Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kwaliteit Streamz-app aanpassen (Android)

ik heb nog eens een maandje gratis streamz genomen om te testen en enkele dingen te bekijken in ons verlof, maar de kwaliteit valt me ferm tegen met de app in m'n android apparaat, is geen HD, is 540 kwaliteit, dus SD, beeld is ook korrelig, 

kan de kwaliteit aangepast worden in de app zodat ik hogere en beter kwaliteit krijg of moet ik het hiermee doen????

als dit is wat klanten allemaal krijgen is dit toch bedroevend.

had verwacht dat de kwaliteit volgens de internet snelheid wordt aangepast, maar zelf s'nachts is er geen betere kwaliteit.

dit houd me dan ook tegen om een abbo te nemen zelf.

mag eens iets aan veranderen, geen goeie reclame voor streamz.

en als je u afvraagt welke film of serie kijk je dan dan kan ik zeggen dat ik seizoen 2 van paraiso kijk, een Spaanse serie van vorig jaar, dus dit moet beter beeld geven denk ik zo.

 

Titel gewijzigd door Kevin (mod) I Vorige titel: hoe kwaliteit Streamz app in android toestel aanpassen


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (2)
0 Likes
24 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kwaliteit Streamz-app aanpassen (Android)

We hebben gezien dat telenet een beetje korting geeft op een jaar abo van Streamz

https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/streamz/eindejaar

 

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Kwaliteit Streamz-app aanpassen (Android)

Mijn ouders hebben een QR code gekregen van telenet voor een maand gratis streams omdat ze het afgelopen jaar geen promoties hebben genoten bij telenet.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kwaliteit Streamz-app aanpassen (Android)

@Christof75 maar daarmee is mijn probleem met die lage kwaliteit niet opgelost hé, 

of het nu gratis is of niet, daarmee gaat mijn probleem niet opgelost worden en heb ik niks aan.

ik wil betere kwaliteit, of dat nu gratis is of betalend.

en die actie van goedkopere prijs bij een jaar abbo loopt al enkele maanden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Kwaliteit Streamz-app aanpassen (Android)

@Master-Magic 

Sorry, ik reageerde op luc.

Ik zal die maand gratis na de kerstdagen eens uittesten op mijn ipad. Ik heb ik het verleden toen streams begon eens een maand gratis geprobeerd en toen was de kwaliteit toch goed.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Kwaliteit Streamz-app aanpassen (Android)

Op iOS is dit een optie links beneden bij het tandwiel, is dit niet het geval bij Android? 

828FC418-759D-4CEC-9274-D56580ED222D.jpeg


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Kwaliteit Streamz-app aanpassen (Android)


@Master-Magic  schreef:

ik wil betere kwaliteit, of dat nu gratis is of betalend.


Ik heb ook wel wisselende ervaringen met Streamz hun kwaliteit. Het is na al die jaren nog steeds bedroevend.

Het beste dat je kan doen is kijken via de Telenet TV Box. Dit geeft het beste resultaat in zowel beeld- als geluidskwaliteit. Want vergis je niet de Streamz app stuurt nog steeds enkel een stereo signaal door. Via de Telenet TV Box verkrijg je soms DD5.1.

Persoonlijk vind ik Streamz de duurste streamingdienst die er is. Zeker als ik dit vergelijk met hun beperkte aanbod en hun onverschilligheid naar kwaliteit toe. Hun app is voor mij gewoon een opgepimpte VTM Go app met nog minder mogelijkheden.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kwaliteit Streamz-app aanpassen (Android)

@m-jan20 bij android zie ik die optie niet, toch niet bij mij, heb enkel de optie om een profiel toe te voegen en/of uitloggen en inloggen.

op mijn iPhone zie ik die optie ook niet om de kwaliteit te kiezen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Kwaliteit Streamz-app aanpassen (Android)


@Master-Magic  schreef:

op mijn iPhone zie ik die optie ook niet om de kwaliteit te kiezen.


