Sjekke
Freshman Veelweter
Sjekke
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
03-05-2025
22:55
|
Lid sinds: 20-05-2016
Datum laatste bezoek: 03-05-2025 22:55
Ranking
Freshman Veelweter
12-12-2018
08:26
@Suzy schreef: @Sjekke@ schreef: Waarom zou een internet verbruik naar boven mogen gaan met een TV box? Vandaag heeft een Digicorder toch ook geen impact. Dit zou betekenen dat je evenveel betaald maar je internetaansluiting wordt trager? Daar kan je toch niet mee akkoord gaan. @Sjekke, de gewone interactieve toepassingen (opnames, terugkijk-TV, TV-theek, uitgesteld kijken, stembediening, ...) van de TV-box hebben inderdaad geen impact op je internetverbruik of snelheid. Dit wordt door de modem van Telenet apart gehouden, want dit is TV gedrag. Wat wel meetelt voor je verbruik en impact kan hebben op je snelheid is het gebruik van de apps op de TV-box. YouTube en Netflix bijvoorbeeld tellen gewoon mee op je Telemeter en kunnen je verbinding ook vertragen bij gebruik, net als wanneer je het op een ander toestel zou gebruiken. ok duidelijk
... Meer weergeven
11-12-2018
22:56
@Sjekke@ schreef: @Suzy@ schreef: @Ex-Netweter, ik kan je bevestigen dat de TV-box niet werkt in combinatie met een modem-only (EMTA). Als je de TV-box in gebruik wenst te nemen, moet je de modem vervangen door de meegeleverde HGW modem. Als je dit liever niet wenst, kan je de TV-box best terugsturen/terugbrengen naar Telenet. Het klopt dat de CS1010 foutmelding een foutmelding is die verschijnt wanneer de activatie die niet oké is. Maar in combinatie met een modem-only gaat dit nooit correct geactiveerd zijn. @Suzy Wat is de reden dat het niet werkt met een modem-only? Deze info heb ik nog nergens kunnen vinden. Je kan toch niet Business klanten verplichten om een HGW te installeren als jullie klanten daarachter een hele infrastructuur hebben draaien. Dag @Suzy heb je al nieuws voor al de modem-only klanten hier?
... Meer weergeven
10-12-2018
21:30
@Suzy@ schreef: @Ex-Netweter, ik kan je bevestigen dat de TV-box niet werkt in combinatie met een modem-only (EMTA). Als je de TV-box in gebruik wenst te nemen, moet je de modem vervangen door de meegeleverde HGW modem. Als je dit liever niet wenst, kan je de TV-box best terugsturen/terugbrengen naar Telenet. Het klopt dat de CS1010 foutmelding een foutmelding is die verschijnt wanneer de activatie die niet oké is. Maar in combinatie met een modem-only gaat dit nooit correct geactiveerd zijn. @Suzy Wat is de reden dat het niet werkt met een modem-only? Deze info heb ik nog nergens kunnen vinden. Je kan toch niet Business klanten verplichten om een HGW te installeren als jullie klanten daarachter een hele infrastructuur hebben draaien.
... Meer weergeven
10-12-2018
21:27
@Suzy@ schreef: @Ex-Netweter@ schreef: @Suzy is het niet mogelijk dat ze dit nakijken of het opnieuw een algemeen probleem is geweest. Ik zit bv. Zelf met een piek af en toe, maar ik kan natuurlijk niet achterhalen of het van het streamen komt of de tv box. @Ex-Netweter, heb hier zelf niets over vernomen. Maar als er TV-box klanten zijn die dit opmerken, laat het dan zeker weten via 015/33.44.88. De collega's maken dan individuele dossiers op om dit te onderzoeken. Als er dan blijkt dat dit om hetzelfde probleem gaat, wordt dit zeker onderzocht en opgelost. Waarom zou een internet verbruik naar boven mogen gaan met een TV box? Vandaag heeft een Digicorder toch ook geen impact. Dit zou betekenen dat je evenveel betaald maar je internetaansluiting wordt trager? Daar kan je toch niet mee akkoord gaan.
