Beantwoorden
Navao
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Wereld gedichtendag It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

VTMGo en VRT MAX-apps werken niet meer op TV

Sinds een tweetal weken werken Vrt Max en Vtm Go niet meer. Spijtig want we waren een aantal series aan het volgen..

Op mijn smartphone gaat het wel. Wil ik dan streamen, dan krijg ik het bericht dat tv niet verbonden is met mijn toestel.

Raar, want Netflix of YouTube streamt wel onmiddellijk naar onze tv, dus beiden zijn wél verbonden met dezelfde WiFi...

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Apps Vtm Go en Vrt Max

Tags (3)
0 Likes
20 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VTMGo en VRT MAX-apps werken niet meer op TV

@Navao 

kan je eens meer info geven hoe je deze apps bekijkt op je tv, 

via de app op de tv zelf of via chromecast of via een tv box of iets anders, hoe meer info je geeft hoe meer we kunnen gerichter helpen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MartineM
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Wereld gedichtendag Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

VTMGo en VRT MAX-apps werken niet meer op TV

Hier werken beide apps ook niet meer op de tv box. De apps starten wel op maar als je iets wil afspelen start het niet op en krijg je een foutmelding.

Bij VtM go: er is een fout opgetreden bij het afspelen van de content. Controleer je internet verbinding of probeer het opnieuw.

Vrtmax: er is een probleem met het afspelen van de content. Gelieve later opnieuw te proberen, sorry voor het ongelak.

Vrtmax crasht dan ook als je terug uit de foutmelding gaat.

Met mijn internet of bekabeling is niet mis, ik kan gewoon mijn opnames bekijken en de Netflix app werkt ook zonder problemen.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

VTMGo en VRT MAX-apps werken niet meer op TV

 Je bent best dat je de app's via chromecast tv of andere toestel kijkt en niet de tv box  kijkt

er zijn de laatste weken overbelastingen op netwerk

Vrienden hebben vanaf vandaag de chromecast tv gekocht met black friday deals en geen problemen meer gezien

 

 

MartineM
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Wereld gedichtendag Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

VTMGo en VRT MAX-apps werken niet meer op TV

De bedoeling is wel als het er op sta dat het werkt. Ik heb geen zin om telkens nieuwe kosten te doen.
Netflix app werkt wel perfect en via de computer werkt het ook allemaal en dat ga toch ook via het net dus met overbelasting kan dat niet veel te maken hebben denk ik dan.
Ik kijk voorlopig wel via de computer maar zou het toch graag opgelost zien.

 
 
 
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VTMGo en VRT MAX-apps werken niet meer op TV

@luc55 

kan je eens uitleggen op welke manier apps zoals VTM Go en VRT max het net meer belasten omdat ze uitgevoerd worden op de TV-BOX dan als ze uitgevoerd worden op een ander apparaat op dezelfde plaats en eveneens verbonden zijn met hetzelfde netwerk van Telenet?

Mijn vraag hierboven gaat niet over het beter werken van de app op dit of of op dat toestel, dit gaat enkel over het argument netwerkbelasting in uw reactie.

0 Likes
Tmxb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Wereld gedichtendag Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

VTMGo en VRT MAX-apps werken niet meer op TV

Heb hetzelfde probleem. 
Elke keer als er een reclame blok aankomt, komt deze foutmelding.

Als ik dan even verder kijk in APP op GSM werkt het wel. 

dus ligt aan overgang van programma > reclame blok. Ligt denk ik niet aan tijdstip, noch overbelasting.

Erg vervelend. Ben al paar dagen aan het melden bij VTM Go zelf. Nog niet met resultaat.

Ik zou hetzelfde doen. Dan merken ze dat er meer mensen last van hebben.

0 Likes
MartineM
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Wereld gedichtendag Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

VTMGo en VRT MAX-apps werken niet meer op TV

Hoe en waar moet je dat dan melden?

0 Likes
Tmxb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Wereld gedichtendag Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

VTMGo en VRT MAX-apps werken niet meer op TV

Modigliani
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

VTMGo en VRT MAX-apps werken niet meer op TV

Mijn zus heeft een gelijkaardig probleem met VRTMAX via de TV-box V1 van Telenet. Reizen Waes werkt goed maar Professor T dan weer niet, ook niet later enzo.. Ze heeft eveneens een TV-box V2 van Telenet (de nieuwste dus) en daar werkt alles wel goed. Vermoedelijk is er software probleem in de eerste generatie TV-boxen van Telenet. Misschien omruilen ?

0 Likes
Gert_Vb
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Wereld gedichtendag Handje vol! It's your fifth party! Primeur!

VTMGo en VRT MAX-apps werken niet meer op TV

Hier identiek probleem. Zelfde foutmeldingen. Ligt volgens mij wel degelijk aan de box. Wordt hier nog naar gekeken of is er al een oplossing?  Reset van de box helpt alleszins niet 😞

Navao
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Wereld gedichtendag It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

VTMGo en VRT MAX-apps werken niet meer op TV

Bij mij is het opgelost. Bij de tv instellingen stond dat ik via kabel op netwerk ging. Heb het op draadloze WiFi gezet

0 Likes
YasminaH
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

VTMGo en VRT MAX-apps werken niet meer op TV

Wij hebben ondertussen hetzelfde probleem. Wat kunnen we doen? Bij ons werkt Vtm Go en VRT Max niet meer via Telenet. Netflix bijvoorbeeld is geen issue. Video start wel op en de reclame speelt af maar nadien komt er een foutmelding. 

0 Likes
KL1703
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Jij bent af! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

VTMGo en VRT MAX-apps werken niet meer op TV

Hier ook hetzelfde probleem. De apps VRT Max en VTM Go starten wel op maar eens je een programma hebt gekozen om te bekijken, loopt het fout en krijg je de gekende foutmelding. 

De software is nochtans up-to-date en de tv-box is via de kabel verbonden en als je een diagnose uitvoert werkt alles perfect. De Netflix-, Disney+- en Prime Video-app werken perfect. 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

VTMGo en VRT MAX-apps werken niet meer op TV

We hebben het vorige week al laten weten in deze thread dat het probleem met VTM Go normaal opgelost zal zijn in de nieuwe TV-box software versie 5.03.
Ook het probleem met VRT MAX zal op hetzelfde moment worden opgelost. De release zal eind juli/begin augustus beschikbaar zijn op jullie TV-box. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes