24765
netweters
|
152528
antwoorden
|
20715
vragen
|
Het beeld en klank valt enkele keren op een avond weg voor enkele seconden.Er is al 4 keer een technieker van Telenet langs geweest. Helaas . Probleem blijft. Een technieker van Van den Borre laten komen, omdat de laatste technieker beweerde dat er mogelijk een probleem was met de software van mijn nieuwe Samsung Qled TV (One connecties box) vervelend, zowel op live tv als Streamz en Netflix?
Oplossing???
Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Beeld en klank valt enkele keren per avond uit
Het is moeilijk een oplossing aan te kunnen bieden, met zo een algmene probleemomschrijving, daarom eerst nog een aantal vragen, die kunnen helpen het probleem beter te lokaliseren.
Kijk je TV met een digibox/digicorder, een TV-box, een kaartje of via een app?
Is er tijdens de onderbreking nog steeds internet? Kun je vanaf de PC op het internet surfen?
Treedt dit probleem op alle zenders op? Ook op Eén en Ketnet?
Ik vraag dit, omdat dit ongecodeerde zenders zijn (zogenaamd FTA = Free To Air).
zal tijd zijn om kabel te vervangen
https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/geen-signaal-one-connect-box/td-p/2026151
is een bekend probleem
Ik kijk tv via een nieuwe TV box van Telenet. (Kabel)Internet via PC heb nog niet gecontroleerd , omdat de uitval maar enkel seconden duurt, het doet zich voor op alle kanalen.
Alle kabels zijn vervangen,coax, UTP, HDMI van Telenet! Signalen zijn gemeten! Diagnose was ok.
zeer goede verbinding! En toch ! daarnet weer tijdens de koers!
Je hebt twee posts aangeduid als zijnde de oplossing. In uw tekst spreek je dit echter tegen. Is het nu opgelost of niet?
Sorry nog niet opgelost
@Alexander schreef:Sorry nog niet opgelost
Ik vermoedde al zoiets. Geen probleem, ik heb de "oplossing" aanduiding verwijderd.
@Alexander de kabels (coax,utp, hdmi en internet) kunnen goed werken , maar uw tv werkt met een conectbox, dus er loopt 1 kabel naar je tv, die kan ook stuk zijn of een kink hebben.
Die kabel is een "fiber" en is vrij fragil.
Je kan een nieuwe kopen op volgende site : https://www.samsung.com/au/tv-accessories/one-invisible-connection-vg-socr85-vg-socr85-xy/
Je kan deze ook aanvragen in de winkel waar je de tv gekocht hebt.
je kan natuurlijk eens proberen om de kabel minder in bochten te leggen (min 90°), dit helpt soms ook.
De kabel is vervangen! Bij de nieuwe Neo Qled tv’s van Samsung is het andere kabel(minder kwetsbaar dan de vorige zeer dunnen fiber) ondertussen is ook het moederbord vervangen door
technieker van Vanden Borre! Helaas probleem nog altijd niet opgelost! TV van 2 maand oud is nu al een week opgehaald voor testen door Vanden Borre! De TV die ik nu heb als vervanging doet het uitstekend! Samengevat: 4 techniekers van Telenet en 3 techniekers van Vanden Borre hebben nog geen oplossing gebracht!Triest