Beantwoorden
Jan15
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

wel WiFi, geen internet

Zeer regelmatig op iPhone volgend probleem: wel volledig wifisignaal maar internet valt steeds weg. Reeds topic hier maar afgesloten zodoende kan ik daar niet op reageren. Oplossing daar: witte Telenet modem alleen op 2,4 of 5ghz laten draaien. Wil dit proberen, maar kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet doen 

alvast bedankt. 

 

0 Likes
9 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

wel WiFi, geen internet

@Jan15 

 

Om uw WiFi op 2,4 en 5 GHz te scheiden en er dus aparte netwerken van te maken, lees eens volgend topic:

 

WiFi ontdubbelen


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jan15
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

wel WiFi, geen internet

Bedankt, schijnt gelukt te zijn. Al kan ik de naam van mijn 2,4 netwerk niet veranderen (blijft Telenet-met nummers achter). Op eind krijg ik een foutmelding dat je geen twee gelijke Mac adressen kan hebben maar het schijnt wel te werken. 

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

wel WiFi, geen internet

@Jan15 

Ga ook eens naar “mijn Telenet” en naar “mijn thuisnetwerk” en dan naar de instellingen van je modem? Je moet je netwerk niet ontdubbelen. Ik had exact hetzelfde probleem als U met de iPhones in mijn gezin. Je maakt terug één WiFi netwerk en gaat dan naar “signaal”. Daar, op het 2,4 GHz netwerk, verander je het kanaal van “automatisch” naar kanaal 8 en onderaan klikken op bewaren. Bij mij was dit de oplossing en sinds een maand geen WiFi uitval meer gehad op de mobiele toestellen. Dit heeft een Telenet medewerker mij aangeraden en heeft zo al verschillende klanten geholpen over gans Vlaanderen... probeer dit gewoon eens en kijk na een week? Indien geen uitval meer, kanaal 8 houden op de 2,4 GHz band!

Never trust in Dust
0 Likes
Jan15
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

wel WiFi, geen internet

Bedankt iedereen om zo snel een oplossing te vinden. Het ontdubbelen schijnt te werken. Moesten er toch problemen opduiken, ga ik zeker proberen om het kanaal op 8 te zetten en het zo te eens te testen. Zijn er nadelen verbonden aan het ontdubbelen van het modem?

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

wel WiFi, geen internet

@Jan15 

Wat ik persoonlijk een nadeel van het ontdubbelen vind, is dat als je nu in je iPhone gaat kijken, je 2 maal Uw netwerk gaat zien, ALS BEIDEN DEZELFDE NAAM DRAGEN. Dus je weet niet welk je 2,4 GHz netwerk of je 5.0 GHz is. En bij mij heeft het ontdubbelen niet geholpen. Mijn internet viel nogsteeds weg. Bij mij heb ik nu 1 groot netwerk en sta op kanaal 8, enkel voor de 2,4 GHz band. En ik ben nog maar één maand en een week klant, en ben nu al 1 maand uitval vrij.😀

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

wel WiFi, geen internet

De ervaring op het forum is dat het netwerk opsplitsen in 2.4GHz en 5GHz veel problemen oplost. Uiteraard zorg je ook voor 2 verschillende netwerknamen, bijv. mijnnetwerk en mijnnetwerk5GHz. Wat mij betreft is er geen nadeel, ik doe het al jaren zo en heb het bij familie ook zo ingesteld.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

wel WiFi, geen internet

@sb 

Ik wou alleen maar zeggen dat het ontdubbelen bij mij niet heeft geholpen. En ik daarom een 2de oplossing aanbied.😉

 

Never trust in Dust
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

wel WiFi, geen internet

Het ontdubbelen met gebruik van verschillende namen heeft als grote voordeel dat je zelf meester bent over welke band uw toestellen wanneer gebruiken. Sommige toestellen schakelen slim en correct zelf over, maar anderen houden halsstarrig aan één band of kanaal vast. Daarom, eigen beheer is dikwijls nog het beste.

 

Maar natuurlijk, als bij u in uw situatie alles probleemloos verloopt, hou het dan zoals het is. If it isn't broke, don't fix it ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

wel WiFi, geen internet

Ja hoor ik had ook ontdubbelt en had mijn netwerken gemaakt xxxxx2,4 en xxxxx5,0 maar de WiFi uitval bleef...
Never trust in Dust
0 Likes