Beantwoorden
elfncn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

wifree gebruik door iemand anders

Wij hebben basic internet. Toen wij in juli op verlof waren in het buitenland hebben we ontdekt dat iemand onze internet opgebruikt. Ik heb telenet hiervoor gecontacteerd en ze kunnen blijkbar niet achterhalen wie het is. Ik heb pasw en acc naam al veranderd maar nog wordt onze internet opgebruikt door die persoon via wifree. Wat kan ik doen??

0 Likes
12 reacties
Ex-Netweter
 

wifree gebruik door iemand anders

@elfncn ben u zeker dat het door iemand wordt gebruikt? Waar baseert u dat op ? Telenet kan ook inderdaad niet achterhalen wie wat verbruikt. Die zien enkel dat uw telemeter hoger is dan normaal. Misschien is er iemand uit vrienden kring of familie die ooit hebben ingelogd bij uw account. U kan als u inlogt op mijn telenet wel zien welke toestellen er zijn verbonden op wifree en eventueel deze blokkeren dacht ik ook dat zou kunnen. Maar kijkt u eens in mijn telenet daar ziet u deze info staan.

0 Likes
elfncn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

wifree gebruik door iemand anders

Ja volgens mij wel. We hbn het pas ontdekt in juli. Ik kreeg ineens een melding dat onze 150gb opgebruikt was en toen ik kee naar de telemeter was het door wifree. Er was niemand thuis. Wij waren een hele maand weg. Wij gebruiken zelf nooit telenet wifree ... maar het moet dan iem zijn die onze account en pasw heeft maar ik heb die 2 mnd geleden veranderd en enkel wij 5en kennen ze en nu nog w er dagelijks wifree gebruikt

0 Likes
Ex-Netweter
 

wifree gebruik door iemand anders

@elfncn u kan zien in mijn telenet welke apparaten in uw buurt actief zijn op de wifiree? 

0 Likes
elfncn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

wifree gebruik door iemand anders

Hmm dat wist ik niet. Ik kan wel zien welke toestellen in huis verbonden zijn met de modem . Maar is wifree dan nog anders?? Hoe moet ik dat bekijken?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

wifree gebruik door iemand anders

Om gebruik te kunnen maken van TelenetWiFree moet EAP (soms) geactiveerd worden. Je vindt deze instelling terug onder Mijn Telenet > Mijn aanmeldingsgegevens. Als daar een login/gebruikersnaam staat die er niet thuis hoort, dan kan je die (als hoofdgebruiker) verwijderen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

wifree gebruik door iemand anders

@elfncnIk veronderstel dat je een WiGo hebt omdat je spreekt van "wij 5en". Dus dat wil zeggen dat elkeen met zijn eigen login en paswoord op de WiFree kan. Corrigeer mij als het niet zo is. Dat wil dan ook zeggen dat elk van de 5 zijn paswoord moet veranderen anders heeft het niet veel nut.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

wifree gebruik door iemand anders

Als iemand van je gezin elders op WiFree gaat dan wordt dit ook bij uw eigen verbruik geteld.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

wifree gebruik door iemand anders

Kijk liever naar al jullie tabletten en smartphones. Welke zitten (permanent) verbonden met wifree?

 Alle wifi verbruik dat jullie 5en doen , of dat nu via wifree om het even waar is of via jullie eigen wifi thuis wordt aangerekend als jullie verbruik. Ben je in het buitenland en gebruik je de 'gratis' hotspots waarmee Telenet een overeenkomst heeft, dan komt dat allicht ook in je verbruik ( onder wifree?).

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

wifree gebruik door iemand anders


@igvfer  schreef:

@elfncnIk veronderstel dat je een WiGo hebt omdat je spreekt van "wij 5en". ... knip ...


In zijn eerste post staat dat ze "Basic Internet" hebben. Neemt natuurlijk niet weg dat er in "Mijn Telenet" meerdere gebruikers kunnen aangemaakt zijn met elk hun eigen paswoord, 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
elfncn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

wifree gebruik door iemand anders

Ja idd we hebben basic internet.

Merci voor jullie reacties. Ik ga de tablets eens controleren. In het buitenland hadden we ook buitenlandse simkaarten aangekocht dus dan kunnen we sowieso niet op telenet wifree gezeten hebben.

Maar ik ga het proberen te achterhalen , mss dat toch 1 van de kinderen het niet wetende gebruikt??

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

wifree gebruik door iemand anders


@elfncn  schreef:

 In het buitenland hadden we ook buitenlandse simkaarten aangekocht dus dan kunnen we sowieso niet op telenet wifree gezeten hebben.


Dit klopt niet. Simpel uitgedrukt: je kan op het internet met het gsm signaal. Dit wordt aangerekend als data. In sommige formules heb je data in je abonnement, in andere betaal je volgens verbruik.

Je kan ook op het internet met een wifi verbinding. Dit heeft niets te maken met het gsm signaal. Als je  niet thuis bent, kan je een wifi verbinding maken met een publieke hotspot. Sommigen zijn gratis, andere zijn betalend. Al je verbruik wordt meegerekend. Of dat nu in het binnenland is of niet, heeft geen invloed op hetgeen je verbruikt. Op

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/surfen-in-het-buitenland-op-publieke-wifi-netwerk... kan je zien in welke landen je op de gratis hotspots kunt die je met wifree kunt gebruiken.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

wifree gebruik door iemand anders

Inderdaad @janne_man, een WiFi verbinding (met foon of tablet of whatever) staat helemaal los van de eventueel geïnstalleerde simkaart en diens provider. Je hebt zelfs helemaal geen simkaart in uw toestel nodig om WiFi te gebruiken. Om te surfen wel te verstaan, VoWiFi, dat is een ander verhaal.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes