Beantwoorden
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

terug naar fabrieksinstellingen lukt niet met f@st3896

Ik heb lang op het knopje onder aan de modem gedrukt  dan herstart de modem.

Voor korte tijd krijgt de modem de standaard instelling (van stikker op modem) maar wordt daarna terug geplaatst naar de instellingen die overgenomen zijn van de oude modem.

Waarom bijven die instellingen van de oude modem steeds terugkeren?

 

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
8 reacties
Ex-Netweter
 

terug naar fabrieksinstellingen lukt niet met f@st3896


@Janneke_Dust  schreef:

Waarom bijven die instellingen van de oude modem steeds terugkeren?


Het nieuwe IT-systeem van Telenet houdt de modeminstellingen bij en pusht die regelmatig terug naar de modem blijkbaar.
Alweer een nieuwe bug in het systeem, deze keer zonder "Oeps..."-foutmelding.

Het komt erop neer dat Telenet het resetknopje onbruikbaar heeft gemaakt. Resetten kan nu alleen nog via "Mijn Telenet" of de klantendienst.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

terug naar fabrieksinstellingen lukt niet met f@st3896

@Ex-Netweter  Gelieve niet meer te reageren op mijn posts. Zeker niet meer antwoorden met onwaarheden.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

terug naar fabrieksinstellingen lukt niet met f@st3896

Ja dat heb ik ook al ervaren! Onwaarheden die voor juist worden gepresenteerd, tot ik zelf ondervind dat hun redenering totaal verkeerd is.

grtz,

 

gigi

MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

terug naar fabrieksinstellingen lukt niet met f@st3896

Omdat uw modeminstellingen gerepliceerd worden naar de servers van Telenet in Mechelen. Dus ook al reset je je modem handmatig, na een tijdje worden de instellingen terug overgenomen zoals die gelinkt zijn aan je klantennummer in het IT-systeem van Telenet.

Maw wat @Ex-Netweter schrijft is gewoon correct. Alleen is het geen "bug" maar een feature: zo hoeven klanten bij een verhuis of nieuwe modem niet op elke device opnieuw verbinding maken met een nieuw netwerk/wachtwoord.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

terug naar fabrieksinstellingen lukt niet met f@st3896


@MartijnS  schreef:

Maw wat @Ex-Netweter schrijft is gewoon correct. Alleen is het geen "bug" maar een feature: zo hoeven klanten bij een verhuis of nieuwe modem niet op elke device opnieuw verbinding maken met een nieuw netwerk/wachtwoord.

rafb schreef dit : Resetten kan nu alleen nog via "Mijn Telenet"

Maar resetten via mijn telenet heeft hetzelfde effect als een manuele reset op de modem, dus oude instellingen komen gewoon terug.

Ik kan aannemen dat oude instellingen overnemen een voordeel kan zijn maar dat zou eenmalig moet zijn en niet eeuwigdurend want dit belet nieuwe instellingen.

- mijn oud subnet (5) werd overgenomen maar nu kan ik het subnet niet meer veranderen.

- WPA ka ook niet verandert worden naar WPA3 PSK Transition (wat beter is in mijn geval)


 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

terug naar fabrieksinstellingen lukt niet met f@st3896

Dat zou inderdaad niet mogen... Jammer genoeg is er dan een probleem met de synchronisatie van jouw modemgegevens of zijn er nog steeds algemene problemen met de interface van de nieuwe Mijn Telenet pagina.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

terug naar fabrieksinstellingen lukt niet met f@st3896


@MartijnS  schreef:

Omdat uw modeminstellingen gerepliceerd worden naar de servers van Telenet in Mechelen. Dus ook al reset je je modem handmatig, na een tijdje worden de instellingen terug overgenomen zoals die gelinkt zijn aan je klantennummer in het IT-systeem van Telenet.

Maw wat @Ex-Netweter schrijft is gewoon correct. Alleen is het geen "bug" maar een feature: zo hoeven klanten bij een verhuis of nieuwe modem niet op elke device opnieuw verbinding maken met een nieuw netwerk/wachtwoord.


Dit is GEEN oplossing. Ik de markering oplossing dan ook wegnemen


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1616
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

terug naar fabrieksinstellingen lukt niet met f@st3896


@MartijnS  schreef:

Maw wat @Ex-Netweter schrijft is gewoon correct. Alleen is het geen "bug" maar een feature: zo hoeven klanten bij een verhuis of nieuwe modem niet op elke device opnieuw je  verbinding maken met een nieuw netwerk/wachtwoord.


Het is natuurlijk een feature dat de instellingen die Telenet bewaard heeft terug gepusht worden na een reset of na een modemwissel.

Het is echter een bug dat de instellingen die je zelf hebt gewijzigd niet overschreven worden in het Telenet IT systeem. Deze worden dus blijkbaar niet meer "bewaard"?

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je oude instellingen voor eeuwig terugkeren?

Waarschijnlijk nog altijd een issue met het nieuwe IT systeem of web interfaces.

 

PS. Ik pleit er al lang voor dat Telenet zijn klanten toegang geeft tot alle modeminstellingen via de lokale webinterface (192.168.0.1) zoals dat voorzien is in de originele firmwares van de Sagem @Fast modems