Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

Sinds een 5-tal dagen hebben wij op de TV box regelmatig (meerdere keren per dag) problemen met TerugkijkTV, Play, in het algemeen met alles wat vide op aanvraag is.

Foutmelding CS2517, wat volgens de documentatie wijst op een probleem met interactiviteit.

 

Er is technisch gezien niets veranderd. Wel is het abonnement (klik30) overgedragen op naam van mijn vrouw omdat zij een BTW nummer heeft.

 

Wat lost het probleem op:

1) de TV box herstarten

2) de netwerk kabel eventjes uittrekken en weer insteken (als de UTP kabel wordt uitgetrokken verdwijnen de pijltjes van TerugkijkTV in de TV gids en brandt er ook een rood lampje op de TV box, maar nooit als de kabel insteekt)

 

Wat heb ik al gedaan:

1) kabels vervangen

2) diagnose op de TV box gestart terwijl het probleem er is. Die is altijd goed. Zelfs zeer goed.

3) TV boxen gereset naar fabrieksinstellingen

4) Telenet modem herstart

 

Ik ben 100% zeker van de kwaliteit van de cablage. De diagnose toont dit ook aan.

Ik heb 2 TV-Boxen. Beiden hebben sinds vorige week hetzelfde probleem.

 

Iemand een idee ?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
18 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

Ja, dat is allemaal gebeurd. Details met tijdstippen genoteerd, zelfs al eens live met hen getest.

Frustrerend. Maar ik heb wel een troost: zolang het niet wordt opgelost moet ik niet betalen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

@Steven-E bedankt om ons op de hoogte te houden alleszins! Allesbehalve plezant dat de issues blijven aanslepen en men niets concreet kan vinden om de oorzaak te achterhalen. Hopelijk komt het snel in orde! 🤞


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

Ik mag niet klagen van de opvolging. Het enige frustrerende is dat Telenet nog helemaal geen idee heeft wat er mis is.  Maar ik ben wel tevreden van de effort die Telenet hier in steekt tot nu toe.

Vandaag of morgen wordt ik terug gebeld door een "swat technieker" met meer specifieke kennis in deze materie.

 

Ik doe dit nu wel als business klant via de A-Desk. Wat ik wel mis is een opvolgingsysteem met een ticket dat je kan raadplegen en aanvullen. Dat zou wel een toegevoegde waarde zijn.

Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk dat mijn probleem wordt opgelost 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CS2517 op TV box met perfecte internetverbinding

Ik heb uiteindelijk de oorzaak gevonden, deels met schaamrood op de wangen want ik had zelf een foutje gemaakt.

 

Gisteren gebeld door een Swat engineer van Telenet die me vertelde dat de TV-Box (Next) vooral gebruik maakt van IPv6.  Dit deed een belletje rinkelen.

Ik heb een eigen firewall (Palo Alto Networks) die ik rechtsreeks op de CV8560E modem van Telenet heb aangesloten. Deze krijgt een publiek IP via Mac passthrough (mac adres van firewall ingegeven op het Telenet portaal).

 

De Telenet modem heeft 4 LAN poorten. Ik gebruik er 2 voor de TV boxen en een derde voor mijn eigen firewall. Ik vermoed dat er intern in de modem gewoon een switch zit (alles in hetzelfde VLAN).

 

Op mijn eigen firewall was IPv6 geënabled, inclusief IPv6 router advertisements (ook op de externe interface, en daar zat de fout).

Aangezien de TV boxen en de externe interface van mijn firewall op laag 2 met elkaar verbonden zijn, ontvingen de TV boxen deze router advertisements ook en hierdoor verloren ze de connectie met de cloud.

Dit verklaart waarom een reset of het uittrekken/insteken van de UTP kabel het probleem tijdelijk oploste.  En ook waarom de 2 boxen op hetzelfde moment het probleem zijn beginnen ondervinden.

 

Ik heb de situatie uitvoerig besproken met de Swat engineer van Telenet. Hij gaat dit nu doorgeven aan engineering zodat ze hier rekening mee kunnen houden, of op zijn minst in het achterhoofd kunnen houden als andere klanten hier ook tegen aan lopen.

 

Technisch gezien is dit te voorkomen dmv "IPv6 Route Advertisement Guard" te implementeren, maar ik betwijfel of dit mogelijk is op de CV8560E modem van Telenet. Dit is eerder een feature wat op high end corporate apparatuur beschikbaar is.

https://www.juniper.net/documentation/en_US/junos/topics/concept/port-security-ra-guard.html

 

Dus ja ik heb hier met scha en schande uit geleerd, en Telenet was gelukkig blij met de info.

Dus opgepast met zomaar router advertisements aanzetten als je met IPv6 experimenteert. Dit doe je normaal enkel op de interne interface.  Maar ik had dus een vinkje teveel aangeklikt 😞


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.