24604
netweters
|
151132
antwoorden
|
20563
vragen
|
Hallo,
Sinds een maand hebben wij een Chromecast met Google TV (2K HD) in gebruik. Live TV kijken via bijv VTM Go, GO Play etc werkt plots niet meer (sinds 2 dagen).
We krijgen de melding dat er een probleem is met de internet verbinding wat niet klopt. Ik kan via mijn telefoon wel live tv kijken via bijv TVM Go of GO Play en deze casten naar mijn chromecast. Chomecast software is up to date, modem van Telenet, chromecast etc etc zijn allemaal herstart.... maar zonder resultaat.
Heeft iemand dit probleem al eerder gehad en wat was de oplossing?
Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Apps via chromecast werken niet meer
Trek de stroom stekker 5 min uit en steek terug laat rustig op starten
Er is een tijdje geleden een update geweest hij zal deze niet goed geïnstalleerd hebben
Als niet werkt zal je via menu moeten installeren
@luc55 Zoals je kan lezen zijn deze al herstart, er zal iets niet goed gaan of het wifi dat niet sterk genoeg is voor de chromecast, dat geeft soms problemen.
de apps eens verwijderen en eens herinstalleren kan ook helpen, er is deze week een update geweest voor deze apps.
@djodjo77 ik vermoed dat je netwerk niet stabiel genoeg is.
Kijk zeker eens op deze website voor meer info : https://support.google.com/chromecast/answer/10109908?hl=nl
Dag iedereen,
Bedankt voor jullie antwoorden. Als ik kijk naar het signaal van de wifi op de chomecast dan geeft deze uitstekend aan. Het draadloos netwerk verloopt ook via devolo apparaten, met een rechtstreekse verbinding van de devolo naar de tv. Netflix en Streamz werken wel via de chromecast, alleen de apps niet. Als ik live kijk op mijn telefoon via GO Play bijv en deze cast naar de telefoon dan werkt het wel. Als het het wifi is, zou het dan geen algemeen probleem moeten zijn? Ik heb van alles geprobeerd nu, apps opnieuw geïnstalleerd, stroom eraf gehaald etc... maar geen geluk.
Is het opgelost ondertussen? Ik zit met hetzelfde probleem sinds enkele weken. VTM-GO en GO-PLAY starten niet op. Geen foutmelding. Met telefoon casten naar Chromecast werkt wel, maar met de afstandsbediening van de Chromecast niet. Alles is up to date. Soms wil VTM-GO even opstarten, maar springt direct terug af.
Dag Bernie,
Het probleem lost zichzelf tijdelijk op en komt dan weer terug bij ons. Het probleem lijkt zich eerder richting het eind van de maand voor te doen iedere keer.
Begin te twijfelen of Telenet iets op de achtergrond doet om dit soort dingen te blokkeren tijdelijk (bijv veel data gebruik).
Waneer ervaar jij dit?
Dag djodjo77,
Bedankt voor je reactie. Spijtig dat het nog niet opgelost is. Bij is het van de ene op de andere dag gekomen. Ik heb nog 245 GB data over, dus daar zal het niet aan liggen. En met de telefoon kan ik wel casten en VTM-GO en GO-PLAY kijken. Enkel met de afstandsbediening van de Chromecast werkt het niet. Alle andere apps werken wel normaal. Zijn wij dan de enige met dit probleem?
Kijk eens naar de wifi sterkte verplaats eens de Chromecast
Mijn indruk is het iets met ontvangst
Is niet de eerste keer dat we dit horen de ene app werkt perfect de andere app niet
De Wifi ontvangst is uitstekend. De modem en de Chromecast staan in dezelfde kamer. 4 meter van elkaar. Bedankt voor Uw reactie.
Bij mij is het inmiddels opgelost. Na verwijderen en opnieuw installeren van de apps VTM-Go en GOPLAY zonder succes, heb ik de Chromecast terug gezet naar fabrieksinstellen. Alles opnieuw geïnstalleerd en alles werkt weer zoals het hoort.
Bernie
De Chromecast zal een update gemist hebben
Bedankt om te laten weten