24748
netweters
|
152273
antwoorden
|
20687
vragen
|
Wij gebruiken op een appartement telenet homespot of telenetwifree. De homlespot is meestal zeer traag terwijl wifree tamelijk is. Vele malen bekom ik de melding dat telenetwifree niet verbindbaar is en is enkel de homespot bruikbaar.
is hier een verklaring of oplossing mogelijk?
Snelheid van de wifree op volledig bereik is ook wel minder lijkt me als vroeger
tevens na 5de maal kreeg ik pas iets van upload, op 1m van router getest
heb max 13/0,3mbps gehaald
Ik bedoelde wel dat ik op een pc werk
Er is inderdaad duidelijk iets verkeerd de laatste tijd.
Zou moeten 20/2 halen, download haalt maar de helft, maar vooral de upload raakt niet meer boven 0,1.
Als je al verbonden geraakt, want dat is bijna onmogelijk geworden.
Voor pc weet ik het ook niet. Op een laptop werkt het in ieder geval wel .
Beste
Waar kan je de instellingen vinden op een laptop met w10
@amandus88, heb je deze instellingen al nagekeken?
Thuis kan je trouwens niet aanmelden op het WiFree netwerk. Lukt het op andere locaties wel om te verbinden of krijg je deze foutmelding op alle locaties te zien?
Beste Suzy,
Het is op een plaats waar we geen internetabonnement hebben
Soms lukt het goed maar meestal melding"kan geen verbinding maken met het netwerk"
Signaal is vrij goed
selecteer startknop/instellingen/wifi/beschikbare netwerken weergeven.
Daar in de buurt kan je eens testen.
Groeten
Ik heb ooit eens geschreven: "Ik heb bij "provider van netwerkbeoordelingen" Google uitgeschakeld."
daarna heb ik wifree doen vergeten en terug aangemeld.
Alles wat gevraagd wordt over beveiliging en certificaten heb ik ontweken want die leiden tot onoplosbare vragen.
En nu werkt het.
En zoals @Suzy geschreven heeft: je moet WiFree niet proberen te starten binnen bereik eigen netwerk. Het pakt niet.
Groeten
@amandus88, bedankt voor de info! Maar zelfs als het signaal goed is of vrij sterk, kan het alsnog zijn dat de WiFree verbinding "verzadigd" is. Dat er met andere woorden al veel mensen mee verbonden zijn. Is dit op een locatie waar er veel Telenet klanten wonen (veel WiFree en Homespot signaal) of veel modems geïnstalleerd hangen (aantal beveiligde wifi netwerken)? Zo niet, kan dat de verklaring zijn dat mensen verbinden met één en dezelfde WiFree.
Als dit zo is vind ik het spijtig dat men als goede klant daar geen gebruik van kan maken.
Telenet claimt toch altijd dat het de beste is en ook de duurste.
Zou dan ook dit moeten waar maken( de beste natuurlijk)
Het is wel de bedoeling dat dit thuis niet werkt . Thuis gebruik je uw eigen Wi-Fi. Buitenshuis werkt dit echt zeer goed..
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je thuis wififree gebruikt als je een daar een abonnement hebt met een zeer snelle verbinding.
De bedoeling is buitenshuis en daar zou het moeten werken zoals beloifd