24757
netweters
|
152454
antwoorden
|
20708
vragen
|
Beste forumleden,
even mijn situatie schetsen.
In mijn woonkamer staat een iMac 27 inch modeljaar mid 2017 met het besturingssysteem Mac OS BigSur versie 11.4, hier draai ik de laatste versie van Plex Server.
Al mijn bestanden ( tv series, films) , staan op een Samsung SSD T7 touch die verbonden is via usbc naar de iMac.
Op mijn LG led tv model 55C7V staat de Plex app geïnstalleerd.
De tv is verbonden via een utp kabel met de nieuwste all in one van Telenet. ( de toren voor de One modellen).
De Imac staat op ongeveer een 4 tal meter opgesteld van de tv.
Als ik nu een serie wil opvragen via mijn Plex Server en deze stream via de Plex app op de tv gebeurt het meermaals dat deze buffert. Het beeld blijft als het ware stilstaan voor enkele seconden en gaat dan verder.
Series en films zijn meestal in 4K of in Dolby Vision.
Volgens mij kan het niet aan de snelheid van mijn verbinding liggen want deze is in orde. ( draadloos haal ik op mijn iMac ongeveer 600 Mbps).
Heeft iemand van jullie soms ervaring met zo een opstelling?
Kan het te maken hebben met de verwerking van de series en of films op de Plex app?
Is de processor van de LG led misschien te zwak om zulke. zware data streams te verwerken?
Alle hulp en tips zijn meer dan welkom.
Nog even vermelden dat ik deze problemen niet echt ondervind met series en films die streamen in een lagere kwaliteit.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-Netweter schreef:Op je client, kun je daar je local quality op maximum zetten? Indien ja, test maar.
Bij de LG app heet dit “original”, dus dat staat ook goed. (Maximum bestaat er niet).
Ik heb exact dezelfde settings, dus ik denk dat de client nu helemaal goed staat.
Beste forumleden, zoals beloofd even een update na het aanpassen van de instellingen.
Gisteren heb ik een aflevering van een serie bekeken opgenomen in Dolby Atmos en geen buffer problemen ondervonden.
Daarna heeft mijn vrouw ook 1 van haar lievelingsseries gezien ( weliswaar in 1080P) maar ook geen buffer problemen.
Bij wijze van test heb ik zelf de UTP kabel tussen de Telenet modem en mijn tv verwijderd en de tv verbonden met mijn draadloos netwerk voor ik de test heb uitgevoerd.
Dus tot hier toe ziet alles er goed uit.
@fieldoxide schreef:Beste forumleden, zoals beloofd even een update na het aanpassen van de instellingen.
Gisteren heb ik een aflevering van een serie bekeken opgenomen in Dolby Atmos en geen buffer problemen ondervonden.
Daarna heeft mijn vrouw ook 1 van haar lievelingsseries gezien ( weliswaar in 1080P) maar ook geen buffer problemen.
Bij wijze van test heb ik zelf de UTP kabel tussen de Telenet modem en mijn tv verwijderd en de tv verbonden met mijn draadloos netwerk voor ik de test heb uitgevoerd.
Dus tot hier toe ziet alles er goed uit.
@fieldoxide Superrr. Blij voor je!
@Steven-E Ik heb bij de Plex server de volgende aanpassing gedaan:
Voor de rest heb ik niets speciaal aangepast.