Beantwoorden
Liesje1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Afstandsbediening zuipt batterijen op

Beste

op 2 oktober haalde we de nieuwe Telenet TV-box in huis. 4 Nieuwe batterijen werden toen meegeleverd. 2 weken later op 17 oktober kregen we de melding 'De batterijen van je afstandsbediening zijn bijna leeg. Vervang ze zo snel mogelijk'. Aangezien de Tv-box moeilijk reageerden hebben we op 17 oktober 4 nieuwe batterijen gestoken. Alles ging goed tot weer 2 weken later op 31 oktober we weer dezelfde melding kregen en we weer 4 nieuwe batterijen hebben gestoken. Op 1 maand tijd hebben we dus 3 keer 4 nieuwe batterijen moeten steken. Zuipt het bakje de batterijen op of heeft het bakje nooit tegoei gewerkt?

Ps: De batterijen waren nieuw van de winkel (1.5V) + door middel van een volt meter konden we ook effectief zien dat de batterijen bijna plat zijn.

Alvast bedankt!

0 Likes
20 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afstandsbediening zuipt batterijen op

@Liesje1 

Raar , hier is de tv box al lang in huis en hebben sindsdien 2 maximaal 3 keer de batterijen vervangen , ja de tv box wordt elke dag gebruikt. 

Geen idee wat de oorzaak kan zijn hiervan maar lijkt me wel sterk dit voorval. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Afstandsbediening zuipt batterijen op

@Liesje1 

Ik raad iedereen aan om daar oplaadbare batterijen in te steken.

Je koopt 2 setjes die je dan kan wisselen en opladen terwijl de anderen in de AB zitten.

Ik heb de TV-box ondertussen bijna 4 jaar en van in het begin zitten daar oplaadbare batterijen in.

In het begin gaan die meer dan een maand mee maar na 4 jaar moet je die wel iets regelmatiger opladen.

Het is alleszins véél goedkoper als steeds weer nieuwe batterijen kopen.

2 pakjes van dit:

https://www.action.com/nl-be/p/varta-oplaadbare-batterijen-aaa/

en zo eentje:

https://www.action.com/nl-be/p/varta-batterijoplader/

en je kunt jaaaren verder.

Het is wel zo. Ik heb een TV-box versie 1. Deze AB heeft verlichting en verbruikt dus meer!

De AB van de V2 heeft geen verlichting en gaat dus zuiniger om met batterijen.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Afstandsbediening zuipt batterijen op

@Liesje1 

Het is inderdaad zo dat de tvbox v1 veel verbruikt in tegenstelling tot andere afstandsbedieningen. Bij het minste tikje gaat de verlichting aan. Als je bijvoorbeeld iemand bent met de afstandsbediening in de hand gaat deze nog een pak meer gebruiken bij elke beweging.

Maar zo snel is wel heel snel.

Koop ofterwel zoals @Santa zegt een pakje van 4oplaadbare batterijen. En kijk vooral naar de mah op batterij. Hoe hoger hoe meer batterij je hebt. Als je goed kwalitatief duurder merk neemt, houden deze langer hun energie vast zonder leeg te lopen, en kunnen veel meer opgeladen worden zonder dat de kwaliteit zakt.

Of je koopt zo op internet grote verpakkingen van 20 (ofzelfs meer) gewone batterijen zoals varta enzo (goedkope merken), en dan kost je dat 10 euro of zelfs minder.

Als soms je afstandsbediening niet goed lijkt te werken en je meerdere malen op knop hebt gedrukt en deze doet niets. (Raar maar waar) 1a2x schudden met de afstandsbediening en gaat ie terug alsof er niets aan de hand was.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afstandsbediening zuipt batterijen op

Hoe hoger het vermogen van de batterij, hoe sneller dat de batterij van zichzelf leegloopt, tenzij de technologie van Eneloop gebruikt wordt, dat zijn dan de oplaadbare batterijtjes met de tekst stay charged. Pansonic verkoopt die nu.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Afstandsbediening zuipt batterijen op

Duracell verkoopt die ook al tijdje hoor. Als ik oplaad batterijen van Duracell neem van 1300mah tegenover boven de 2000+mah gaan deze echt wel veel langer mee. Kon de verschillen zo zien bij spiegelreflexcamera en externe flitser.

Zelfs bij vapen zelfste princiep. (Wel ander type batterij offcourse) die van 2600mah gaan veel minder lang mee dan die van 3000mah (moeten er wel 2 in maar gaan veel langer mee)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afstandsbediening zuipt batterijen op

Je hebt zulke batterijen nu in vele merken. De Duracel variant heeft de vermelding Stay charged.

Het is niet zo dat de hoogste capaciteit het beste is. Dat hangt af van het gebruik. In mijn Camera gebruik ik wel die met een hoge capaciteit (2500 mA). Het kan voorkomen dat bepaalde toestellen niet goed gaan werken met oplaadbare batterijen. De gewone staafbatterijen A, AA en AAA hebben een maximale spanning van 1,5 V. Alle oplaadbare varianten van datzelfde formaat hebben een maximale spanning van 1,2 V. Dus bij eenzelfde gebruik zal de oplaadbare batterij een grotere stroom (Ampère) afnemen dan een niet oplaadbare. Er is immers een bepaald vermogen nodig (Watt) (V x A = W). Het probleem met de oplaadbare batterijen die niet 'stay charged' zijn is dat de spanning te vlug zakt, niettegenstaande de batterij nog meer dan voldoende vermogen heeft.

