Beantwoorden
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Nieuwe Netweters op mobiel

Hallo forum,

 

Op mijn mobiel toestel opent de nieuwe Netweters steeds op het onderste gedeelte van de pagina met het deel "Interessante onderwerpen" en "Groepen" in beeld. Ik moet dus telkens naar boven scrollen om de dropdownlijst onder "Activiteit" of "Categorieën" te selecteren. Is het niet logischer om te openen met het bovenste deel van de pagina ?

Bijkomend: de dropdownlijst staat standaard op "Nieuwe vragen" in het keuzevak. Voor andere keuzes moet men dus de dropdownlijst openen, maar iets anders aanklikken werkt bij mij niet van de eerste maal. Bv. om de "Recente Berichten" te bekijken moet ik eerst nog eens terug "Nieuwe vragen" of dgl. aanklikken en dan reageert nadien ook "Recente Berichten". Is dit enkel bij mijn configuratie - Samsung A52s met Firefox mobiel - of is dit zo by default ?

0 Likes
6 reacties
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Nieuwe Netweters op mobiel

Hey @eltee , dat is inderdaad vreemd. Ik heb even zelf Firefox geïnstalleerd op mijn Samsung maar kon beiden niet meteen reproduceren.

Ervaar je dit ook op via Google Chrome of internet explorer op jouw smartphone? Indien mogelijk mag je altijd een screen recording met ons delen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe Netweters op mobiel

Ik heb het ook eens getest met Firefox op mijn iPhone 13 Pro, maar kon het ook niet reproduceren. 
Heb zelf helaas geen Android of specifiek Samsung device om het daarop te testen. 

Dus als nog leden dit voor hebben, laat het zeker weten! @eltee kan je ook eens in een incognito venster testen op je Firefox browser? Om zeker te zijn dat cache geen parten speelt op je ervaring. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Nieuwe Netweters op mobiel

Hallo forum,

Ik heb getest in Chrome en daar werkt het zoals het hoort, het lijkt dus op een Firefox-issue.
Dan in Firefox-mobile geschiedenis en cache gewist, maar toch werkte het niet.

Maar, ik open diverse sites - waarover Netweters - in een tabblad en bewaar deze tabbladen, zodat ik snel bij die sites kan.

Dan alles nogmaals gewist en Netweters geopend rechtstreeks in de url-zoekbalk, dus niet het bewaarde tabblad, en dan werkt het wel.

M.a.w. er blijft toch iets hangen in die bewaarde tabbladen, zelfs na wissen cache. Het is dus geen Netweters probleem !

Dank voor het meedenken.

Nog een tip: vermits ik dus meestal kijk bij de "Recente berichten" zou het handig zijn dat in de onderste regel bij de datum in "Laatste activiteit", ook het uur komt te staan. Als er meerdere reacties zijn op een topic, is het snel duidelijk welk de meest recente is.

Verder proficiat met de nieuwe look & feel !

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe Netweters op mobiel

Het is geen Fx issue. Ik heb net even gekeken via Fx Android en bij mij opent de pagina gewoon bovenaan.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe Netweters op mobiel

Hoe roep je de Netweters op? Tik je netweters.be in of klik je op een icoontje voor de Netweters? Probeer eens met https://www.netweters.be in te geven in de adresbalk. Heb je dan nog dat probleem?

0 Likes
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Nieuwe Netweters op mobiel

Hallo forum,

Als ik Netweters open in Google Chrome, is er geen probleem, maar Chrome gebruik ik uit principe niet of zo min mogelijk.
Als ik Netweters open in de adresbalk van Firefox mobile, is er geen probleem.

Ik werk echter graag met de tabbladen, waar ik een 15-tal sites, waaronder Netweters, permanent snel kan openen zonder telkens via de adresbalk te moeten gaan.
Als ik via het betreffende Netweters-tabblad ga, is het probleem er telkens opnieuw, nl. de pagina opent onderaan en de dropdown werkt pas na 2 pogingen. Het lijkt of er in FF iets blijft hangen, ondanks pagina verversen, cache legen en geschiedenis wissen.

Als ik via het incognito-venster ga, is er geen probleem, maar als ik afsluit zijn mijn tabbladen uiteraard verdwenen door het incognito-principe..

Hoedanook m.i. is het geen Netweters-issue, maar een eigenaardigheid in Firefox dat ik verder zal opvolgen.

Dit topic mag gesloten worden.