... Meer weergeven
10-12-2018
21:22
@Suzy@ schreef: Goed nieuws! Sinds begin deze week rolt Telenet de nieuwe TV-app gefaseerd uit. Elke week wordt een nieuwe groep van TV-box klanten aangeschreven met de nodige stappen om de nieuwe app te downloaden en installeren. We proberen alle TV-box klanten zo snel mogelijk aan te schrijven, maar we beseffen dat er enkelen van jullie al lange tijd aan het wachten zijn om de nieuwe app in gebruik te nemen. Daarom hebben we besloten om de URL's waar je de app voor Android en iOS kan downloaden op De Netweters te plaatsen. Android (via Google Play Store) https://play.google.com/store/apps/details?id=be.telenet.tv iOS (via TestFlight) https://testflight.apple.com/join/NIqzXhcJ Er werd ook een artikel voorzien op de Telenet klantenservice met meer informatie over de nieuwe TV-app (Ontdek de Telenet TV-app). Je vind er bijvoorbeeld terug hoe je de app kan installeren, maar ook andere nuttige informatie. Neem er dus zeker eens een kijkje als je met vragen zou zitten. Vind je er geen oplossing of antwoord op je vraag? Aarzel dan niet om contact met Telenet op te nemen via 015/33.44.88. Veel plezier met de nieuwe TV-app! Opgelet! Ben je geen TV-box klant? Dan kan je de nieuwe TV-app niet gebruiken. De nieuwe app werkt niet samen in combinatie met een digicorder, enkel met een nieuwe TV-box. Hem downloaden heeft dus ook helemaal geen zin. Goed om te weten! De vervanging van yeloplay.be komt er later aan. Een exacte datum hiervoor is nog niet gekend. Eens het zover is, zal je hierover communicatie ontvangen. Nog geen app voor een Apple TV?
... Meer weergeven
10-12-2018
21:21
@matty@ schreef: Tussen de 10-17 mb/s net opname stop gezet en direct 160mb/s Wat mij betreft moet die TV box los staan van je internet, zoals de Digicorder vandaag. Het een heeft met het ander niks te zien
... Meer weergeven
08-12-2018
23:14
@marc1201@ schreef: @Sjekke inderdaad, router heeft een ip in de 192..... reeks,klopt.HGW krijgt waarschijnlijk gewoon ip van TN. En ik log wel eens in op de servers van mijn werk via vpn, werkt perfect hoor. Aanloggen zal wel lukken met een VPN client, maar ik log soms thuis ook aan op mijn eigen VPN server die op mijn router draait. Daarnaast maak ik ook gebruik van Site2site VPN’s. Netwerktechnisch kan het werken, doch sterk ontraden. Zelfs Telenet bevestigd dit.
... Meer weergeven
08-12-2018
19:32
@marc1201@ schreef: @Sjekke Op de hgw is het routergedeelte uitgezet alsook de wifi, zodat deze als gewone modem werkt. De rest van mijn netwerk wordt dan door de router geregeld. Die heeft dan wel een vast ip op de modem. Tv boxen hangen dan wel beide aan de hgw via een switch.Dit is hoe ik het toch begrepen van de technieker.Maar kan er ook helemaal naast zitten want zoveel ken ik nu ook weer niet van netwerken en ip's.. Trouwens, ja zou voor de router in je tv kast een switch kunnen bijzetten en vandaar met een nieuwe kabel verder gaan.. Als jij je routergedeelte kan uitzetten, dan moet je privé router het fixed IP krijgen niet de HGW. Volgens mij heeft jouw modem nu een 192.x.x.x. adres. Voor NAT en VPN’s is dit niet wenselijk. Ik heb geen nood aan een extra switch want mijn router regelt dit vandaag al perfect voor mijn Digicorder.
... Meer weergeven
08-12-2018
09:03
@marc1201@ schreef: Ik had ook een modem only en was ook niet echt bereid deze af te geven, maar ik heb het uiteindelijk toch gedaan maar de HGW open laten zetten en verder mijn netwerk te beheren via mijn router. Verder dan die router zou TN niet mogen kunnen. Werkt perfect zo. HGW dient eigenlijk als gewone modem en de rest gaat langs de router. Ook de wifi van de modem heb ik uitgeschakeld. Maar inderdaad, ook ik begrijp niet waarom het niet zou werken met een modem only. Zou te maken hebben met ipv6, maar dacht toch dat de modem only dit ook ondersteunden...(kan mis zijn) Wat bedoel je met open zetten? Krijgt je router dan een publiek ip adres? Ik gebruik ook een nog eens fixed ip adres en IPV6. Een 2e aspect naast het NAT issue, is dat ik met een HGW een 2e kabel naar mijn TV kast moet voorzien wat niet mogelijk is (details bespaar ik jullie). Vandaag is dit een CAT6 vanaf de modem naar tv-kast dan op router en daar alles op aangesloten (interactieve digicorder, NAS, enz.)
... Meer weergeven
07-12-2018
15:23
@Suzy@ schreef: @stefanu, het was voor jou inderdaad wel een heel gedoe. Nogmaals mijn excuses! We zijn sowieso aan het laten onderzoeken hoe het komt dat er geen nieuwe modem in het pakket zat. Want dan was het vinden van de oorzaak vermoedelijk wat gemakkelijker geweest. Daarnaast ben je zeker niet de enige die zijn EMTA modem liever niet afgeeft voor het verkrijgen van een TV-box. Op dit moment kan deze combinatie alleszins niet, of het in de toekomst wel zal zijn is me ook niet bekend helaas. Ik mis nog altijd de reden waarom het niet kan?
... Meer weergeven
05-12-2018
22:48
Ik heb dus de TV box gekregen en kan er niks mee doen. Ik moet de HGW installeren volgens de helpdesk wil ik er gebruik van maken. Njet is het voor mij. Ik heb die modem only nodig (met telefonie) , zoals velen hier, om VPN’s te kunnen leggen. Medewerkster was wel zéééér behulpzaam ... beter nog ze had een collega waar het wel functioneerde met n modem only (tja ... als je aan de bron zit). Ik was niet de eerste en zeker niet de laatste met dit euvel ... “zucht” klonk het Wat gaat Telenet dan doen voor al de Businessklanten? Ze moeten er nu toch al mee bezig zijn. ... release mgmt. is een onbekende blijkbaar. cheerio.
... Meer weergeven
04-12-2018
21:36
@Suske@ schreef: Voor mij is die extra tv wel belangrijk omdat deze op een andere kamer staat voor invalide sorry ik meld dit liever niet maar wel belangrijk voor mij !! Waarom vraag je niet aan die winkel in Mechelen of ze hem willen opsturen? Woon je ver van Mechelen?
... Meer weergeven
04-12-2018
18:57
1
@m-jan20@ schreef: @Suzy@ schreef: @Suske @m-jan20, zoals ik eerder reeds aangaf is het in deze fase niet mogelijk om een 2de (of extra) TV-box toegestuurd te krijgen of zelf te gaan afhalen. Hij moet, opnieuw in deze fase, geïnstalleerd worden door een technicus. Zodra de TV-box beschikbaar wordt voor alle klanten, zal dit proces sowieso normaliseren. @Suske @m-jan20 eventueel kunnen jullie via social media contact opnemen met Telenet. Maar normaal moeten ze je telefonisch verder helpen. Meestal plaatst men je even in wacht en belt men met de back office, de back office registreert dan een extra TV-box op je account. Erna maakt de persoon aan de lijn een afspraak met je, toch als er geen administratieve problemen zijn met de planning. In dat geval zal ik even wachten op de officiële uitrol, is toch niet zo dringend (gaat om extra tv). @Suske Het is en blijft een TEST ... anders had je je er maar niet moeten voor inschrijven. De Inspecteur aanhalen is gewoon belachelijk, de TV box is nog niet eens officieel voor het grote publiek.
... Meer weergeven
03-12-2018
07:15
@Ex-Netweter dat was niet niet duidelijk in je vorig bericht. Voor mij was het alsof je TV box op @Ex-Netweter@ schreef: Als de info op mijn TV 3840 x 2160 50P staat dan is dit het binnenkomend signaal en dan moet de TV niets meer upscalen. Bij de oude digicorder was de info op mijn TV 1920 x 1080 50i of 1280 x 720 50P volgens wat ik dan zelf ingesteld had op de digicorder en dan moet de TV wel upscalen met kwaliteitsverlies tot gevolg. automatisch stond.
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 16-03-2025 09:05 | |
1 | 01-12-2024 15:31 | |
1 | 30-11-2024 21:30 | |
1 | 02-11-2024 22:19 | |
1 | 15-03-2021 09:49 | |
1 | 29-04-2020 09:18 | |
2 | 04-01-2020 08:11 | |
5 | 08-12-2019 18:21 | |
2 | 08-12-2019 18:25 | |
8 | 08-12-2019 18:28 |