Beantwoorden
d4e666
Freshman Beetjesweter
Netjes! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

apps zoals Microsoft authenticator en itsme werken niet

Sinds ik mijn oude modem heb ingeruild voor hun nieuwe (zodat ik van 1GBS kan genieten) werken Microsoft authenticator en Itsme niet meer. Ik ben rechtestreeks verbonden met de wifi van de modem.

ik kan de apps openen en ontvang wel de aanvraag tot authenticatie, maar de bevestiging nadien komt niet meer door. Voor zover ik het kan inschatten zit het probleem in het versturen van mijn gegevens naar hun backend niet en ik kan ook niet zien wat er juist fout gaat. Waarschijnlijk komt er wel een "blocked by telenet" pagina, maar die zie ik dan niet in de apps natuurlijk.

en voor de slimmerikken hier: als ik mijn verbinding met de wifi verbreek dan werkt alles perfect, dus begin niet de schuld bij microsoft of andere te leggen, het is wel degelijk een telenet probleem.

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Dus.... als je via een kabel werkt dan werkt het wel of begrijp ik dat verkeerd. Of heb je dan alleen een mobiele verbinding? Voor de goede orde. Je werkt op een PC of laptop? In die programma's daarop, bank, overheid enz. vraag je een ItsMe authenticatie.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Het gaat hier duidelijk om een smartphone Microsoft Authenticator en itsme zijn niet beschikbaar op PC.

@d4e666  schreef:

en voor de slimmerikken hier: als ik mijn verbinding met de wifi verbreek dan werkt alles perfect, dus begin niet de schuld bij microsoft of andere te leggen, het is wel degelijk een telenet probleem.

Heb je de modem al eens gereset (via de resetknop of MyTelenet)? Mogelijk is er iets misgegaan bij het overzetten van de instellingen van de oude naar de nieuwe modem?

Even terzijde, persoonlijk vind ik je toon wel niet echt passen bij iemand die hulp komt vragen op een klantenforum.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

@d4e666 

En over welke nieuwe modem spreek je dan ? want ook dit is niet heel duidelijk in je topic .

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

@d4e666 

Om te vermijden je nutteloze dingen te laten doen: wat heb je al geprobeerd om dit probleem op te lossen?

Ik zie twee mogelijk potentiële bronnen van je probleem:

1. je smartphone
  2. je Wifi verbinding

Je schrijft sinds je een nieuwe modem hebt. Heb je na installatie van je nieuwe modem heet SSID en wachtwoord van die nieuwe modem ingesteld op je smartphone? Mogelijk is dat het probleem. Bij de opstart heeft je nieuwe modem inderdaad een ander SSID (hetgeen op de bijhorende plakkers staat), maar na connectie met Telenet, een minuut of twee later doorgaans heeft je modem de instellingen gekregen van je vorige modem. Dus als je het SSID en wachtwoord aangepast hebt in je smartphone, moet je dat terug instellen op je oude. Ik weet niets over jouw installatie, maar stel dat je naast je modem nog één of meerder andere access points hebt (Wifi powerlines, Acccess point, ...) Dan kan je mogelijk een slechte wifi verbinding hebben omdat je te ver afzit van het punt waarmee je verbind.

Wat heet eerste punt betreft. Toevalling kan er ook een defect zijn aan de Wifi van je smartphone (wetten van Murphy  🙄). Wat je voorhebt is niet noodzakelijk een gevolg van de verandering (van modem).

0 Likes