Ik kan wel bevestigen dat je op zowel iOS (iPhone) als op iPadOS met het tandwieltje de kwaliteit kan instellen. Het tandwieltje bevindt zich wel rechtsonder en niet linksonder zoals @m-jan20 zei 🤐😉

Maar...het is met wisselend succes. Ik heb het gevoel dat sommige bronmaterialen bij Streamz sowieso al van lage kwaliteit zijn.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kwaliteit Streamz-app aanpassen (Android)

@BillyX @m-jan20 

Gevonden 

57026B3E-711E-4E28-B645-6E30EB371072.jpeg

zoals je ziet Max 540p kwaliteit 😳

is een schande dat je niet meer krijgt toch.

wie wil dit nog bekijken in zo kwaliteit.

heb verschillende dingen geprobeerd van films tot series net na ik dit te zien kreeg als ik iets opstarte en kreeg telkens Max 540p


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Kwaliteit Streamz-app aanpassen (Android)


@Master-Magic  schreef:

heb verschillende dingen geprobeerd van films tot series net na ik dit te zien kreeg als ik iets opstarte en kreeg telkens Max 540p


Sommige video's kan je bv. wel instellen tot 1920p. Zoals bv. 'Het Proces dat Niemand wou'. Maar ik heb ook al situaties meegemaakt waarbij de instelling van de kwaliteit voldoende hoog was maar dat er helemaal geen kijkplezier was.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kwaliteit Streamz-app aanpassen (Android)

@BillyX om nog een vb te geven als test eens de tekenfilm van Turbo gedaan, op de iPhone kwaliteit tot 1920p 

best wel goed, op de android versie max 540p,

waarom dat verschil, dat klopt toch niet dat dit van toestel tot toestel zo verschillend is in max kwaliteit.

het android toestel kan 4K aan, waarom dan via een app max 540p geven ????

is toch niet aanvaardbaar voor een app.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Kwaliteit Streamz-app aanpassen (Android)


@Master-Magic  schreef:

is toch niet aanvaardbaar voor een app.


Wel DPG media en Telenet hebben wel nog wat werk voor die app. Zeker voor de prijs dat ze aanrekenen. Waarom is er nog steeds geen synchronisatie wanneer je content bekijkt via de Telenet TV Box (TV-Theek) en via de apps. Zoiets moet toch heel eenvoudig te implementeren zijn. Waarom kan je bv. wanneer je een maandabonnement hebt niet overschakelen naar een jaarabonnement?? Onbegrijpelijk dat dergelijke toestanden gewoon bestaan.

Ik heb gewoon het idee dat Streamz een langzame (en pijnlijke) dood staat te wachten. Noch DPG Media, noch Telenet willen hier blijkbaar in investeren.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kwaliteit Streamz-app aanpassen (Android)

@BillyX 'Het Proces dat Niemand wou' eens geprobeerd, ook max 540p op die android optie, hem al eens herstart, kwaliteit van de box op 1080p gezet maar de app geeft nog steeds max 540p,

ga eens voor de test de Apple TV ook testen, is nog de HD versie voor de 4K versie uitkwam.

deze eens testen op de kwaliteit.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Kwaliteit Streamz-app aanpassen (Android)


@Master-Magic  schreef:

ga eens voor de test de Apple TV ook testen, is nog de HD versie voor de 4K versie uitkwam.

deze eens testen op de kwaliteit.


Ik moet wel zeggen dat op de Apple TV de beeldkwaliteit wel altijd ok is. Echter werkt die Streamz app met geen enkel kleurprofiel. Deze blijft dus staan op het kleurprofiel waar je Apple TV op is ingesteld. Net zoals de framesnelheid. Deze is altijd ongeacht welk videomateriaal je ook in hun aanbod kiest dezelfde. Dit zorgt er toch wel voor dat het kijkplezier een beetje wordt weggenomen. Zeker als je weet dat de Streamz app nog steeds enkel een stereo signaal uitzendt. Voorlopig is die app niet in staat om een Dolby Digital 5.1 laat staan een Dolby Atmos signaal uit te sturen.

De Telenet TV Box doet het jammer genoeg enkel en alleen op het audio gebied beter. Net zoals de tvOS app zijn de kleurprofielen en framesnelheid op deze box dezelfde ongeacht welk videomateriaal je kiest. Enkel kan je hier en daar toch een Dolby Digital 5.1 geluid aantreffen.

Kortom...eigenlijk is het bedroevend dat er zo weinig aandacht aan kwaliteit wordt gegeven door Streamz. Ik zie veel liever de series en films verschijnen op andere streaming-diensten. Je kan dan volop genieten van de correcte kleurprofielen, de correcte framesnelheid en een geluid dat zorgt voor een geweldige beleving.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes