24748
netweters
|
152298
antwoorden
|
20689
vragen
|
Hallo,
Sinds de update van onze TV-box(v1) naar softwareversie 5.15 vorige week heb ik het probleem dat de TV-box niet meer meteen opstart na het zenden van een opstart commando via infrarood wanneer deze in de 'eco-start' modus staat.
Ter verduidelijking; ik gebruik een Logitech harmony om de TV-box aan te sturen en heb gemerkt dat ik nu telkens 2x een opstartcommando moet sturen wanneer de TV-box in eco-start staat. Eénmaal om de TV-box te wekken en een tweede maal om hem effectief op te starten. Probleem is dus dat wanneer ik alle apparaten inschakel via de harmony om TV te kijken de TV box niet mee opstart.
In het begin dacht ik dat dit aan de harmony afstandsbediening zelf lag (miss kwam het IR signaal niet meteen goed toe op de TV box ofzo doordat deze een beetje was verschoven door het afstoffen), maar na een avondje debuggen kwam ik er achter dat dit probleem bleef zelfs wanneer ik de IR blaster rechtstreeks op het oog plakte van de TV-box. Telke malen moest er exact 2x een opstart commando verstuurt worden vooraleer de TV-box opstartte. Ik kwam er ook achter dat wanneer ik de TV-box uit 'eco-start' haalde in deze in 'normale start' of 'snelle start' plaatste, het oude gedrag terugkeerde en de TV-box wel meteen opstart bij het zenden van een enkel opstartcommando via IR.
Via de normale afstandsbediening speelt dit probleem niet, maar deze stuurt zijn commando's via bluetooth en niet via infrarood.
Ik heb de stroom al eens even van de TV-box gehaald via de aan - uit schakelaar achteraan op de TV-box, maar dit hielp niet.
Aangezien het probleem is gestart vorige week woensdag (5/2) en dit wss ook de moment is dat softwareversie 5.15 is geïnstalleerd geweest op mijn TV-box, vermoed ik dat er ergens een bug zit in de combinatie van de Eco-start modus en het gebruik van een IR afstandsbediening.
Zijn er hier nog mensen die hun TV-box aansturen via een Logitech Harmony die dit kunnen bevestigen?
Voorlopig heb ik als workaround de TV-box in "normale-start" staan bij de energie instellingen maar het zou natuurlijk leuk zijn dat deze bug weer opgelost raakt.
@Suzy, zoals vermeld in jouw sticky post van Software update v5.15 heb ik dit ook gemeld bij de Telenet support via het Whatsapp kanaal, maar daar begint men vanalles aan mijn TV-box te wijzigen (zonder resultaat uiteraard) en heb ik de indruk dat men het probleem niet goed begrijpt. Daarom doe ik de melding maar via deze weg.
Alvast bedankt voor de hulp!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedien je nog andere apparaten met de Harmony?
Ik heb mijn Harmony weggedaan toen ik overgeschakeld ben naar de TV-box.
Ik kan alles bedienen wat nodig is met de AB van de TV-box.
@SantaIk gebruik idd nog best wel wat andere apparaten met de Harmony.
Op zich is het ook geen ramp, voorlopig kan ik verder zolang de TV-box niet in eco-stand staat. Maar tot op heden heb ik hem altijd kunnen gebruiken in eco-stand in combinatie met mijn Harmony dus er lijkt toch een bug in de nieuwe R5.15 software release te zijn geslopen.
Gisteren nog eens getest en zodra ik hem in eco stand zet en een half uurtje wacht, heb ik opnieuw hetzelfde gedrag voor (2x opstart commando nodig om hem aan te zetten). Eenmaal opgestart reageert de TV-box wel weer meteen op alle IR commando's. Het is echt puur en alleen om hem uit standby te krijgen dat de eco-modus plots 2 opstartcommando's nodig heeft via IR.
Zou mooi zijn als iemand dit kan bevestigen en eventueel kan gefixt worden in een volgende release.
Update: bug is opgelost in v5.16 voor de TV-Box.
@Suzybedankt om dit door te geven aan de juiste dienst 👍
@snixel1 we kregen inderdaad de bevestiging van onze tv engineers dat dit terug zou werken in de nieuwe release.
Ik geef ook nog even de extra informatie die we kregen mee: blijkbaar is infrarood op de TV-box geen gesupporteerde functionaliteit voor klanten en kan dit betekenen dat dit op elk moment terug kan verdwijnen. Uiteraard hopen we mee dat het lang zal blijven werken.