Op deze pagina van de Engelse Wikipedia is er een overzichtstabel van het geschatte vermogen over de hele levensduur van een Eneloop batterij.  Bij de AAA staat de 500 mA (model van 2013) aan kop. Pas dit jaar is er eentje van 800 mA met ongeveer hetzelfde vermogen. Tot vorig jaar was het een model van 2013 van 1900 mA die het hoogste vermogen had. pas dit jaar is er nu eentje van 2000 mA die beter doet.

Bij gebrek aan goede informatie over de verschillende merken: kies een oplaadbare batterij met iets hogere Ampère dan de originele niet oplaadbare batterij. Kies altijd voor oplaadbare batterijen die reeds voorgeladen zijn bij aankoop (nu de meeste, maar nog niet allemaal, kijk goed na als ze goedkoop geprijsd zijn).

 

0 Likes
Liesje1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Afstandsbediening zuipt batterijen op

@janne_man @DeLLiAnO @Santa 

Dus als ik even samenvat is mijn afstandsbediening niet defect maar is dit volkomen normaal? De oplossing is oplaadbatterijen. Maar oplaadbatterijen omdat dit mij goedkoper zal uitkomen of omdat die langer zullen meegaan dan 2 weken?

Aangezien mijn gewone batterijen 1.5V is en de oplaadbatterijen 1.2V, moet ik dan niet nog steeds die oplaadbatterijen een stuk of 3 keer per maand opladen?

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Afstandsbediening zuipt batterijen op

@Liesje1 

Het zal je goedkoper uitkomen.

Hoelang ze mee gaan kan ik niet voorspellen.

0 Likes
Liesje1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Afstandsbediening zuipt batterijen op

Ik vind het nogal onwaarschijnlijk dat het normaal is. Ik ga de afstandbediening morgen inwisselen. Ik laat weten of het ermee is opgelost.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afstandsbediening zuipt batterijen op

Ik vind het wel vlug, maar het is moeilijk om daar over te oordelen.

Op termijn zal het je veel goedkoper uitkomen. De meeste batterijen kan je 1000 keer volledig opladen. Volledig wil zeggen telkens als de batterij volledig ontladen is. Als ze maar half ontladen is dan telt de volgende oplading maar voor de helft. Het opladen neemt niet zoweel stroom. Dat gaat maximaal over enkele Watt. Op zijn duurst kost tegenwoordig 1 kW of 1000 Watt 1 euro. Neem nu heel ruim dat 1 oplading 10 Watt zou zijn, dat kost u an, nogmaals ruim genomen 1 cent.  Stel dat je ze om de week zou laden, dat is 52 keer per jaar. na 10 jaar kom je 522 weken ( twee weken meer omdat een jaar 1 dag meer heeft dan 52 dagen en een schrikkeljaar 2 dagen, dus 5 dagen per 4 jaar. dus 10 dagen na 8 jaar en nog 2 of 3 dagen om aan 10 jaar te kolen). Dat opladen kost dan 5,22 euro. Op diezelde periode heb je 261 sets gewone batterijtjes nodig.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Afstandsbediening zuipt batterijen op

@Liesje1 

Je kan hem idd omruilen.

Enja zien dat je niet gewoonte hebt de afstandsbediening in je hand houd, of tegen je lijf aanlegt als je in zetel ligt. Elke beweging van de afstandsbediening triggert de sensor en laat telkens je verlichting van toetsen branden.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Afstandsbediening zuipt batterijen op

Wel bij vertellen liefst geen fast charger te gebruiken gaan ze wel minder lang mee en sneller leeg dan dat je ze slow charged. Net zoals de batterij van wagen langer meegaat let druppellader

En nooit je batterijen tot 0% trekken, loop je kans je ze niet meer te kunnen herladen, tenzij met speciale oplader die lett je batterij terug tot leven blaast. Paar x voor gehad met de duracells stay charged die recentelijk nieuw en amper gebruikt waren.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Afstandsbediening zuipt batterijen op


@DeLLiAnO  schreef:

 

En nooit je batterijen tot 0% trekken, loop je kans je ze niet meer te kunnen herladen,


Als je je batterijen vervangt (oplaadt) wanneer de AB dit zegt zijn ze nooit helemaal leeg.

Liesje1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Afstandsbediening zuipt batterijen op

Antwoord van Telenet:

Dat mag geen normaal gedrag zijn. Deze afstandsbediening verbruikt iets meer omwille van de Bluetooth technologie (ipv infrarood). Maar normaliter spreken we dan toch over een jaar+ werktijd. Ik vermoed dat deze in een soort van altijd aan stand blijft in plaats van alleen een signaal door te sturen wanneer dit nodig is. Dan kan je misschien best eens kijken voor een vervanging hiervan.

0 Likes