Dusseldorf  Duitsland  Test is bedraad

Een groot test bestand van 170GB binnen trekken doe ik 1 uur over.

Heb eens uitgetest.

 

Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

speed

Snapchat-1757477618.jpg

 

 

0 Likes
eric4
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

speed

Bedankt allemaal voor de info, ik heb ondertussen contact gehad met telenet, het heeft even gewerkt maar even later viel de boel weer uit, ik vraag mij af wanneer ze eens voorstellen om een nieuwe modem te testen maar niks hoor, ik heb hier ook geen toestellen die ik kan bedraden, kan dus zo ook niet testen. maar de testen die ik doe dan zet ik alle wifi hier uit behalve eentje dan en ga tegen de modem staan, het rare is als ik de modem uittrek en terug opstart dan lukt het drie of vier metingen wel en dan houd het op. ik betaal maar voor 50 mgbs en de meting geeft als het werkt 6a 47 mgbs, dus dat is super maar jammer genoeg niet voor lang. komt hier een mekanieker dan werkt het natuurlijk totdat deze een uurke buiten is en het is weer gedaan, ik wordt er gek van.

Tags (1)
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

speed

Ga naar een Telenetcenter leg  je geval uit  ruil de modem gratis om.Configureren doen ze voor jou gratis in het center.

Bij thuiskomst test je rechtstreeks aan de modem bekabeld.

Whoppa boost

Business haalt vlot 500Mbps

0 Likes
eric4
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

speed

Ik heb uwe raad gevolgd en zie daar, het werkt tot nu toe toch nog, praktisch volle snelheid met nieuwe modem, op wifi dan nog wel.

 

topic gesloten zou ik zeggen en bedankt allemaal.

 

groeten

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

speed

@eric4, Fijn dat je probleem opgelost is en je het topic kan afsluiten. Wil je dan ook de goedheid hebben om de post van @robatoras aan te duiden als oplossing want hij heeft u de gouden tip gegeven Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes