Beantwoorden
RuudVis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Handje vol!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Beste Netweters,

 

Sinds een tijdje (enkele maanden) heb ik regelmatig het probleem, dat mijn iPhone X en iPhone 6s (beiden werken iOS12), wel verbinding maken met het wifi netwerk, maar geen internetconnectie hebben. 

 

Wanneer ik op mijn telefoon in vliegtuigmodes inschakel en weer uitschakel, werkt de internetverbinding in sommige gevallen weer en kan ik gewoon surfen. Na een paar minuten valt de internetverbinding op mijn iPhone weer weg. Op dat moment kan ik wel gewoon via mijn pc (middels UTP verbonden) en Windows Tablet  (verbonden met zelfde wifi netwerk) surfen. Deze lijken nergens last van te hebben.

 

Ook wanneer ik een aparte AccessPoint ( Ubiquiti UniFi AC Pro AP) aansluit op witte Telenet modem en de iPhones verbinding laat maken met dit Wifi netwerk, heb ik hetzelfde probleem.

 

Ik heb van Telenet al een nieuw modem gehad en er is een installateur van Telenet geweest, echter kon deze geen problemen constateren in de verbinding en/of het wifi signaal. Ook hij heeft gezien dat mijn iPhone niet konden browsen, maar wist de oplossing niet. Zou probleem van Apple zijn.

 

Nu geloof ik gelijk dat Apple/iOS12 niet foutloos is :-), maar ik heb geen problemen met internet wanneer ik op andere (niet-Telenet) wifi netwerken zit. Mensen die bij mij thuis op bezoek komen en ook gebruik willen maken van mijn wifi netwerk ervaren (als ze een iPhone hebben), dezelfde problemen als ik. 

 

Vandaag sprak ik iemand op het werk en toevallig kwam het onderwerp wifi ter sprake en hij heeft sinds een tijdje exact hetzelfde probleem als ik. Ook hij heeft een wit telenet modem staan en ook bij hem valt de internetverbinding (niet het wifi signaal) regelmatig weg op zijn iPhone 7 met iOS12. Keer wifi op iPhone uit aanzetten en dan lijkt hij het weer even te doen.

 

Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd, maar begin nu stilaan "out-of-options" te geraken:

 

Wat heb ik gedaan:

- SSID veranderd

- 2.4 uit, enkel 5ghz aan

- 5ghz uit, enkel 2.4 aan

- 2 lossen netwerken voor 2,4 en 5 ghz

- wifi kanalen gecheckt op overlappen (zitten geen andere wifi netwerken in de buurt)

- 2 wifi boosters  aangesloten

- nieuw AccessPoint aangesloten en wifi op telenet moden uitgeschakeld

- google DNS servers handmatig ingevoerd in iPhones

- op iPhone wifi netwerk verwijderen en opnieuw ingeven

- op iPhone de netwerk instellingen gereset

- de iPhone volledig gereset

 

- Tevens Google afgestruind en aantal tips uitgevoerd 

-- locatie voorziening wifi netwerken uitgeschakeld op iPhone

-- Bluetooth uitschakelen op iPhone (zou interferentie kunnen geven op wifi signaal)

-- Datum/tijd automatisch instellen op iPhone uitgeschakeld

 

Wie of wie heeft de oplossing? (nee niet overstappen op Android ;-))

 

Alvast bedankt!

Gr. Ruud

 

 

 

0 Likes
80 reacties
Smets89
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
π-DAY! Hoort wie klopt daar? Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Hoi Ruud,

 

Ik ga alvast even mee volgen want ik ernaar soms dezelfde problemen.

Telenet kan hiervoor van op afstand geen oplossing vinden, ze kunnen wel een betalende technieker sturen maar ze geven aan dat deze waarschijnlijk ook geen oplossing zal hebben en ik alsnog moet betalen, lijkt me niet ideaal 🙂

 

Wij hebben een zwarte WiFi modem in de kelder waarvan de WiFi niet tot op het 1e en 2e reikt, mijn netgear router heb ik dan vervangen door een gratis WiFi access point (waarvoor ik wel betaal, hiervoor moet ik nog eens het nodige zien te regelen pfff) maar inderdaad hebben wij soms dezelfde problemen.

Sporadisch dus, en dat maakt het net moeilijk om dit op te lossen.

De problemen doen zich voor op 2 verschillende iPhone 8 met iOS 12.

Op onze beide iPads (Mini 4) met iOS 12 lijkt dit ook voor te vallen, vooral bij mijn vriendin toch.

 

Dus ik ben benieuwd, ik zou wel nog eens een beta kunnen draaien van iOS, wie weet ligt het aan de combo tussen iOS en de apparaten van Telenet?

Misschien heeft Telenet ook meer recente firmware voor de modem/access point?

 

Groetjes!

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Je hebt al heel wat geprobeerd, zie ik. Heb je de Telenet Mobile app toevallig op die iPhone geïnstalleerd?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RuudVis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Handje vol!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Hi Bjorn,

 

had ik nog niet gedaan, thanks voor de tip. Heb hem net geïnstalleerd en de app zegt dat hij heeft wat instellingen heeft toegepast op Mn iPhone. Ben benieuwd of het helpt, laat het weten!

 

gr Ruud 

0 Likes
RuudVis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Handje vol!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Hi Bjorn,

 

Helaas geen verbetering na installeren van de telenet app.  Heb nu ip4  en dns adressen handmatig ingevoerd op iPhone, misschien dat dit wat verbetering brengt. 

 

Laat de bevindingen weer weten hier. 

 

Gr Ruud 

0 Likes
RuudVis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Handje vol!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Helaas, vast ip en Google DNS is ook geen goede workaround. Lijkt wel iets beter te gaan, maar nog veel te vaak geen internetconnectie terwijl er wel goede WiFi verbinding is. 

 

Ga nu maar eens een losse WiFi router achter telenet modem zetten, kijken of dat het probleem verhelpt. Wanneer dit wel stabiel werkt, zit het dus echt in het telenet modem en mag telenet met een oplossing komen lijkt mij. 

 

Ik houd jullie op de hoogte!

gr Ruud 

0 Likes
RuudVis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Handje vol!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Beste,

 

Heb inmiddels een losse wifi-router (geen access point) ) achter het Telenet modem geplaatst. Het bekabelde deel van mijn thuisnetwerk heb ik ook achter de wifi-router zet, zodat alles binnen het zelfde netwerk draait. Het Wifi signaal op Telenet modem heb ik uitgeschakeld (enkel homespot is nog actief).

 

Wanneer ik nu met de iPhones/iPads connectie maak met het nieuwe wifi netwerk, heb ik direct een internetverbinding en deze is snel en bovenal ook stabiel. Wellicht is het te vroeg om te gaan juichen, maar het lijkt erop dat het probleem hiermee is verholpen.

 

Ik kijk het een paar dagen aan en laat jullie mijn bevindingen weten.

 

Groeten Ruud

 

 

 

 

RuudVis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Handje vol!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Beste,

 

Ook dag 2 na plaatsing van de aparte WiFi router zonder problemen doorgekomen. Geen wegvallende internetverbindingen meer gehad. Zou het dan echt met deze work-around verholpen zijn?

 

Ik laat jullie mijn bevindingen hier binnenkort weer weten!

 

gr Ruud 

0 Likes
RuudVis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Handje vol!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Beste,

 

zijn nu een dag of 5 verder en mijn probleem is inderdaad opgelost na het plaatsen van losse router met eigen WiFi. 

 

@Suzy wat kan telenet hierin betekenen, want is wel vreemd dat je zelf een router moet plaatsen om het probleem te verhelpen?

 

groeten Ruud 

0 Likes
RuudVis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Handje vol!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Beste,

 

inmiddels paar weken verder en alles werkt nog steeds snel en stabiel. 

 

Wel beetje jammer dat telenet tot op heden nog niets heeft laten weten. 

 

Gr Ruud 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12


@RuudVis  schreef:

 

 

@Suzy wat kan telenet hierin betekenen, want is wel vreemd dat je zelf een router moet plaatsen om het probleem te verhelpen?

 


@RuudVis, mijn excuses dat ik hier niet op gereageerd heb, deze vermelding is me helemaal ontgaan! Verlegen smiley

 

Het is inderdaad erg vreemd dat je zelf een router hebt moeten plaatsen achter de modem, de WiFi van jouw witte Telenet modem hebt moeten uitschakelen en nu wel perfecte stabiele verbinding hebt op je iOS toestel. Ik stuur deze specifieke situatie eens door naar enkele collega's, want zelf heb ik eerlijk gezegd geen idee hoe dit te verklaren is en men dit bij Telenet niet voor je kon oplossen.

 

Bedankt alvast voor uitgebreide posts en ook om je mede-Netweters op de hoogte te houden, erg netjes! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Smets89
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
π-DAY! Hoort wie klopt daar? Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Ik had dan wel net heel veel problemen met een eigen router, na deze te vervangen door een Telenet access point was het eerst veel beter, vervolgens dan even wat problemen zoals Ruud aanhaalde.

Echter is momenteel alles prima, kan toevallig zijn door update naar iOS 12.1.1, of misschien heeft de modem/access point een update gehad.

0 Likes
Luk4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De 3 wijzen! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Beste, 

 

is er eigenlijk al een oplossing of weet bij telenet van dit probleem? Ik heb exact hetzelfde probleem zoals bij Ruud. Ook met iphone se, 7 en met ipad. Eveneens met witte router van telenet en telenet acces point. Op een niet telenet wifinetwerk ( op vakantie )werken toestellen perfect. Heel vervelend en blijkbaar toch een veel voorkomend probleem als ik de forums lees. Al navraag gedaan bij telenet en die zeggen dat alles van hun kant goed werkt. Daar ben ik ook niks mee geholpen natuurlijk. 

 

Ps: weet iemand of je een telenet accespoint ook kan gebruiken als accespoint achter je eigen router ( asus ) ?

 

gr luc

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12


@Luk4  schreef:

 

... knip ...

Ps: weet iemand of je een telenet accespoint ook kan gebruiken als accespoint achter je eigen router ( asus ) ?

 

gr luc

 


Vermits die dingen via "Mijn Telenet" moeten beheerd worden en dat niet lukt als ze achter een eigen router hangen vrees ik dat de werking niet optimaal zoniet onmogelijk zal zijn. Tenzij je erin slaagt om de  specifieke telenet firmware te vervangen door de algemene fabrieksfirmware. Dan kun je het beheer doen via uw eigen router.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
RuudVis
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Jij bent af! Handje vol!

wel WiFi, geen internet iPhone IOS12

Beste Luc,

 

ik heb in eerste instantie ook getracht een accesspoint (ubiquiti unifi uap ac pro) achter witte telenet modem te plaatsten, echter bleef ik dezelfde problemen houden. Lijkt erop dat iOS en telenet router elkaar niet tof vinden. Vanaf zodra ik een aparte wifi router achter telenetmodem heb geplaatst en die ervoor zorgt dat IP-adressen etc worden uitgedeeld binnen mijn netwerk, werkt alles al weken zonder problemen. 

 

Ik heb de WiFi op telenetmodem uitgeschakeld en maak dus verbinding met WiFi van nieuwe router. 

 

Als test heb ik afgelopen week nog eens het wifi signaal van telenet modem geactiveerd en daarmee connectie gemaakt op mijn iPhone x, maar dat gaf binnen enkele uren weer exact dezelfde problemen als voorheen. Volop WiFi verbinding, maar geen internet. Op mij iPhone x heb ik de laatste versie iOS. Heb hem zelfs ge-update naar iOS 12.1.3 beta 2 en daarmee is het probleem nog steeds aanwezig. 

 

Het vreemde is dat ik nergens anders problemen heb met WiFi, behalve wanneer ik (langere tijd) verbinding heb met het WiFi van een telenet modem. 

 

Telenet heeft een privé bericht naar mij gestuurd naar aanleiding van deze posts, met de vraag of ze een keer in de tweede helft van januari een senior technieker mogen laten langskomen om het nader te onderzoeken. Ik moet alleen nog een datum met ze kortsluiten en zal hier laten weten of er iets van een oplossing uit voort is gekomen. 

 

Groeten Ruud.