41274
netweters
|
17832
gesprekken
|
19266
vragen
|
Sommigen onder jullie hebben het misschien gemerkt, dit jaar was er iets anders op De Netweters. Meestal vieren we onze verjaardag in september of oktober. Maar dit jaar is de tijd zo snel voorbijgevlogen en waren jullie Netweters actiever dan ooit, dat we er eerlijk gezegd niet bij hebben stilgestaan (sorry!). Laten we het even goedmaken.
Vorige jaren vierden we onze verjaardag al eens door middel van een wedstrijd of een infographic. Daarom mag ook dit jaar een leuke visual niet ontbreken.
We delen graag enkele cijfers met jullie die weerspiegelen wat alle Netweters tezamen bereikt hebben de voorbije 4 jaar. Absoluut iets om trots op te zijn!
Data van periode 01/09/2014 - 30/11/2018
Daarnaast wil ik van de gelegenheid gebruik maken om jullie allen te bedanken voor al het engagement en de positiviteit in de manier waarop jullie elkaar helpen. En aan de diehards die bijna dagelijks actief zijn (jullie weten wel wie), een extra dankjewel!
Ben je een Netweter die zelf nog niet zo actief is? Vergeet dan niet dat zelfs de kleinste bijdrage iemand kan verder helpen met zijn/haar vraag. Zijn er dus onderwerpen waarover je kennis hebt, aarzel dan zeker niet om die te delen met je mede-Netweters. Ben er zeker van dat het geapprecieerd zal worden.
Keep up the awesome teamwork en op naar de volgende verjaardag!
Bedankt voor dit historisch overzicht, ik persoonlijk vind dit wel leuke info. Ik heb dan ook (nog net) de overgang van "Telenet Community" naar "Netweters" meegemaakt. En van kudo's naar likes. 😋
EDIT: Heb het juist eens nagekeken en mijn welkomstmail na mijn aanmelding in de Telenet Community dateert van 27/06/2016.
Krak tweede generatie geworden op 02/03/2018.
Toch best vreemd om de evolutie die je zelf meemaakt in cijfers te zien 😛
Veel heeft volgens mij met de strategie van Telenet te maken sinds ze in 2015 à 2016 de Telenet Community als centraal platform zijn gaan marketen en rebranden naar de Netweters.
Op naar de volgende 5 jaar!
@Niels die je zelf mee maakt en realiseert. 😁
En keep in mind: Telenet maakt nergens echt promotie voor De Netweters (buiten kort na de naamswijziging in 2016-2017).
Klanten of personen weten standaard niet dat de community bestaat, tot ze erop terecht komen via Google (SEO > 88% à 90% zelfs) of wanneer ze zijn doorverwezen van Telenet klantendienst doordat ze een vraag stellen waar Telenet geen support op geeft.
Wat dus ook wil zeggen dat het grotendeel van de leden puur organisch gegroeid zijn, wat dus zeker geen slecht resultaat is. 👍
Sinds een tijdje staat er een link naar de netweters op de webpagina's van Telenet. Kijk maar eens gans onderaan bij Hulp en advies als voorlaatste staat De Netweters (ik denk zelfs op elke pagina).
Met marketen bedoelde ik inderdaad zoals @janne_man zei, dat de Netweters een prominentere plaats kreeg binnen de pagina's van Telenet. Ook komt vanuit de telefonische helpdesk of via Social de suggestie om eens bij de Netweters te gaan horen indien het te complex wordt.
@janne_man klopt, we hebben dit eerder dit jaar wat prominenter op de Telenet website laten plaatsen, zowel in de footer als op de contact pagina. Ook is er een klantenservice artikel over hoe je kan registreren op De Netweters.
Misschien dat we het in 2020 nog wel wat meer naar voor kunnen schuiven. 😉
**bleep**. 😱
Edit:
** d a m n
Mijn wens voor 2021? Een minder gevoelige filter. Misschien moeten we eens een overzicht van de lijst opvragen om een en ander te schrappen. Bovendien is het kinderspel om de filter te omzeilen (Q.E.D.).