T_Bandana
Experienced Weetjesweter
T_Bandana
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
15-11-2019
01:16
|
Lid sinds: 17-09-2019
Datum laatste bezoek: 15-11-2019 01:16
Ranking
Experienced Weetjesweter
14-10-2019
23:47
2
Er zijn 3 grote factoren die hierin een rol spelen.
1) De hoeveelheid verbonden toestellen: Dit kan ervoor zorgen dat je wifi overbelast geraakt. Hierdoor krijg je problemen met bandbreedte met als gevolg wegvallende wifi verbindingen of trage tot niet ladende sites.
2) Storingen van andere apparaten: Er zijn veel toestellen dat een negatieve invoed hebben op wifi. Bluetooth apparaten, babyfoon en zelfs een microgolfoven kunnen bijvoorbeekd een wifi netwerk negatief beinvloeden... maar ook signalen afkomstig van apparaten bij de buren kunnen hierop een negatieve impact hebben.
3) Onvoldoende wifi bereik of uitzendvermogen: spreekt voor zich.
Er zijn nog andere factoren maar dit zijn de 3 grootste naar mijn mening.
Een krachtigere antenne, beginnen denken aan bijkomende toegangspunten via bijvoorbeeld wifi powerlines of toevlucht zoeken tot een mesh netwerk lijken mij zowat de enige oplossingen. Je AP kan uiteraard ook op een niet optimale plaats staan waardoor je niet optimaal gebruik kan maken ervan en dan zijn 13 toestellen wat veel van het goede.
... Meer weergeven
22-09-2019
15:58
Het is en blijft wel vervelend dat mensen die het gebruiken hierbij een ongemak hebben ondervonden... maar WPS essentieel noemen? Het is een bijkomend iets/gratis optie dat niet hoort bij de cruciale dienstverlening. Veiligheid is zowel cruciaal als essentieel maar WPS is naar mijn persoonlijke mening (zoals de jouwe anders is) dan ook geen essentieel iets dat je desondanks de risico's nog altijd kunt inschakelen en gebruiken.
Alle gekheid op een stokje: wanneer eender welke ISP dagelijks voor eender welke (kleine) verandering of aanpassing een mail gaat sturen ga je daar ook niet blij van worden (kan enorm oplopen). Daarom is er ook een klantenservice beschikbaar waar de info in opgenomen is die je kan raadplegen bij problemen of zodat je weet wanneer je een factory reset doet op je modem de functie uitstaat in tegenstelling tot vroeger.
Het ligt eraan hoe je de dingen bekijkt uiteraard.
... Meer weergeven
22-09-2019
00:03
Daar is een simpele verklaring voor. Er is verdacht uitgaand mailverkeer opgemerkt (mailadres mogelijk gebruikt voor spam). Hierdoor blokkeren ze uitgaande mails tot je het wachtwoord hebt aangepast.
... Meer weergeven
21-09-2019
23:52
2
Iedereen kan deze weer inschakelen via mijn.telenet.be.
Er is echter gekozen om dit uit te schakelen bij zwarte modems uit veiligheidsoverwegingen. Het is vermeld op de klantenservice dus in zekere zin communiceren ze het wel.
'Opgelet: de WPS-functie van zwarte wifi-modems wordt standaard uitgeschakeld. De functionaliteit is verouderd en zorgt bij die modemtypes binnen het wifi-bereik voor een verhoogd veiligheidsrisico.'
Artikel
... Meer weergeven
20-09-2019
19:18
De MCE ondersteunt enkel 2G en 3G om te bellen. Surfen is via een MCE niet mogelijk (waarom zou je ook wanneer er wifi is?). Of deze MCE gaat werken via een eigen AP/router... Da's een goeie. Wanneer je eigen router een veredelde switch is geloof ik van wel aangezien deze in zo een opstelling niet aan dhcp doet. Wanneer je beschikt over een modem only met een eigen AP/router gaat het niet werken. Een typisch gevalletje van uitproberen.
