Beantwoorden
Stephane1337
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken!

2de afstandsbediening voor tvbox

Hallo,

Ik zou graag weten of het mogelijk is om een 2de afstandsbediening voor de tv-box te kopen en dan natuurlijk koppelen met de tv-box.

Mijn ouders waren gewoon om ieder hun afstandsbediening te hebben met de vorige digibox, zodat ze niet iedere keer de afstandsbediening door moeten geven van ene zetel naar de andere.

Mvg,

Stephane

7 reacties
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Denk dat er maar 1 kan koppelen 

Gaat ook niet meer met infrarood 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

First world problem. 🙄

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ciaran
Freshman Weetjesweter
Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Naar mijn weten kan je maar 1 afstandsbediening gebruiken. Wat je wel kan doen is de TV-box bedienen via de Telenet TV app, maar dit is uiteraard niet voor iedereen een even simpele oplossing.

---
Externe medewerker voor Telenet | Berichten op persoonlijke titel / eigen mening
Mgr
Freshman Weetjeslezer
De kop is eraf! Hi there!

Op de tv box van Proximus die ook via BT werkt kun je meerdere afstandsbedieningen koppelen , waarom gaat dat niet bij Telenet?

in Nederland bij ziggo ( die de zelfde ip box gebruikt ) is dat ook een bron van frustratie 

Mgr
Freshman Weetjeslezer
De kop is eraf! Hi there!

Heb me trouwens laten vertellen dat zou kunnen opgelost zijn met een simpele update van de ip tv box , weet iemand daar meer van ? 
dank bij voorbaat , MGR

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Mgr  Telenet krijgt de software van de grote baas van liberty global waar dit op de tv box staat van alle landen waar liberty global werkt, dit om 1 systeem te hebben waar alle landen gebruik van maken en er geen 3 systemen zijn zoals nu bestaat, 

in dat systeem kan Telenet mits er in de software als start optie een onderdeel bestaat om dit werkbaar te maken kan, dan zou Telenet kunnen beslissen om dat te updaten en dit werkbaar maken via andere afstandsbedieningen. 
nadeel is wel dat Telenet mits dat wordt gedaan dan geen ondersteuning meer kan bieden als er problemen zijn omdat ze niet alle merken en type’s kunnen kennen van gebruikte afstandsbedieningen, daarom vrees ik ervoor dat dit zal gebeuren in de toekomst.

wens je dat te gebruiken kan je nog steeds in de Telenet shop vragen voor de andere tv box te kunnen inwisselen voor je tv box IP,

wel navragen in die shop of ze de tv box V1 of 2 in stock hebben.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@Master-Magic  schreef:

nadeel is wel dat Telenet mits dat wordt gedaan dan geen ondersteuning meer kan bieden als er problemen zijn omdat ze niet alle merken en type’s kunnen kennen van gebruikte afstandsbedieningen,

De vraag van de TS was niet om extra afstandsbedieningen van andere merken te kunnen koppelen, maar om een 2de Telenet afstandbediening voor zijn TV-Box te kunnen gebruiken (zoals dat wel mogelijk was met de digicorders) ...