Beantwoorden
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Offline content Streamz niet in vliegtuig te bekijken

Hoi,

 

Ik heb een abonnement op Streamz (via Telenet, als Prime+ klant).

Ik heb op mijn android tablet de Streamz app gedownload.

Deze laat mij toe om films te downloaden en dus offline te bekijken.

 

Even thuis geprobeerd, en het werkt perfect (gedownloade films komen netjes onder mijn "downloads" en ik kan ze starten).

 

Deze ook getest in "vliegtuigmodus", en ook daar werkt het.

 

Ik blij gezien ik met enige regelmaat voor het werk reis.

 

Groot was dan ook mijn teleurstelling, toen ik op een "echt vliegtuig" zat, en een film wou opstarten.

 

Buiten een bericht "Er ging iets mis, probeer het later opnieuw (200.60)" geen leven in de gedownloade films te krijgen.

 

Nadien in het hotel, even gekeken, en daar (ook zelfs in vliegtuigmodus) kan ik de films bekijken.

 

Op de terugvlucht naar huis : zelfde scenario : opnieuw dezelfde fout "Er ging iets mis, probeer het later opnieuw (200.60)".

 

Hoewel je dus films kan downloaden, en ook "in vliegtuigmodus" nadien offline kan bekijken, werkt dit dus niet als je "echt in een vliegtuig zit".

 

Het lijkt er dus op, dat je enkel offline contact in de Streamz app kan bekijken, als je tablet toch nog een netwerk "ziet" (dient er nog ergens aangemeld te worden of zo ??).

 

Iemand hier ervaring mee (of tips, tricks, ...).

 

Alvast bedankt.

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Offline content Streamz niet in vliegtuig te bekijken

Als je de streams app zelf gebruikt zou dit wel moeten lukken, op een ipad toch, daar kan je net zoals netflix afleveringen downloaden.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Offline content Streamz niet in vliegtuig te bekijken


@Christof75  schreef:

Als je de streams app zelf gebruikt zou dit wel moeten lukken, op een ipad toch, daar kan je net zoals netflix afleveringen downloaden.


Zoals je kan lezen in de originele post heeft TS wel degelijk de films ook gedownload op voorhand. Nochtans kunnen ze niet bekeken worden wanneer er helemaal geen netwerk is ... Ondanks dat ze lokaal op zijn toestel staan ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Offline content Streamz niet in vliegtuig te bekijken

Dat is correct :

 

1. De Streamz app wordt gebruikt (wel op een android tablet).

2. De films werden op voorhand gedownload, en staan dus lokaal op de tablet.

3. Wanneer ik op een vliegtuig een film (dus reeds gedownload) probeer af te spelen komt het foutbericht :

"Er ging iets mis, probeer het later opnieuw (200.60)".

4. Dezelfde films zijn wel af te spelen in bijvb. hotel, ook als het tablet in "vliegtuigmodus" staat.

 

Dus, ik heb alles gedaan zoals de app het voorschrijft.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Offline content Streamz niet in vliegtuig te bekijken

Ik zit geregeld op het vliegtuig en ik kan alleen maar zeggen dat het offline kijken van Streamz content probleemloos werkt. Althans op iOS...maar dat zou in principe geen verschil mogen maken.

 

Het is voor je toestel in vliegtuigmodus ook totaal irrelevant of je effectief ook in het vliegtuig zit of niet. Waarschijnlijk is er iets misgelopen met je gedownload materiaal waardoor je deze niet meer kon bekijken.

 

Een andere mogelijkheid is dat je één van de 'grote' beperkingen van Streamz bent tegengekomen. Gedownload materiaal blijft 30 dagen beschikbaar. Maar van zodra je deze begint te kijken heb je maar 48 uur om die titel uit te zien. (Zie: https://customerservice.streamz.be/knowledge/hoeveel-dagen-blijven-mijn-downloads-beschikbaar)

 

Vooral die 48 uur beperking heeft me al dikwijls de nodige frustraties opgeleverd. Gelukkig kan je wel heel duidelijk zien in de app hoeveel dagen die titel nog beschikbaar is, maar toch...


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Hellothere1963
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Warming up? On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Offline content Streamz niet in vliegtuig te bekijken

@Billy : Nee, klopt jammer genoeg allemaal niet.

Vandaag een vlucht naar Madrid gehad, gisteren enkele films gedownload, die zijn dus nog 29 dagen te bekijken.

 

Op het vliegtuig, zelfde probleem :

 

"Er ging iets mis, probeer het later opnieuw (200.60)".

 

Nu in het hotel even geprobeerd (tablet stond nog in vliegtuigmodus), en dan had ik ook dezelfde foutmelding (200.60).

 

Tablet opnieuw opgestart, en dan werkt het weer (ook in vliegtuigmodus).  Ik kan de films opstarten (heb er maar één geprobeerd, want anders moet ik inderdaad alles binnen de 48 uur bekijken).

Maar met de gedownloade contact is dus effectief niks mis.

 

Dus er is nog iets anders.

 

Ik hoor hier alleen van IOS gebruikers dat het bij hen probleemloos werkt, dus ik onderstel dat het toch een probleem is met de Android versie.

 

Gelukkig had ik deze keer mijn voorzorgen genomen, en ook nog enkele MP4 films op de tablet gezet, zo heb ik toch tijdens de vlucht nog iets kunnen kijken, zonder de Streamz app te moeten gebruiken.

 

De gedownloade streamz films zijn dan maar voor in het hotel.

 

Toch bedankt om met mij mee te denken.

 

0 Likes