Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Oktober 2021: Aanpassingen op De Netweters

Gisteren namiddag hebben we op De Netweters een aantal wijzigingen die klaar stonden achter de schermen live gezet. Enkele van deze wijzigingen waren al doorgesijpeld afgelopen vrijdagavond/zaterdagochtend door een aanpassing vanuit Khoros. Hierdoor waren sommige dingen al enkele dagen zichtbaar op de community.

 

Ik lijst graag even op welke aanpassingen er zijn gebeurd.

 

Cookiebeleid

Recent is onze cookie banner gewijzigd en daarbij hoort natuurlijk een uitgebreid cookiebeleid. Dit hebben we dan ook netjes ingewerkt en beschikbaar gesteld via onze footer. 

Suzy_0-1634643911460.png

 

Inspringende lay-out (threaded view)
De grootste nieuwe feature is dat je de topics in plaats van lineair (oud naar nieuw/nieuw naar oud) kan tonen in een inspringende lay-out. Wat betekent dit? Wanneer iemand reageert op het hoofdtopic, wordt deze reactie op het eerste level geplaatst. Reageert er iemand op een reactie, dan springt dit één level in. Zo hebben we momenteel ingesteld dat je tot 5 levels kan gaan.

 

Default blijft ongewijzigd

Persoonlijk weten we niet of we hier echt fan van zijn en dit voor iedereen willen doorvoeren. Daarom hebben we deze feature nu "in test" toegevoegd. Jullie kunnen er dus in deze fase zelf voor kiezen om de nieuwe lay-out te gebruiken. Laat ons gerust weten wat je ervan vindt.

 

Hoe inspringende lay-out activeren?

Je kan deze lay-out inschakelen via de bordopties of via jouw eigen community instellingen. Hou er rekening mee dat niet iedereen deze feature gebruikt en er dus ook geen rekening wordt gehouden waar ze op "antwoorden" klikken in de thread. Al moet je vandaag hier wel al over nadenken als je iemand wil quoten. 

 

Suzy_1-1634644556303.png

 

Suzy_2-1634644616304.png

 

Wat is er anders in de inspringende lay-out?

  • Antwoorden springen in op basis van op wie er wordt geantwoord
  • In antwoord op-functionaliteit bij elk antwoord dat wordt gegeven op iemand anders dan het hoofdtopic
  • Editor opent in-line en niet meer in een apart venster 
  • Je hebt de optie om onderaan een thread te reageren op het hoofdtopic
  • Op mobiel wordt er geen gebruik gemaakt van de inspringende levels (wegens te weinig ruimte)

Blijf je de lineaire lay-out gebruiken?

Ook dan zal je enkele veranderingen zien. Zo wordt er nu op elke pagina in een thread het hoofdtopic bovenaan weergegeven. En krijgen de antwoorden vanaf nu ook op een witte achtergrond i.p.v. een doorzichtige/grijze achtergrond. Al zal het kleurenpalet van onze community sowieso nog wijzigen na het community redesign project.  

 

Aanvullend zal je bij de lineaire lay-out het zinnetje "in antwoord op" zien verschijnen in de linkerkolom bij de antwoorden.

 

URL in editor

Wanneer je een URL toevoegt in je topic of antwoord, krijg je vanaf nu inline meer opties te zien (buiten de standaard editor balk). 

 

Suzy_3-1634646595325.png

 

  • Hyperlink invoegen/bewerken: opent de pop-up die je ook kan openen via de editorbalk
  • Ontkoppelen: haalt de hyperlink weg
  • Lege URL: vormt terug de URL i.p.v. de titel
  • Automatische titel: vormt de titel van de website i.p.v. de URL
  • Link openen: opent de website 

Knoppen op mobile
Enkele van de leden hebben aangegeven dat ze op mobiel vaak per ongeluk op de knop 'oplossing' klikten wanneer ze een antwoorden wilden liken. Hier hebben we nu de weergave van de knoppen aangepast. Voorheen viel de knop Beantwoorden naast de Like-knop, deze hebben we nu naar de volgende regel gebracht, waardoor er dus minder kans is dat je op 'oplossing' klikt wanneer je iets wil liken. Laten we kijken of dit al een verbetering met zich mee brengt. 😉

 

Topics dempen

Op onze community werken we met abonnementen. Standaard ben je bijvoorbeeld geabonneerd op een thread eens je eraan deelneemt of wanneer je hem zelf start natuurlijk. Maar er zijn is ook een optie om je te abonneren op een bord, zodat je bij elk nieuw topic in dit bord een notificatie krijgt. Handig voor wanneer je interesses slechts in één deel van De Netweters ligt.

 

Heb je zo'n bord-abonnement? Dan kan je vanaf nu topics dempen. Je zal geen notificaties meer ontvangen bij nieuwe reacties in dit topic en er zullen ook geen updates meer verschijnen in je dagelijkse abonnement-mail. 

Hoe demp je een topic?
Dit kan je via het dropdown menu van het topic zelf. Let wel, enkel en alleen als je een abonnement op dat bord hebt. 

Suzy_4-1634647611977.png

 

Privéberichten
Sinds de pagina van de privéberichten werd gewijzigd naar een threaded lay-out, waardoor je de historiek met je correspondent kan zien, ontbreekt er paginatie. Voor de meeste leden is dit geen probleem, want standaard blijven er altijd 1000 privéberichten zichtbaar.

 

Maar als je al wat langer actief bent op De Netweters of veel privéberichten stuurt met andere leden, zal je opmerken dat je niet meer aan de oudere privéberichten geraakt. Vanaf nu kan je het aantal privéberichten die standaard getoond worden, verhogen naar 5000 en dit via je eigen community instellingen. 

 

Suzy_5-1634647886478.png

 

Voila, dat was het! Neem gerust een kijkje en test de nieuwe functionaliteiten, opties en features eens uit. Heb je feedback? Laat het dan zeker weten. We zijn zeker ook benieuwd naar jullie ervaring met de nieuwe inspringende lay-out.

Tot de volgende update! 

 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

18 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Oktober 2021: Aanpassingen op De Netweters

@Arnie 

 

Misschien ook nog even aan herinneren dat die tab "Ongelezen" enkel voor Kraks en Moderators beschikbaar is? Kosten <=> Baten?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Oktober 2021: Aanpassingen op De Netweters

Oh, dat was ik me helemaal niet bewust. Ik dacht eigenlijk dat die tab voor iedere ingelogde gebruiker beschikbaar was (zou toch eigenlijk logisch zijn?). Kan mij ook niet precies herinneren wanneer ik dit ben gaan gebruiken. Ik zal je gewoonte overnemen, en voortaan "alle weergeven" gebruiken.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Oktober 2021: Aanpassingen op De Netweters

Eerlijk gezegd begint de herhaling van de eerste post mij ook te storen. Zeker bij een lange post zoals in deze thread.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Oktober 2021: Aanpassingen op De Netweters

  • De herhaling van de eerste post stoort mij ook al zeer lang. Vooral als het "probleem" reeds opgelost is, en het topic nog verder loopt (omdat iemand anders het topic heeft gebruikt om een ander of gelijkaardig probleem te melden). De "bump" van de eerste post lokt dan ook soms weer reacties uit op een "probleem" dat reeds opgelost was 🤔.
  • Als je een (eigen) post bewerkt, dan is het venster héél klein geworden (veel kleiner dan als je een post schrijft). Je ziet maar 3-4 regels of zo. Dat maakt de post heel on-overzichtelijk en dus lastig om te bewerken.
  • Kan de tijd dat je hebt om een post te bewerken wat langer gemaakt worden? Soms herlees ik eens een eigen post en zie dan nog enkele typo's of leestekens die ik wil verbeteren, maar het tijdslot om te bewerken is al gesloten. Voorstel: van 2 uur naar 4 uur brengen?