24804
netweters
|
152816
antwoorden
|
20742
vragen
|
Beste,
Wij verhuizen binnenkort en wij zouden graag internet en tv bij Telenet hebben. Nu vroegen wij ons af of wij de tv box kunnen aansluiten via ethernet. De ethernet aansluiting staat waar we de tv willen zetten. De coax aansluiting staat namelijk aan de andere kant van de kamer van waar we de tv willen zetten...
De vorige eigenaars hadden tv via Proximus en hadden dit aan de ethernet aansluiting aangesloten. Nu hoop ik dat dit met de Telenet tv box ook kan.
Alvast bedankt voor het antwoord!
Groetjes,
Thomas
Een beetje onhandig. Beide verbindingstypen moeten met de tv-box verbonden worden. De netwerkverbinding kan je nog via wifi of powerline adapter maken. De coax moet in elk geval direct verbonden worden.
Dus omgekeerd zou beter geweest zijn.
@louishufk Maar het word aangeraden om het via utp te doen omdat dit het stabielste is voor de tv box verbinding met de cloud en on demand opties 😉
Gebruik een powerline om een internetaansluiting te hebben daar waar de coax is. Als het stopcontact aan de netwerkaansluiting op dezelfde zekeringen zit als het stopcontact aan de coax aansluting zal je een optimale powerline verbinding hebben. De eerste powerline verbinden met de netwerkaansluting en de tweede aan de TV-Box naast/achter/in onmiddellijke omgeving van de tv waar de coax aansluiting is.
Als je nog geen wifi booster huurt van Telenet kan je een set powerlines gratis huren.
Als je toch nog moet verhuizen zou ik toch proberen om een nieuwe coax te leggen.
Als je moet kiezen tussen coax rechtstreeks aansluiten of UTP: sowieso coax.
TV box aan de coax en dan draadloos HDMI tot aan je TV zou ik niet overwegen.
Duur, en de HDMI standaard verandert zo snel dat je binnen de kortste keren met oude technologie zit.