Beantwoorden
Gozmiet
Experienced Beetjesweter
Primeur! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

verbonden met wifi maar melding geen internettoegang

Mijn zoon heeft een laptop gekregen van school. Thuis heeft hij geen internet,maar wel verbonden met wifi.

Op school werkt zijn laptop wel.

Krijg als melding : Geen internettoegang

Kan de DNS-Server niet bereiken.

DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNNET

Als ik de router aan/uit doe werkt deze dan wel eventjes!!!

mijn laptop en andere toestellen werken wel

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: verbonden met wifi, geen internettoegang

6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Krijgt zijn laptop thuis een automatisch IP-adres via DHCP? Zo ja, kijk dan de instellingen van het netwerk na.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gozmiet
Experienced Beetjesweter

Waar kan ik dat zien van die dhcp en instellingen van netwerk? Ik dacht dat alles op automatisch staat 

Dirk77
Freshman Beetjesweter
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Ik heb net hetzelfde probleem. Vandaag net iets gevonden dat werkt: apparaatbeheer>netwerkadapter>geavanceerd en dan 5G wireless mode op disabled zetten. Noteer of neem foto/printscreen om origineel evt terug te zetten later. Thuis werkt het dan, hij maakt verbinding op 2,4G. Ik heb het daarna wel terug op het origineel gezet voor op school. 

Ik merk wel dat onze andere laptop wel op 5G probleemloos verbinding maakt. Dus ik vind het vreemd. Ik ben nog in communicatie met de ICT dienst van de school.

Gozmiet
Experienced Beetjesweter

Heb het net gedaan. MERCI En nu heb ik internet. Maar nu hopen dat het op school werkt, want denk niet dat de zoon het terug kan zetten… Laat je  iets weten als je meer nieuws hebt van de ict,thx 

Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Bij de instellingen van de wifi interface kan een voorkeur opgegeven worden voor de band. Misschien helpt het deze op "2. Prefer 2.4GHz band" te zetten. Staat standaard op "No preference" wat in de praktijk betekent dat 5 gekozen zal worden boven 2.4

Ga naar de "device manager", selecteer de wifi netwerk interface en kies voor eigenschappen/properties en dan advanced.
Zo wordt thuis (waar zowel 2.4 als 5 beschikbaar is) het 2.4 netwerk gekozen. Op school is waarschijnlijk enkel 5 beschikbaar en zal dit gekozen worden.

wifi-prefer-band.jpeg

Ik kan het nu zelf niet uittesten, maar denk dat dit wellicht een oplossing kan bieden. Of eigenlijk eerder een work-around.
Het blijft vreemd dat het niet goed lukt via 5 GHz de juist IP infromatie te ontvangen.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Arnie Dat werkt inderdaad maar de meeste scholen laten dit niet toe om dit te veranderen. 

Ik heb het al op 2 scholen voorgehad. De oplossing is uw wifi opsplitsen in een 2.4Ghz en 5Ghz signaal.

KristofDW | Krak
  carpé diem.