24804
netweters
|
152806
antwoorden
|
20742
vragen
|
Zeer regelmatig op iPhone volgend probleem: wel volledig wifisignaal maar internet valt steeds weg. Reeds topic hier maar afgesloten zodoende kan ik daar niet op reageren. Oplossing daar: witte Telenet modem alleen op 2,4 of 5ghz laten draaien. Wil dit proberen, maar kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet doen
alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Om uw WiFi op 2,4 en 5 GHz te scheiden en er dus aparte netwerken van te maken, lees eens volgend topic:
Bedankt, schijnt gelukt te zijn. Al kan ik de naam van mijn 2,4 netwerk niet veranderen (blijft Telenet-met nummers achter). Op eind krijg ik een foutmelding dat je geen twee gelijke Mac adressen kan hebben maar het schijnt wel te werken.
Ga ook eens naar “mijn Telenet” en naar “mijn thuisnetwerk” en dan naar de instellingen van je modem? Je moet je netwerk niet ontdubbelen. Ik had exact hetzelfde probleem als U met de iPhones in mijn gezin. Je maakt terug één WiFi netwerk en gaat dan naar “signaal”. Daar, op het 2,4 GHz netwerk, verander je het kanaal van “automatisch” naar kanaal 8 en onderaan klikken op bewaren. Bij mij was dit de oplossing en sinds een maand geen WiFi uitval meer gehad op de mobiele toestellen. Dit heeft een Telenet medewerker mij aangeraden en heeft zo al verschillende klanten geholpen over gans Vlaanderen... probeer dit gewoon eens en kijk na een week? Indien geen uitval meer, kanaal 8 houden op de 2,4 GHz band!
Bedankt iedereen om zo snel een oplossing te vinden. Het ontdubbelen schijnt te werken. Moesten er toch problemen opduiken, ga ik zeker proberen om het kanaal op 8 te zetten en het zo te eens te testen. Zijn er nadelen verbonden aan het ontdubbelen van het modem?
Wat ik persoonlijk een nadeel van het ontdubbelen vind, is dat als je nu in je iPhone gaat kijken, je 2 maal Uw netwerk gaat zien, ALS BEIDEN DEZELFDE NAAM DRAGEN. Dus je weet niet welk je 2,4 GHz netwerk of je 5.0 GHz is. En bij mij heeft het ontdubbelen niet geholpen. Mijn internet viel nogsteeds weg. Bij mij heb ik nu 1 groot netwerk en sta op kanaal 8, enkel voor de 2,4 GHz band. En ik ben nog maar één maand en een week klant, en ben nu al 1 maand uitval vrij.😀
De ervaring op het forum is dat het netwerk opsplitsen in 2.4GHz en 5GHz veel problemen oplost. Uiteraard zorg je ook voor 2 verschillende netwerknamen, bijv. mijnnetwerk en mijnnetwerk5GHz. Wat mij betreft is er geen nadeel, ik doe het al jaren zo en heb het bij familie ook zo ingesteld.
Ik wou alleen maar zeggen dat het ontdubbelen bij mij niet heeft geholpen. En ik daarom een 2de oplossing aanbied.😉
Het ontdubbelen met gebruik van verschillende namen heeft als grote voordeel dat je zelf meester bent over welke band uw toestellen wanneer gebruiken. Sommige toestellen schakelen slim en correct zelf over, maar anderen houden halsstarrig aan één band of kanaal vast. Daarom, eigen beheer is dikwijls nog het beste.
Maar natuurlijk, als bij u in uw situatie alles probleemloos verloopt, hou het dan zoals het is. If it isn't broke, don't fix it ....