Beantwoorden
RuudVis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Handje vol!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Beste Netweters,

 

Sinds een tijdje (enkele maanden) heb ik regelmatig het probleem, dat mijn iPhone X en iPhone 6s (beiden werken iOS12), wel verbinding maken met het wifi netwerk, maar geen internetconnectie hebben. 

 

Wanneer ik op mijn telefoon in vliegtuigmodes inschakel en weer uitschakel, werkt de internetverbinding in sommige gevallen weer en kan ik gewoon surfen. Na een paar minuten valt de internetverbinding op mijn iPhone weer weg. Op dat moment kan ik wel gewoon via mijn pc (middels UTP verbonden) en Windows Tablet  (verbonden met zelfde wifi netwerk) surfen. Deze lijken nergens last van te hebben.

 

Ook wanneer ik een aparte AccessPoint ( Ubiquiti UniFi AC Pro AP) aansluit op witte Telenet modem en de iPhones verbinding laat maken met dit Wifi netwerk, heb ik hetzelfde probleem.

 

Ik heb van Telenet al een nieuw modem gehad en er is een installateur van Telenet geweest, echter kon deze geen problemen constateren in de verbinding en/of het wifi signaal. Ook hij heeft gezien dat mijn iPhone niet konden browsen, maar wist de oplossing niet. Zou probleem van Apple zijn.

 

Nu geloof ik gelijk dat Apple/iOS12 niet foutloos is :-), maar ik heb geen problemen met internet wanneer ik op andere (niet-Telenet) wifi netwerken zit. Mensen die bij mij thuis op bezoek komen en ook gebruik willen maken van mijn wifi netwerk ervaren (als ze een iPhone hebben), dezelfde problemen als ik. 

 

Vandaag sprak ik iemand op het werk en toevallig kwam het onderwerp wifi ter sprake en hij heeft sinds een tijdje exact hetzelfde probleem als ik. Ook hij heeft een wit telenet modem staan en ook bij hem valt de internetverbinding (niet het wifi signaal) regelmatig weg op zijn iPhone 7 met iOS12. Keer wifi op iPhone uit aanzetten en dan lijkt hij het weer even te doen.

 

Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd, maar begin nu stilaan "out-of-options" te geraken:

 

Wat heb ik gedaan:

- SSID veranderd

- 2.4 uit, enkel 5ghz aan

- 5ghz uit, enkel 2.4 aan

- 2 lossen netwerken voor 2,4 en 5 ghz

- wifi kanalen gecheckt op overlappen (zitten geen andere wifi netwerken in de buurt)

- 2 wifi boosters  aangesloten

- nieuw AccessPoint aangesloten en wifi op telenet moden uitgeschakeld

- google DNS servers handmatig ingevoerd in iPhones

- op iPhone wifi netwerk verwijderen en opnieuw ingeven

- op iPhone de netwerk instellingen gereset

- de iPhone volledig gereset

 

- Tevens Google afgestruind en aantal tips uitgevoerd 

-- locatie voorziening wifi netwerken uitgeschakeld op iPhone

-- Bluetooth uitschakelen op iPhone (zou interferentie kunnen geven op wifi signaal)

-- Datum/tijd automatisch instellen op iPhone uitgeschakeld

 

Wie of wie heeft de oplossing? (nee niet overstappen op Android ;-))

 

Alvast bedankt!

Gr. Ruud

 

 

 

0 Likes
80 reacties
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

@Suzy: dat weet ik maar al te goed hoor 🙂 Daarom ook dat ik dmv het developer beta program van ios de nodige feedback geef richting apple !  Gisteren beta5 installed, zal eens kijken of ik komend weekend een nieuwe tes kan doen

 

Regs

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

@rolelael, Nice! Goed dat we zo'n top Netweters als jou hebben! Smiley Erg vrolijk Merci alvast voor al je efforts.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

 @Suzy@RuudVis ( en @24zeventig  @LievenW  )

 

Zoals beloofd en iets eerder ben ik al verder beginnen testen en met success :

 

- eergisteren eerst de beide bands terug enabled op de HGW v Telenet ( 2.4 en 5 ) .  Dit gaf prima resultaten, doorheen heel de avond en alsook gisteren middag

- één ( 1 ) internet aangezet ( dus 1 single ssid voor beide bands) en heel de avond tests uitgevoerd, zonder enige problemen. Mooie snelheden zoals het moet zijn ook.

 

Reden : update van de apple engineers gekregen :

 

There are changes in build 16E5223a that may have resolved this issue

 

Ik zit dus op ios 12.2 beta 5 momenteel ( bovengenoemde build )

 

Mocht ik toch ng issues hebben dan laat ik het hier asap weten. Stem straks dit ook even af met de modem engineer

 

Grtjs

 

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

@rolelael, klinkt positief! Ik geef het zelf alvast ook door naar de modem engineer waar ik mee in contact staat voor dit issue. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Kleine update. Inmiddels nieuwe beta ( beta 6 ) en nog steeds zijn er geen 'issues' meer te merken met de witte HGW 🙂 

 

We zijn bijna aan de officiële release van ios 12.2 dus de oplossing is nabij voor iedereen.

rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

D898444A-B8DC-446E-86F9-EFED6C8E3D4C.jpeg

Ios 12.2 is net gereleased. Hij draait vlotjes en zoals reeds aangegeven, geen issues meer met de witte HGW modem.

 

success allen!

24zeventig
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
π-DAY! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Ik zit ondertussen op Android 9 en merk het probleem toch nog steeds hoor. Wel telkens zeer kortstondig maar het komt nog steeds booe. 

 

Ikheb het even in het oog gehouden en het lijkt erop dat mijn gsm zelf merkt dat de verbinding weg valt, waarna hij zelf het wifi signaal uit en aan schakelt.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

@24zeventig, zover ik weet (uit gesprekken met de engineers) zou dit probleem zich enkel mogen stellen op iOS 12 toestellen. Dit omdat er in iOS 12 effectief iets langs Apple kant gewijzigd was waardoor het toestel bleef "plakken" aan het 5 GHz netwerk en niet overging op het 2.4 GHz netwerk (heel simplistisch uitgelegd weliswaar Smiley Knipoog). Dit probleem is men langs Telenet zijde al een tijdje aan het onderzoeken en oplossingen aan het voorzien, maar ook Apple is verbeteringen aan het doorvoeren (zoals @rolelael meermaals heeft laten weten in zijn updates).

 

Ik zal de engineers de vraag eens stellen of ze weet hebben dat dit zich ook voor doet op Android. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Thijs81
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Ik heb de IOS update gedaan naar 12.2 maar het probleem is voor mij niet opgelost.

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

 

@Thijs81: is het effectief het probleem waar hier sprake van is ( ttz het probleem dat ik had 🙂 ) . Nl het niet correct werken wanneer "1 internet" ingesteld staat met de 2 bandbreedtes actief ( nl 2.4Ghz en 5Ghz ) ? Heb je al eens geprobeerd of het correct blijft werken op 1 band ? Bv de 5Ghz even uitschakelen ? Probleem met de nieuwere iPhone reeks en ios 12.1.x was dat ze steeds aan het sterkste kanaal bleven hangen ( daarvoor niet het beste ) en dat is nog altijd 2.4Ghz. Dus de switch naar de 5Ghz deed het niet zoals het zou moeten zijn en daarenboven was er ook een conflict intern ios 12.1.x ikv de interne data modem en oa bluetooth.  ALs het blijft werken op 2.4Ghz, schakel dan eens 5Ghz bij, maar niet met 1 internet. Dus 2 verschillende SSID's en laat even weten wat het resultaat is.
 
 
 
 
 
 
Ik kan natuurlijk niet voor alle gevallen zeggen dat ios 12.2 een oplossing biedt. Bij mij is het zeer specifiek dus met een iPhone XR ( die andere modem aan boord heeft dan de vorige toestellen + dat mijn Telener  modem ook 1 firmware versie is terug gezet ( dan de laatste die ze ergens in februari in uitroll bezig waren -> node Mechelen )
 
 
 
 
0 Likes
Thijs81
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Met 2 ssid heb ik geen problemen, behalve een groot snelheidsverschil tussen 2.4 en 5ghz.

Het gaat om hetzelfde probleem, vol wifi bereik maar geen internet. 

Ik had hier nooit problemen mee totdat ik afgelopen weekend ben verhuist en gisteren een nieuwe installatie heb gekregen.

ipad doet het wel goed.

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

@Thijs81het is zeer logisch dat je op 2.4Ghz vrij lage download speeds haalt tov 5Ghz

 

Geen idee welk product je hebt, maar je zou als je internet fiber 200 hebt, toch 70-80 Mbps mtn halen op 2.4Ghz en +180Mbps op 5ghz ( als je niet te ver af zit )

 

IPads hebben hier geen last van.

 

Ik stel voor om toch eens alle stroom van je modem te halen ( en evt andere AP's ) voor 30s en terug aan te zetten. Eveneens je mobiel toestel nadien volledig herstarten.

 

Het zou toch echt i.o moeten zijn nu. Al kan de oorzaak hier nog iets anders zijn ( maar dan bel je best eens naar Telenet zelf )

 

grtn Rob

0 Likes
Thijs81
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Beste Rob

 

Zojuist de modem weer op de oude stand gezet, dus als 1 netwerk en de modem herstart.

Tot nu toe lijkt het probleem inderdaad opgelost.

Bedankt.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Goed nieuws, iOS 12.2 is er! Installeer deze update zeker op je iOS toestel, want de nieuwe update lost dit specifieke probleem op (zoals @rolelael ons ook al liet weten vanuit de bèta).

 

Dit werd grondig getest in het lab bij Telenet en zij hebben me deze ochtend bevestigd dat het probleem van de baan is met de nieuwe iOS 12.2 update. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

EllenM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Hey Suzy,

 

Ik heb een iPhone SE met IOS 12.2 en ik ervaar nog steeds de problemen met de nieuwe witte modem van Telenet.

 

Mijn Wifi verbinding valt regelmatig uit, terwijl dit bij mijn vriend met zijn Samsung S8 niet het geval is.

 

Wat kunnen we hieraan doen om dit op te lossen?

 

Vriendelijke groeten,

Ellen

0 Likes