Beantwoorden
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

4K-content

Nog niets bekend over eventuele UHD-kanalen of mogelijkheid tot aanvragen van 4K-films en series? Lees net dat Ziggo (net als Telenet onderdeel van Liberty Global) in Nederland zijn versie van de TV-box ook officieel heeft gelanceerd met direct een 4K-kanaal via IPTV en ook diverse films die aangevraagd kunnen worden in de plaatselijke variant van Play (More).

0 Likes
13 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

4K-content

@Hofkens ze zijn net een 4K sport kanaal aan het testen, nog even geduld 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

4K-content

Vraag is of ze zelf in 4K gaan produceren of enkel aangekochte producties zoals F1 en mss de Premier League 4K gaan zijn. Zie veldrijden in 4K wel zitten komende winter. 😄

0 Likes
Iguana69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

4K-content

Ik vermoed dat tegenwoordig alles al in 4K is opgenomen, dat het alleen niet in die kwaliteit aangeleverd wordt... Ik hoop inderdaad ook op Play Sports en/of Play More in 4K... Fingers Crossed!

IT'er, technologie nerd en hobby fotograaf.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

4K-content

Vlaamse voetbal is nog in HD, telenet stuurt soms de beelden door via satelliet in HD 😉

de rest word ook deels in 4K aangeboden maar de vraag is of telenet het in 4K aankoopt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

4K-content

Ik kan op mijn tv met ci+ een testkanaal zien in 4K zien. De kleuren zijn veel te flets. Spijtig genoeg kan ik niet vergelijken met hetzelfde in niet 4K. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

4K-content

@janne_man zijn dan ook testen, ze testen het met verschillende beelden telkens.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

4K-content

Dat weet ik wel dat het testen zijn. Als je de tv gewoon afstemt volgens het boekje, krijg je dat kanaal ook niet te zien. Vermits ik die beelden kan zien, maar niet tot het testpubliek hoor kan ik hierop geen gericht commentaar geven en kan ik dat enkel hier kwijt🤔

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

4K-content

En ondertussen lijken de 4K-plannen bij Telenet dood en begraven precies? Bijna een half jaar na het testkanaal nog steeds geen enkele zender in UHD...

0 Likes
Jelleuh
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

4K-content

de afschakeling van de analoge TV zal wel verandering brengen in de komst van UHD kanalen 🙂

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

4K-content


@Jelleuh  schreef:

de afschakeling van de analoge TV zal wel verandering brengen in de komst van UHD kanalen 🙂


Dacht ook eens ergens gelezen te hebben dat ze de UHD-zenders via internet zouden doorsturen ipv via de gewone kabel, aangezien de TV Box dat ook kan.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

4K-content

Dat ze eerst eens de gewone HD zenders opwaarderen want daar vind ik dat de beeldkwaliteit toch ook nog beter kan.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

4K-content

@Guyke1 ze gaan binnenkort de HD in de namen van play sport ook verwijderen, of ze daarmee dan ook de kwaliteit weer gaan verlagen om zo plaats vrij te maken weet ik niet, maar we zien wel.

dat sommige HD zenders verminderd zijn van beeld kwaliteit kan ook liggen aan de tv box dat de beeldverbetering het beeld verslechterd of dat de bron van deze zenders minder is, via satelliet waar ze enkele van deze zenders halen zie ik ook vermindering van beeldkwaliteit doordat ze meer en meer zenders samen proppen op een transponder net zoals de providers doen dit ten nadele van de kwaliteit.

daar kunnen telenet bv niks aan doen als ze dit dan zo doorkrijgen.

we zullen het wel snel zien wat er gebeurd in de toekomst.

 

ik kijk bv naar VTM HD via een andere ontvanger ook met een CI+ module en ik zie soms ook wat mindere kwaliteit maar de live opnames zijn wel deftig van beeldkwaliteit, de geluidskwaliteit is toch 320 mb aan bitrate, dus toch deftig geluid.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

4K-content

Een week of 2 geleden was het beeld perfect. Ik heb toen echt genoten van de beeldkwaliteit maar na een week was het al weer heel wat minder.

Waarom kunnen ze dat dan zo niet laten.

 

Bij mij krijgt kwaliteit nog steeds voorrang op kwantiteit.

0 Likes