Beantwoorden
steve81
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

trage opening website / resultaat speedtest

Beste,

Sinds het vernieuwen van de pc, is mijn internet wisselvallig. Soms gaan webpagina's snel open, soms duurt het even (+15sec), soms blijft de pagina draaien en gebeurt er niks tot ik vernieuw, of soms  'kan deze pagina niet bereiken'. 

Ik ben ook aan het proberen java te installeren, maar de download lukt niet volledig telkens (tijd loopt op tot 15min zelfs)

Dit is het resultaat van de speedtest, wat me toch ook niet bijster veel lijkt, tegen over andere resultaten hier. 

http://prntscr.com/jm5g27

 

netwerk ziet er zo uit:

telenet modem - 30m kabel naar cisco linksys e1000 voor bereikuitbreiding - wifi--> netgear N300 wifi ontvanger. tussen wifi zender en ontvanger is maar 1 bakstenen muur. 

 

De pc is verder snel (programma's) en up to date....  

 

Enig idee waarom dit zou kunnen zijn?

 

 

 

0 Likes
4 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

trage opening website / resultaat speedtest

Een paar vraagjes om een duidelijker beeld te vormen:

  • Is de telenet modem een modem-only of een HGW (ik vermoed het tweede ...)
  • Indien het inderdaad een HGW is, is uw eigen router dan als router of als AP geconfigureerd?
  • Ik vermoed dat uw speedtest uitgevoerd werd via WiFi. Probeer eens uw PC bekabeld aan te sluiten om te vergelijken. Speedtest resultaten via WIFi kunnen zeer sterk schommelen en zijn eigenlijk niet representatief voor het binnenkomende signaal..

Die Netgear N300, als ik het juist heb is dat een repeater/range extender. Met die dingen heb ik persoonlijk geen goede ervaringen. Als er slechts één dunne muur tussen zit zou ik het proberen zonder dat ding.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
steve81
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

trage opening website / resultaat speedtest

- Ivm welke telenet modem: geen idee. hij is een jaar of 2 geleden vernieuwd.

 

- eigen router heeft een andere netwerknaam, netwerkkabel komt in poort 1 in, 2/3/4 zijn gebruikt als uitgang. (de normale ingangspoort wordt niet gebruikt.) 

 

- speedtest idd via wifi gedaan, geen vast kabel aan de pc.  Met kabel gaat het idd veel beter, heb ik nu getest.

 

- netgear n300 wordt gebruikt als wifi ontvanger in de pc (zo een usb-stickje). 

 

Toch straf dat het zo veel slechter is via wifi. Enigste wat er tussen router/AP en ontvanger staat is een snelbouwmuur van +-15cm en een zetel. Ik vind het nu zelfs slechter dan voordat de pc vernieuwd werd.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

trage opening website / resultaat speedtest

Ik heb weinig vertrouwen in zo'n WiFi dongle. Ik zou eerder gaan voor iets als dit:

 

https://www.asus.com/Networking/PCEAC68/


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

trage opening website / resultaat speedtest

  • Heeft uw telenet modem ook WiFi of niet?
  • Is uw eigen router (ok, je gebruikt enkel de 4 LAN poorten) in zijn eigen settings  geconfigureerd als router of als AP? Of heeft iemand anders de router voor u geconfigureerd en heb je geen flauw idee over wat ik het heb?

Uit hetgeen je schrijft leid ik af dat je inderdaad een HGW en dus twee WiFi netwerken hebt. Uw router zal waarschijnlijk als AP staan, anders geraakt je niet op internet via die WiFi vermits de WAN poort niet gebruikt wordt. Indien het zo is, dan ben je beter af met het netwerk in de AP dezelfde naam (SSID) te geven als de telenet modem/router maar wel een ander kanaal.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes