Beantwoorden
Maykel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Beeldkwaliteit TV-Box

Ik denk er eventueel aan om mijn digicorder te ruilen voor de nieuwe TV-Box, maar zou eerst graag weten of de beeldkwaliteit beter is.

 

Zoniet, kan ik nog wel eventjes mee met mijn digicorder aangezien er nog geen 4K content is (zenders). Youtube en Netflix heb ik zoals de meesten als app op mijn 4K smart-tv staan, dus nog een reden om dan nog niet voor de nieuwe TV-Box te gaan.

0 Likes
92 reacties
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit TV-Box

Als ik voor mezelf moet spreken. Ja, de beeldkwaliteit is veel beter! (6 maanden TV-box tester).

Sinds de lancering van de TV-box zijn er toch mensen op dit forum die vinden dat de beeldkwaliteit minder is dan van hun digicorder of digbox. De mensen met een beter beeld komen dit hier natuurlijk (bijna) niet vertellen.

Ik ga er daardoor vanuit dat er meer mensen zijn die content zijn van de beeldkwaliteit.

Als je echt 100% zekerheid wil moet je misschien nog even wachten.

Anders zou ik zeggen: ga ervoor. Niet schieten op mij als het moest tegenvallen.

Jouw verwachtingen zijn anders als bij andere mensen en daarom is het altijd moeilijk om hier raad in te geven.

 

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Beeldkwaliteit TV-Box

@ Maykel

Als uw TV rechtstreeks digiale signalen kan ontvangen dan kan je deze eens afstemmen.

De Eén,canvas en ketnet zijn niet gecodeerd en kan je dus zo ontvangen en dan vergelijken met de ontvangst via de digicorder.

 

Bij mijn TV zie ik geen verschil in beeldkwaliteit tussen de 2 ontvangst mogelijkheden.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
hondaboy
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Beeldkwaliteit TV-Box

TV kijken, via play en chrome caste, is hier heel slecht. Dus veel kans dat het via de TV box beter is!!

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Beeldkwaliteit TV-Box

Dit is niet te vergelijken. De TV signalen komen in dat geval niet van de telenet kabel.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
hondaboy
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Beeldkwaliteit TV-Box

Yugo werkt op het systeem van de tv box, volgens ik kan begrijpen. Yugo werkt via chrome caste net als play. Is de beeld kwaliteit via Yugo dan idem als play???

0 Likes
Mike93
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Beeldkwaliteit TV-Box

Zoals al reeds werd aangehaald zijn er verschillende gevallen, zowel mensen die wel goed beeld hebben, als mensen die minder goed beeld hebben met de TV-box. Feit is dat van beide groepen slechts en minderheid hun weg naar de netwers weet te vinden, vele tevreden en ontevreden klanten kennen dit niet, of zullen dit forum enkel gebruiken om zaken te lezen of op te zoeken maar niet de moeite doen om zelf bevindingen te gaan posten. Of het een verbetering is of niet zal dus ergens in het midden liggen, en zal ook van verschillende factoren afhangen. Zowel technische als persoonlijke aspecten, de ene gebruiker is nu eenmaal gevoelliger aan beeldveranderingen dan de andere, de meeste mensen merken het amper op wanneer er iets aan hun beeld gewijzigd is ook, of zijn hier minder gevoellig aan (we zijn tenslotte maar mensen, en onze zintuigen zijn dan ook verre van perfect). Mijn persoonlijke bevindingen zijn jammer genoeg negatief, op beide tv's is de beeldkwaliteit achteruit gegaan. Dit was voor mij de reden om op dit forum te komen, aangezien ze bij Telenet wel al op de hoogte zijn en er al reeds contact geweest is, maar een oplossing voorlopig uitblijft (ook dit forum heeft me spijtig genoeg nog niet de oplossing geboden).

Maykel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Beeldkwaliteit TV-Box

Bedankt allemaal. Gezien de verschillende meningen ga ik nog even de kat uit de boom kijken en wachten tot het najaar. 4K Youtube en Netflix kan ik sowieso kijken zonder de TV-Box. Zal dan nog wat kunnen 'genieten' van de digitale display op mijn digicorder, iets wat ik mis op die nieuwe TV-Box (uur en zendernummer).

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeldkwaliteit TV-Box

veel heeft ook te zien van de netwerkupdate waar ze mee bezig zijn momenteel door zenders te verschuiven op andere mux om zo een mux vrij te maken, maar nadeel is natuurlijk als een mux teveel zenders heeft dat de bandbreedte van die mux verdeeld moet worden over al die zenders wat de beeldkwaliteit ook kan verlagen, 

veel HD zenders op een mux maakt de bandbreedte ook lager als er teveel opzitten,5 HD zenders per mux is maximum met nog 2 of 3 SD zenders of Radiozenders, 

soms is het nodig om ruimte te maken voor bv een 4K zender die gaat komen of ruimte voor het internet snelheid sneller te maken.

zolang de netwerf niet af is heeft telenet wat ruimte gebrek nog, maar het komt wel in orde 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Olto
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Star Wars Day Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Beeldkwaliteit TV-Box

Vandaag mijn Digibox gaan omwisselen voor de nieuwe TV box en ik merk een grote verbetering van beeldkwaliteit. Installatie verliep vlekkeloos met tv en soundbar. Tot hier toe zeer tevreden!

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Beeldkwaliteit TV-Box

Hier ook. Sinds dinsdag mijn digicorder en digibox omgeruild voor 2 TV boxen en het beeld is veel beter. Ik heb ook 2 - 4K TV’s en mijn TV boxen staan op “automatisch” voor de beeldkwaliteit en ik ben zeer tevreden, als ook over het geluid via de 2 home cinema’s.

Never trust in Dust
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Beeldkwaliteit TV-Box

@Maykel heb ook mijn decoder omgeruild naar de tv box en ben er zeer tevreden van. Verandering van beeldkwaltiteit zie ik wat minder dat is me nog niet echt goed opgevallen. Kwa 4K , heb een 4K tv maar er is weinig in 4K te zien . Nu heb ik wel Netflix en er staan 4K films op maar daar merk ik ook weinig verschil in. Terug komend op de tv box , zou deze wel aanraden . Het is een compact toestel en werkt naar mijn inziens perfect en zie er geen problemen in of heb er geen problemen mee. De beeldkwaliteit hangt natuurlijk van een aantal factoren af , uw tv toestel de bekabeling en uw inkomend signaal. Naar mijn bevindingen zou ik de box niet meer omruilen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Beeldkwaliteit TV-Box

@patrick37 

Het is al goed als je een 4K TV of een UHD TV hebt want de TV box kan het inkomend beeldsignaal upscalen naar UHD of 4K. Wat ik soms merk als ik een film bekijk, is dat ik mijn dolby moet op aan zetten in de TV box of ik heb geen geluid. Het is niet bij elke Play More film enkel bij sommigen...

Never trust in Dust
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Beeldkwaliteit TV-Box

Als ge een 4K TV hebt dan heb je geen nieuwe box nodig om te upscalen dat doe de TV zelf ook.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Beeldkwaliteit TV-Box

@Janneke_Dust 

Niet allemaal. De goedkopere modellen 4K TV’s hebben niet altijd de upscale functie. Meestal staat dan ook op de verpakking “4K Ready” Maar als je in de webshops kijkt staat dat er dikwijls niet bij. Je hebt dan wel een 4K model, enkel als hij 4K of geupscaled beeld ontvangt.😉

Never trust in Dust
0 Likes