... Meer weergeven
19-09-2019
22:56
1
@StefaanH Door de flow software die erin gebakken zit. Ze zullen wel gezien en opgepikt worden maar daar stopt het eigenlijk tenzij dit soort scenario's al voorzien zijn. Echter wanneer je ze onmogelijk kan bestellen lijkt dat niet het geval. Wanneer 1 netwerk niet ingeschakeld is op mijn telenet uitgaande van een hgw kan je uiteraard wel ermee verbinden via de telenet-ap naam die je op de pwl's gaat terug vinden maar ze echt instellen is dan weer wat anders. Misschien tijd dat ik zo eens een setje aanvraag om mee te experimenteren wanneer ik er de tijd voor kan vinden.
... Meer weergeven
18-09-2019
23:16
2
@Steven-E Had ik even gemist 😞... tijd voor een nieuwe bril 🤓.
... Meer weergeven
18-09-2019
22:48
Hier kan je de icoontjes terug vinden en wat ze willen zeggen. Controleer ook eens of je dit bij oudere opnames hebt of alleen bij de recentere en nieuwe opnames want dit kan erop wijzen dat je te maken hebt met harde schijf problemen (slechte sectoren). Ik zou eens een factory reset met het behouden van opnames proberen om uit te sluiten dat het gaat over een mogelijk software probleem. Indien meerdere opnames deze problemen vertonen dien je de klantendienst te contacteren zodat je de digicorder mag gaan omruilen.
... Meer weergeven
18-09-2019
22:28
@Draft Je hebt liever niet dat mensen je site via ftp bezoeken. FTP is een manier om bestanden up en down te loaden afhankelijk van de instellingen. Misschien dat je best even (voor je eigen gemak) een ftp client kunt gebruiken zoals de filezilla client (https://filezilla-project.org/). Zo kan je makkelijk en eenvoudig bestanden uploaden naar je webruimte.
... Meer weergeven
18-09-2019
22:23
@Steven-E Filter aanmaken om die mails nooit naar spam te sturen?
... Meer weergeven
18-09-2019
22:16
Sorry..... Het moest een . zijn ipv een ? ;). (Haast en spoed...)
... Meer weergeven
18-09-2019
21:44
Dan heb je een HGW. Probeer dan eens de tip om gewoon wifi aan te zetten zonder verbonden te zijn met een netwerk. Indien het nog niet lukt en de foutmelding verschijnt in de app is er toch ergens iets wat niet volledig klopt en in zulke gevallen helpt het wel om te weten welk merk en model smartphone of tablet je hebt, os versie en versie van de app die je gebruikt zoals @Suzy aangaf. De app kan problemen geven bij bv oudere apple smartphones omwille van een ouder os.
... Meer weergeven
18-09-2019
21:30
@Avanti Dan neem ik aan dat je totaal niet meer kunt verbinden via wifi. Ben je al eens op mijn.telenet.be gaan kijken wat je SSID en wachtwoord zijn? Als je daarmee op de normale manier probeert te verbinden... krijg je dan een foutmelding? Zoja... welke? (authenticatie probleem of iets dergelijks)
... Meer weergeven
18-09-2019
21:25
EMTA = modem only Hierop dien je je eigen router/app/switch op aan te sluiten om thuis een netwerk en wifi te krijgen. HGW = Home GateWay Dat is er eentje waar alles inzit en die je kan beheren via mijn.telenet.be
... Meer weergeven
18-09-2019
20:58
1
@StefaanH Dat is hetgene wat ik ook dacht te weten... tenzij ik ergens iets gemist zou hebben want de wifipowerlines krijgen normaal hun ip van de HGW... dus dan heb je om te beginnen een AP nodig waardoor je vanzelf uitkomt bij een HGW in plaats van een EMTA. Wanneer iemand dan nog zijn eigen AP gebruikt lijkt mij niet dat dat vlekkeloos gaat werken icm de wifiboosters (verschillende wifi netwerknamen, geen wifikanaal erop kunnen instellen, etc). @Suzy Ik weet intussen dat verschillende apple en huawei toestellen problemen hebben om het test gedeelte te skippen en hierdoor de boosters niet kunnen bestellen. Dat heeft meestal iets te maken met de werking/software van het toestel. Niet zozeer de app ;).
... Meer weergeven
Berichten die T_Bandana geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
2 | 14-10-2019 23:47 | |
2 | 21-09-2019 23:52 | |
1 | 19-09-2019 22:56 | |
2 | 18-09-2019 23:16 | |
1 | 18-09-2019 20:58 | |
1 | 18-09-2019 19:25 | |
1 | 17-09-2019 22:28 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig