Beantwoorden
DenC
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Chrome-app TelenetTV in Windows 10

Hey Yall

 

Gisteren krijg ik bij het openen van telenettv in chrome, plots een popup met de vraag of ik de app wil installeren. Omdat ik op mijn andere pc de popup per ongeluk wegklik contacteer ik telenet, die vervolgens zeggen geen app voor windows te hebben en ik enkel via www... kan zien... wat is dit dan? Is dit misbruik dan?

 

2.jpeg1.jpeg

 

Alvast bedankt & groetjes.

Tags (2)
0 Likes
9 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Chrome-app TelenetTV in Windows 10

@DenC 

Als het naderhand terug in orde is, verder niets van aantrekken. Er was wel meer mis op dat ogenblik. Als je vreemd gedrag meemaakt kan je wel eens de cookies verwijderen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DenC
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Chrome-app TelenetTV in Windows 10

Ik heb nu wel een telenet tv app op windows, waarvan niemand weet hoe en waar het van komt en van wie het is en ik moet me daar vooral geen zorgen om maken? Cookies verwijderen kan ook niet, want dan is mijn toestel niet meer geregistreerd en het staat er al vol met hetzelfde toestel...

0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Chrome-app TelenetTV in Windows 10

Dit zijn speciale Chrome-apps. Deze zijn niet door Telenet gemaakt, maar door Chrome. Ze linken eigenlijk gewoon door naar de website zonder dat je bovenaan de adresbalk te zien krijgt. Ze zijn dus niet schadelijk, maar ook niets anders dan de gewone website.

0 Likes
DenC
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Chrome-app TelenetTV in Windows 10

Ik vind dit echter nergens terug in de chrome-app store. Als dat veilig is, wil ik dat ook wel op mn andere pc, maar vind het nergens... waardoor ik dan argwaan krijg, vandaar.

0 Likes
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Chrome-app TelenetTV in Windows 10

Dag iedereen,


Correct gezien! Wie nu op de telenettv.be website inlogt, krijgt (wanneer hij die nog niet weggeklikt had) een popupje te zien met de vraag of hij/zij onze Telenet TV-app wil installeren. Dit is een legitiem feature, dus zeker geen poging van iemand om informatie te achterhalen of zo.

 

Eigenlijk houdt dit in dat de website nu klaar is om aangeboden te worden als 'PWA', 'Progressive Web App'. In o.a. Chrome kan je 'm zo in een (schijnbaar) eigen app-window runnen, alsof het een apart geïnstalleerde app zou zijn. Maar in se blijft dit natuurlijk gewoon de telenettv.be-website in een eigen containertje. Dit feature maakt het wat overzichtelijker en gemakkelijker om de website te gebruiken, maar de rest van de functionaliteit blijft exact zoals die in je browser zélf is.

 

In alle eerlijkheid: de popup die je te zien kreeg verscheen iets te snel. De verwoording kon beter, en de helpdesk was nog niet op de hoogte (zoals hierboven ook aangegeven). Ik heb 'm donderdag, van zodra de popup in beeld kwam, meteen weer laten weghalen. Al kan hij door caching op verschillende plaatsen in het netwerk wel nog even bij je verschijnen. Excuses voor de verwarring die dit veroorzaakt zou hebben.

 

Wie de popup al weggeklikt zou hebben, kan de website gewoon als PWA draaien door in te loggen op telenettv.be, en in Chrome op het icoontje rechts in je adresbalk te klikken.
Of via Instellingen > Openen in Telenet TV.

 

Ik hoop dat dit helpt,

Groet,
Carl
Telenet TV-engineering

--Metadata Engineer @Telenet
DenC
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Chrome-app TelenetTV in Windows 10

Ik krijg om de een of andere reden geen icoontje te zien (chrome is up2date, maar geen plusteken o.d. in de adresbalk... ook geen vermelding in de settings) en vind er weinig van terug op google 😞

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Chrome-app TelenetTV in Windows 10

@DenC 

Sleep gewoon de inhoud van de adresbalk (link) naar uw desktop en je krijgt een icoontje waarmee je de site start. Je moet dus niet wachten tot er iets veranderd wordt. Je kan dat met om het even welke site doen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DenC
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Chrome-app TelenetTV in Windows 10

mja... Dan krijg je een Chrome-icoontje op het bureaublad. Dat werkt, maar is niet wat ik graag had. Ik heb trouwens geen enkel icoon op mijn bureaublad 😊... een voorkeur zoals een ander zeker? Een telenet.tv-icoontje op de taakbalk... zoals het normaal zou moeten werken is wat ik liefst zou vinden.

 

Toch alvast al een dank voor de bijdrages.

0 Likes
DenC
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Chrome-app TelenetTV in Windows 10

Ik heb een oplossing gevonden.

 

Rechtsboven in chome, achter de 3... bij meer hulpprogramma's... snelle link maken en kiezen om in venster te openen.

 

Volgend probleem is wel dat dit https://www.telenettv.be/nl/404.html opent ipv https://www.telenettv.be/nl/tv/watch-tv.html bvb... grrr

0 Likes