24776
netweters
|
152625
antwoorden
|
20723
vragen
|
Heb je zelf je eigen netwerk ter beschikking gesteld van Telenet?
Mijn telenet: Mijn Internet / Draadloos netwerk / instellingen / Algemeen en controleer of Homspot is ingeschakeld. Anders kan je niet van WiFree genieten
Ja da is in orde.
App verwijderd en terug geïnstalleerd. Helpt spijtig genoeg niks.
Ik zou denken dat de app los staat van je wifi (wifree) connectie probleem. Heb je nog je correcte login en paswoord ? Je paswoord ooit eens aangepast ? Kan je nog op 'mijn telenet' inloggen, zonder dat je browse je pwd onthoud ?
Zelf kan ik ook enkel op wifree inloggen met mijn Telenet userid uxxxxxx als login en niet met mijn E-mail.
En idd moet je zelf je Telenet modem open laten staan (is default setting) voor wifree.
Succes.
@Go-Sea - De Telenet Mobile app is wel degelijk verbonden met het al dan niet (automatisch) verbinden met TelenetWiFree. Nadat je de app installeert en je je aanmeldt krijg je de keuze Wifi beheren en verbinden. Als je dat instelt, dan maakt de app automatisch verbinding met TelenetWiFree én andere netwerken, zoals te zien op deze screenshot:
Geen gedoe met gebruikersnaam en wachtwoord, Mobile regelt dat automatisch voor de gebruiker.
Verder is het - voor zo ver ik weet - niet (meer) nodig om draadloos in te stellen in de TN modem/router om te kunnen genieten van TelenetWiFree*. Zelf heb ik een modem-only en toch kan ik verbinden met TelenetWiFree. Hier kan je het volgende lezen:
Heeft u een Telenet-internetabonnement, dan krijgt u gratis toegang tot Wi-Free. Verder heeft u enkel een toestel nodig dat Wifi ondersteunt.
Wil je TelenetWiFree op een ander, dan moet die ander uiteraard beschikken over een toestel dat WiFi ondersteunt, tenminste, zo interpreteer ik de tweede zin. Ik ben zelf het bewijs dat je geen eigen TN modem/router met WiFi moet hebben om te kunnen genieten van TelenetWiFree.
* Ik heb nog eens in Mijn Telenet nagekeken onder Mijn Internet > Abonnement > Wi-Free en daar staat inderdaad te lezen: Heb je een Wireless modem? Dan moet je eerst even je eigen homespot activeren (Via Mijn Internet – Draadloze instellingen – Algemeen).
Maar bovenaan staat: Je hebt gratis Wi-Free met je internetabonnement van Telenet en dat zonder dat ik een eigen homespot heb ingesteld. Een beetje tegenstrijdig...
Ah zo. Vreemd dat men standaard functionaliteit gaat overschrijven met een app'je. Zelf gebruik ik die Telenet app niet. WiFree is in tegenstelling tot het oudere hotspot zoiezo met eenmalig je user en pwd invullen. Dit werkt zo op mijn iPads iPhones en al onze Android gsm's, en zonder die app.. set once and forgett
dus if all else fails die app er mss gewoon afgooien en af laten.
Niets helpt. Die app doet helemaal niets. Gisteren heb ik ook ns met m'n e-reader geprobeerd. Die raakt ook niet op Wifree. Heb ook geprobeerd met m'n 't'-nummer ipv e-mailadres. Ik raak perfect (met zelf intypen van user en pwrd) op mijn telenet.be.
Al m'n instellingen nagekeken en alles staat correct.
Lukt het wel om verbinding te maken met TELENETHOMESPOT of TELENETHOTSPOT?
Indien ja, kijk dan eens onder jouw instellingen of EAP geactiveerd staat voor uw profielen. Als die niet geactiveerd zijn, kan je niet op TelenetWiFree inloggen. Je kan dit controleren door op Mijn Telenet onder het kopje Algemeen te gaan naar "Mijn Aanmeldgegevens" en daar moeten de vinkjes achter jouw profiel onder het kopje EAP actief staan om actief te zijn.
Ja EAP staat als actief aangeduid en ja ik kan wel op een homespot inloggen.