Beantwoorden
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

4K op Disney+ op de TV-box.

Gisteren Avatar: The way of water gekeken op Disney+ op de TV-box in 4K. (22 GB op de telemeter!).

Wauw wat was dat. Mijn ogen en mijn kin van de grond moeten oprapen.

En dan zijn hier nog altijd kerels die durven beweren dat je je TV-box op 1080i moet zetten. Get the f*** outta here.

 

17 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

4K op Disney+ op de TV-box.

@Santa voor de gewone zenders is het best deze op 1080i te zetten, voor de apps zet je die best op 4K, de box zou dit beter moeten kunnen herkennen en de beeld instellingen voor de tv op 1080i zetten en voor de apps op 4K, maar weet niet of die dat doet.

met de box op 4K te laten staan kan het zijn dat de tv beelden van zenders niet zuiver zijn, en dan heb je nog de on demand en opnames dat in 720p zijn.

dus ja, je zal altijd een instelling moeten nemen die bij jouw gebruik past om het beste er uit te krijgen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

4K op Disney+ op de TV-box.

Met de APP op een goede smart TV zou het beeld waarschijnlijk nog beter zijn.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 277
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

4K op Disney+ op de TV-box.

@Santa @Master-Magic of gewoon op automatisch laten staan 😉

ge kunt zo altijd aan u instellingen blijven prutsen, en als je het beste beeld wilt zult ge toch de app op u tv moeten nemen, Dolby Vision als u tv dat tenminste ondersteund.

de beelkwaliteit van het zenderaanbod trekt toch op geen ... dus 720p, 1080i, 1080p of 4K het blijft 🤢

nog steeds te weinig bandbreedte om iedere zender een deftige bitrate te geven 😄 

0 Likes
Ex-Netweter
 

4K op Disney+ op de TV-box.

1080i op de Telenet TV-box is de ideale instelling voor de meest bekeken Vlaamse omroepen zoals VRT1 en VTM die live in dit beeldformaat uitzenden.

Hiermee vermijd je dat (de goedkope hardware van) de Telenet TV-box elk bronsignaal altijd (Automatisch) naar 4K upscalet. De meeste tv-toestellen hebben kwalitatievere hardware aan boord, dus kunnen het bronsignaal veel "properder" upscalen.

Proficiat dat je in 2023 eindelijk native 4K-kwaliteit ontdekt. Vijgen na Pasen.

Ter info, Youtube is met 4K begonnen in 2010 en Netflix in 2014. Dit is dus al meer dan een volledig decennium te bekijken met native apps op tv-toestellen en streaming-boxen.

Maar goed. Voor wie de providerdecoder het belangrijkste toestel in zijn woonkamer is, die loopt sowieso 10 jaar achter op de rest.

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

4K op Disney+ op de TV-box.

Momenteel doet onze meer dan 8 jaar oude Panasonic Full HD nog steeds wat hij hoort te doen waardoor ik geen informatie kan geven over de 4K-kwaliteit van externe mediaspelers tegenover de TV Box.

Wat ik echter wel een minpunt vindt aan Disney+ op de TV Box is de weergave van de ondertitels. Zelfs met de achtergrond op 25% ondoorzichtigheid (waardoor er een lichtgrijze kader rond de ondertiteling komt) zijn de ondertitels nog steeds slechter te lezen dan bijvoorbeeld Netflix via de TV Box (waarvan de ondertiteling de helft kleiner is, maar dikkere letters en dikkere rand rond de letters) of de Disney+ app via bijvoorbeeld de website of de Google Chromecast met Google TV. Hopelijk gaat Telenet binnenkort samen met Disney eraan werken om duidelijkere ondertiteling te voorzien op de TV Box.

0 Likes
FrederikC
Moderator
Berichten: 55
Een bus vol! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

4K op Disney+ op de TV-box.


Proficiat dat je in 2023 eindelijk native 4K-kwaliteit ontdekt. Vijgen na Pasen.

Maar goed. Voor wie de providerdecoder het belangrijkste toestel in zijn woonkamer is, die loopt sowieso 10 jaar achter op de rest.


 

@Ex-Netweter Mag ik je hier wel op je passief-agressieve houding wijzen? Het doel van de Netweters is juist om van elkaar bij te leren. Dit soort uitspraken kan er echter voor zorgen dat nieuwere leden die meekijken terughoudender zijn in hun vragen. 
Je bent duidelijk geen grote fan van Telenet en haar hardware, dat laat je ook geregeld blijken. Daar ben je uiteraard ook vrij in, maar laten we de Netweters wel een fijn platform houden, zonder dit soort negativiteit.
Alvast bedankt!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngFrederik | Moderator
Ik denk altijd heel goed na, voor ik iets stoms zeg.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

4K op Disney+ op de TV-box.

@Hofkens 

Kan je die ondertiteling in de Disney+ app niet veranderen zodat dit op de tv box ook aangepast wordt???

heb dit nu nog nooit gedaan of een probleem mee gehad, weet dat je bij Netflix 3 stappen hebt voor de ondertiteling grote aan te passen, bij Disney+ nooit getest, kijk deze ook op een ander toestel 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

4K op Disney+ op de TV-box.

Verschil met app op topklasse Samsung 55" Qled met Local Dimming is 0,0!

Ik heb de TV-box van in den beginne (bijna 5jaar geleden) onmiddelijk op 4K gezet en dit geeft hier het allerbeste beeld.

Ik merkte ook meteen het verschil met de Digicorder. (ttz de TV-box veel beter...)

De meeste 1080i likers hebben niet eens een TV-box en klampen zich wanhopig vast aan hun Digicorder en die komen dan hier zeggen dat de TV-box op 1080i moet...

En ja de Digicorder kan niet hoger dan 1080i en het kan toch niet dat het beeld van de TV-box beter is hé??

Ja en begin hier weer niet te zagen over de native resolutie van de beelden en dat de TV beter kan upscalen. Al 100 keer gehoord (van Digicorder likers...)

Allemaal geprobeerd en uitgetest. De TV-box gewoon op 4K (is hier het beste) en dat is nog eens het gemakkelijkste ook....

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

4K op Disney+ op de TV-box.

@Santa 

Ik was ook tester met de tv box sinds het begin, maar kan je verzekeren dat tv zenders Max 1080i zijn voor de meeste Vlaamse zenders dat het meeste bekeken wordt, en daarvoor zet je beste uw tv box op 1080i zodat je tv de verwerking doet van het beeld, het is gewoon een feit, de on demand en opnames zijn in 720p kwaliteit, dat laat je best ook de tv de kwaliteit verwerken, apps zoals disney+ en Netflix en prime zet je dan best op 4K, maar probleem is dat ook niet alle films op die apps geen 4K zijn maar 720 en 1080.

ik laat hier mijn tv ook alles verwerken van de beelden, de tv box chip is al verouderd voor de beeldverwerking spijtig genoeg en de meeste nieuwe tv’s hebben betere verwerking chips in de tv, dat zegt dus genoeg….


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

4K op Disney+ op de TV-box.

Digicorder en TV box kan men moeilijk vergelijken omdat men die niet naast elkaar kan plaatsen angesloten op dezelfde TV.

Maar men kan wel TV met een kaartje vergelijken met de TV-box of digicorder.

Als je denkt dat het kaartje en invloed zou hebben op de kwaliteit dan kan je nog altijd de ongecodeerde zenders vergelijken (direct met beeld via tv-box of digicorder) op beeldkwaliteit vooral met snel wisselende beelden.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

4K op Disney+ op de TV-box.

De tv blijft zeer belangrijk  beeld gezien op tv dat op niks trok en beeld gezien wauw

Het tv kaartje heeft altijd een voordeel gehad dat hebben we opgemerkt

En het tv signaal ook zeer belangrijk wat binnenkomt bekabeling wordt soms vergeten

Vrienden hadden met de verbouwingen een nieuwe kabel onder de oprit gelegd en verschil was duidelijk zichtbaar

vroeger was het een soort film voor het beeld en nu  veel scherper beeld

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

4K op Disney+ op de TV-box.

@luc55 Dit gaat over de Disney+ app in 4K, of je nu een nieuwe kabel legt of niet, dat zal altijd hetzelfde zijn, en er zijn nog geen Vlaamse 4K zenders, dus dat kan je ook al niet testen, en een ci module geeft een Max beeld weer in 1080i25 bij Telenet, daar gaat een andere kabel ook niet veel aan veranderen, het blijft een 1080i25 beeld.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

4K op Disney+ op de TV-box.


@Master-Magic  schreef:

@Hofkens 

Kan je die ondertiteling in de Disney+ app niet veranderen zodat dit op de tv box ook aangepast wordt???

heb dit nu nog nooit gedaan of een probleem mee gehad, weet dat je bij Netflix 3 stappen hebt voor de ondertiteling grote aan te passen, bij Disney+ nooit getest, kijk deze ook op een ander toestel 😉


Ik heb alle instellingen bekeken via de Disney+ app, maar het grote probleem is dat er amper een rand en schaduw toe te voegen is aan de ondertitels in de Disney+ app, ook al pas je deze aan in de instellingen. Zo is er bijvoorbeeld een optie voor slagschaduw, wat de ondertiteling via Chromecast duidelijk leesbaar maakt, terwijl ik geen enkele vorm van schaduw zie op de ondertitels van Disney+ op de TV Box. Ondanks dat die optie wel aanwezig is in de instellingen, merk ik geen verschil daar. Dus ik denk dat bepaalde opties voor ondertiteling via de app op de TV Box geen verandering geven in de weergave van de ondertitels.

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

4K op Disney+ op de TV-box.


@Hofkens  schreef:

terwijl ik geen enkele vorm van schaduw zie op de ondertitels van Disney+ op de TV Box. Ondanks dat die optie wel aanwezig is in de instellingen, merk ik geen verschil daar. Dus ik denk dat bepaalde opties voor ondertiteling via de app op de TV Box geen verandering geven in de weergave van de ondertitels.

Dat probleem heb ik ook op de WebOS (LG) versie van Disney+. Zeer vervelend


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes