24748
netweters
|
152263
antwoorden
|
20686
vragen
|
Naar goede traditie vieren we in het laatste kwartaal van het jaar de verjaardag van De Netweters. Deze keer kunnen we met trots vertellen dat onze community al 5 jaar bestaat. Wat een mijlpaal! We willen daarom ook elke Netweter bedanken om onze community mee te laten groeien. Al jullie inzet en engagement hebben bijgedragen tot de community die we vandaag de dag zijn. Van jullie post en oplossingen die jullie elkaar gaven, tot de verbeterpunten die jullie naar boven hebben gebracht en de sfeer die jullie dagelijks op De Netweters hebben gecreëerd. Elke dag opnieuw waarderen we dit enorm.
Uiteraard zijn er een aantal leden onder jullie die al enkele jaren (sommigen zelfs al sinds 2014) deel uitmaken van De Netweters. Hen willen we dan ook graag extra bedanken.
Als laatste willen we nog even stilstaan bij de Kraks en Ere-Kraks, die hier dagelijks het beste van zichzelf geven om anderen te begeleiden op De Netweters of om hun kennis te delen. Ook aan jullie een dikke merci, dat we op jullie kunnen bouwen en vertrouwen.
Voor het vijfjarig bestaan van De Netweters hebben we een infographic laten maken die aantoont wat een community als De Netweters tezamen kan verwezenlijken.
Geniet ervan, want dit is jullie verdienste!
Bedankt voor dit historisch overzicht, ik persoonlijk vind dit wel leuke info. Ik heb dan ook (nog net) de overgang van "Telenet Community" naar "Netweters" meegemaakt. En van kudo's naar likes. 😋
EDIT: Heb het juist eens nagekeken en mijn welkomstmail na mijn aanmelding in de Telenet Community dateert van 27/06/2016.
Krak tweede generatie geworden op 02/03/2018.
Toch best vreemd om de evolutie die je zelf meemaakt in cijfers te zien 😛
Veel heeft volgens mij met de strategie van Telenet te maken sinds ze in 2015 à 2016 de Telenet Community als centraal platform zijn gaan marketen en rebranden naar de Netweters.
Op naar de volgende 5 jaar!
@Niels die je zelf mee maakt en realiseert. 😁
En keep in mind: Telenet maakt nergens echt promotie voor De Netweters (buiten kort na de naamswijziging in 2016-2017).
Klanten of personen weten standaard niet dat de community bestaat, tot ze erop terecht komen via Google (SEO > 88% à 90% zelfs) of wanneer ze zijn doorverwezen van Telenet klantendienst doordat ze een vraag stellen waar Telenet geen support op geeft.
Wat dus ook wil zeggen dat het grotendeel van de leden puur organisch gegroeid zijn, wat dus zeker geen slecht resultaat is. 👍
Sinds een tijdje staat er een link naar de netweters op de webpagina's van Telenet. Kijk maar eens gans onderaan bij Hulp en advies als voorlaatste staat De Netweters (ik denk zelfs op elke pagina).
Met marketen bedoelde ik inderdaad zoals @janne_man zei, dat de Netweters een prominentere plaats kreeg binnen de pagina's van Telenet. Ook komt vanuit de telefonische helpdesk of via Social de suggestie om eens bij de Netweters te gaan horen indien het te complex wordt.
@janne_man klopt, we hebben dit eerder dit jaar wat prominenter op de Telenet website laten plaatsen, zowel in de footer als op de contact pagina. Ook is er een klantenservice artikel over hoe je kan registreren op De Netweters.
Misschien dat we het in 2020 nog wel wat meer naar voor kunnen schuiven. 😉
**bleep**. 😱
Edit:
** d a m n
Mijn wens voor 2021? Een minder gevoelige filter. Misschien moeten we eens een overzicht van de lijst opvragen om een en ander te schrappen. Bovendien is het kinderspel om de filter te omzeilen (Q.E.D.).