Beantwoorden
Alexander
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your eighth party! Goed gevonden! It's your fifth party! Pionier

Aanhoudend wegvallend beeld/geluid bij TV-box.

Het beeld en klank valt enkele keren op een avond weg voor enkele seconden.Er is al 4 keer een technieker van Telenet langs geweest. Helaas . Probleem blijft. Een technieker van Van den Borre laten komen, omdat de laatste technieker beweerde dat er mogelijk een probleem was met de software van mijn nieuwe Samsung Qled TV (One connecties box) vervelend, zowel op live tv als Streamz en Netflix? 
Oplossing???

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Beeld en klank valt enkele keren per avond uit

 

0 Likes
8 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1749
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Aanhoudend wegvallend beeld/geluid bij TV-box.

Het is moeilijk een oplossing aan te kunnen bieden, met zo een algmene probleemomschrijving, daarom eerst nog een aantal vragen, die kunnen helpen het probleem beter te lokaliseren.

 

Kijk je TV met een digibox/digicorder, een TV-box, een kaartje of via een app?

 

Is er tijdens de onderbreking nog steeds internet? Kun je vanaf de PC op het internet surfen?

 

Treedt dit probleem op alle zenders op? Ook op Eén en Ketnet?

Ik vraag dit, omdat dit ongecodeerde zenders zijn (zogenaamd FTA = Free To Air).


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Aanhoudend wegvallend beeld/geluid bij TV-box.

zal tijd zijn om kabel te vervangen

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/geen-signaal-one-connect-box/td-p/2026151

is een bekend probleem

0 Likes
Alexander
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your eighth party! Goed gevonden! It's your fifth party! Pionier

Aanhoudend wegvallend beeld/geluid bij TV-box.

Ik kijk tv via een nieuwe TV box van Telenet. (Kabel)Internet via PC heb nog niet gecontroleerd , omdat de uitval maar enkel seconden duurt, het doet zich voor op alle kanalen.

Alle kabels zijn vervangen,coax, UTP, HDMI van Telenet! Signalen zijn gemeten! Diagnose was ok.

zeer goede verbinding! En toch ! daarnet weer tijdens de koers!

 

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanhoudend wegvallend beeld/geluid bij TV-box.

@Alexander 

 

Je hebt twee posts aangeduid als zijnde de oplossing. In uw tekst spreek je dit echter tegen. Is het nu opgelost of niet?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Alexander
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your eighth party! Goed gevonden! It's your fifth party! Pionier

Aanhoudend wegvallend beeld/geluid bij TV-box.

Sorry nog niet opgelost

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanhoudend wegvallend beeld/geluid bij TV-box.


@Alexander  schreef:

Sorry nog niet opgelost


Ik vermoedde al zoiets. Geen probleem, ik heb de "oplossing" aanduiding verwijderd.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1679
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Aanhoudend wegvallend beeld/geluid bij TV-box.

@Alexander de kabels (coax,utp, hdmi en internet) kunnen goed werken , maar uw tv werkt met een conectbox, dus er loopt 1 kabel naar je tv, die kan ook stuk zijn of een kink hebben.

Die kabel is een "fiber" en is vrij fragil.

Je kan een nieuwe kopen op volgende site : https://www.samsung.com/au/tv-accessories/one-invisible-connection-vg-socr85-vg-socr85-xy/

Je kan deze ook aanvragen in de winkel waar je de tv gekocht hebt.

je kan natuurlijk eens proberen om de kabel minder in bochten te leggen  (min 90°), dit helpt soms ook.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Alexander
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your eighth party! Goed gevonden! It's your fifth party! Pionier

Aanhoudend wegvallend beeld/geluid bij TV-box.

De kabel is vervangen! Bij de nieuwe Neo Qled tv’s van Samsung is het andere kabel(minder kwetsbaar dan de vorige zeer dunnen fiber) ondertussen is ook het moederbord vervangen door 

technieker van Vanden Borre! Helaas probleem nog altijd niet opgelost! TV van 2 maand oud is nu al een week opgehaald voor testen door Vanden Borre! De TV die ik nu heb als vervanging doet het uitstekend! Samengevat: 4 techniekers van Telenet en 3 techniekers van Vanden Borre hebben nog geen oplossing gebracht!Triest

0 Likes