Modigliani
Freshman Weetjesweter
Modigliani
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
01-01-2023
12:37
|
Lid sinds: 06-06-2018
Datum laatste bezoek: 01-01-2023 12:37
Ranking
Freshman Weetjesweter
20-12-2022
16:56
Mijn zus heeft een gelijkaardig probleem met VRTMAX via de TV-box V1 van Telenet. Reizen Waes werkt goed maar Professor T dan weer niet, ook niet later enzo.. Ze heeft eveneens een TV-box V2 van Telenet (de nieuwste dus) en daar werkt alles wel goed. Vermoedelijk is er software probleem in de eerste generatie TV-boxen van Telenet. Misschien omruilen ?
... Meer weergeven
03-11-2022
16:47
Bedankt voor uw reactie. Dus zonder Iconic TV zou men geen recht hebben op de vrij te ontvangen (ongecodeerde) zenders. Ik dacht dat One ook een kabelabonnement inhield en dat iedereen de “openbare omroep” zenders VRIJ kon ontvangen. Dus zonder Iconic riskeer ik dat Eén en Canvas weggefilterd worden van het DVB-C signaal.
... Meer weergeven
03-11-2022
14:04
Hallo,
Ik overweeg over te stappen naar One for 2. Enkele puntjes zijn nog onduidelijk. Om te beginnen wil ik mijn huidige router (pfsense) switchen en access point behouden dus zal ik een CV8560E nodig hebben naar ik begrepen heb. Kan de TV box nodig voor TV iconic aangesloten worden op de switch die bij mijn TV staat ? Thans kan ik een aantal zenders (Eén, Canvas enz.) ongecodeerd ontvangen. Blijft dat zo met One ?
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: One en ongecodeerde zenders
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
aansluiting
-
TV-box
14-06-2018
18:08
3
@Wheng , @BertXL Telenet heeft mijn oude Eurodocsis 2.0 modem vervangen door een nieuwe Eurodocsis 3.0 en sindsdien zijn de problemen opgelost. Blijkbaar was de oude modem niet geschikt voor interactieve digitale TV.
... Meer weergeven
08-06-2018
16:23
1
@janne_man Het begint met 10 hoor en toch werkt het niet ttz het werkt maar half. Programmeren via Yello werkt en TV-theek werkt niet. Ook al zou ik het bericht van Stefaan 10 keer herlezen (wat ik zeker zou doen indien het zou helpen) zou daarmee het probleem niet opgelost zijn.
... Meer weergeven
08-06-2018
16:06
@Pa Beste, Mijn digicorder is gloednieuw, ik heb nog maar net een abonnement genomen voorheen had ik geen digitale TV van telenet doch enkel internet. Mijn modem van telenet dateert van 2008. Toch bedankt.
... Meer weergeven
08-06-2018
15:59
@Wheng Reset naar fabrieksinstellingen heb ik net geprobeerd, heel even kon ik TV-theek aanklikken en zag de programma's. Echter, de pret was van korte duur kort daarna kreeg ik weer die (foutieve) boodschap van geen netwerkverbinding. Misschien heeft mijn verouderde modem van 2008 niet de juiste eigenschappen of software die nodig zijn voor de digicorder. In een ideale IP wereld sluit men een media player zoals apple TV of Nvdia Shield gewoon aan op een switch en het werkt meteen wat niet kan gezegd worden van digicorder van telenet... Ik begin het al een beetje te beklagen dat ik een telenet abonnement genomen heb. Voorheen had ik en heb nog steeds een schotel toepassing die draait op een linux server waaraan ik zoveel players kan hangen als ik wil. Enfin, volgende week komt een telenet technieker de modem wisselen en als het probleem daarmee niet opgelost is zeg ik mijn abonnement op.
... Meer weergeven
07-06-2018
18:47
@Wheng Bedankt voor de tip maar geen resultaat! Heb vandaag de digicorder rechtstreeks aangesloten op de modem zonder switch maar ook dat bracht geen verbetering. Geen TV-Theek en geen programmagids van meer dan 2 dagen. Wel kon ik via 4G met succes een programma selecteren en opnemen. Nadien heb ik het nog eens gecontroleerd op tv en het programma stond idd klaar om op te nemen. Als ik tv-theek aanklik krijg ik dus boodschap hieronder wat eigenlijk niet klopt volgens de IP afbeelding daarop volgend. Indien de netwerkkabel niet goed zou aangesloten zijn zou ik met mijn iPhone mijn digibox ook niet kunnen programmeren. Die boodschap klopt dus niet.
... Meer weergeven
07-06-2018
12:28
Beste Stefaan, Bedankt voor uw uitvoerig en deskundig antwoord. Zoals u ziet op de foto in bijlage begint mijn ip wel degelijk met 10. De digibox heb ik intussen via een switch op de modem aangesloten maar het probleem blijft. Er is wel degelijk interactiviteit tussen mijn iPhone met yello app en de digicorder want ik kan met de iPhone de digicorder aanzetten en programma’s selecteren en ze opnemen. Wat echter niet werkt op mijn tv is Tv-theek en de programmagids van meer dan 2 dagen. De rode knop werkt wel denk ik hoewel ik niet vertrouwd ben met de functie ervan. Mijn telenet modem dateert wel van 2008 misschien is hij niet voorzien van de nodige functionaliteit. Beste groeten Geert
... Meer weergeven
06-06-2018
18:10
Sinds kort heb ik digitale tv van telenet. Voorheen had ik enkel internet met modem only (Arris TM402B) waaraan mijn eigen Asus router is aangesloten. Een HGW van telenet heb ook nu niet. De Digicorder is aangesloten op de router via de IPTV optie wat eigenlijk hetzelfde resultaat geeft als een rechtstreekse aansluiting op de modem. Hierdoor kan ik perfect met Yello de digicorder aanspreken en programma's of afstand opnemen. Echter op de TV krijg ik maar een programmagids van twee dagen en TV-theek werkt niet, er verschijnt een boodschap 'digicorder niet aangesloten op het net'. Nochtans begint het IP adres van de digicorder met 10.... Heeft er iemand een oplossing ?
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
interactiviteit
Berichten die Modigliani geliked heeft
Berichten die {login} geliked heeft
Onderwerp | Likes | Auteur | Laatste bericht |
---|---|---|---|
1 |
door
Ex-Netweter
|
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
3 | 14-06-2018 18:08 | |
1 | 08-06-2018 16:23 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
7551 | 14-06-2018 18:08 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig