Beantwoorden
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Cloudopslag

Thuis hebben wij Wigo Home S met DigiCorder (AD2200).

 

In ons tweedeverblijf (aan zee) hebben wij recent Basic internet en de nieuwe TV-box, werkt prima.

Ik kreeg ook een bijkomende mailbox.

 

Gezien het comfort van het nieuwe Telenet-TV en de cloudopslag, maakte ik mij volgende bedenking.

 

Stel, wij nemen op ons thuisadres ook het nieuwe Telenet-TV met dus de nieuwe TV-box, mits 35,- kost.

 

Klopt het dat de cloudopslag van ons thuisadres dan niet dezelfde is als de cloudopslag van ons tweedeverblijf, omdat het 2 afzonderlijke abonnementen zijn ?

 

En zo ja, is er een mogelijkheid om deze 2 cloud’s te combineren zodat wij op beide locaties alle opnames van beide abonnementen kunnen bekijken op onze TV’s ? Volgens de Telenet-technieker is dit momenteel enkel mogelijk door te casten of TV te kijken op mobiel of PC…

0 Likes
5 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Cloudopslag

@eltee 

Ik ga ervan uit dat als je de twee abo's gaat combineren je het zult moeten doen met de helft van de opslagcapaciteit. Je gaat wel geen 35 euro moeten betalen voor de tweede tv-box.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Cloudopslag


@eltee  schreef:

Klopt het dat de cloudopslag van ons thuisadres dan niet dezelfde is als de cloudopslag van ons tweedeverblijf, omdat het 2 afzonderlijke abonnementen zijn ?


Dit klopt, het gaat over twee verschillende adressen en dus ook 2 verschillende clouds waarin je opnames worden bewaard.


@eltee  schreef:

En zo ja, is er een mogelijkheid om deze 2 cloud’s te combineren zodat wij op beide locaties alle opnames van beide abonnementen kunnen bekijken op onze TV’s ? Volgens de Telenet-technieker is dit momenteel enkel mogelijk door te casten of TV te kijken op mobiel of PC…


Er is geen mogelijkheid om deze clouds te combineren, deze zijn steeds volledig gescheiden. Wat je wel kan doen is via casting vanuit de app je opnames naar een Chromecast of AirPlay op het andere adres. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Cloudopslag

Is wel zeer interessante suggestie voor techniekers (@CarlAtTelenet) om de cloud te kunnen delen tussen verschillende verblijven 👍


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 169
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Cloudopslag

Idd, lijkt me ook een nuttige suggestie - maar technisch momenteel zeer complex.

Ik leg dit sowieso eens voor aan de product owners: kan misschien naar de toekomst toe in het achterhoofd gehouden worden 🙂

 

Groeten - Carl

--Metadata Engineer @Telenet
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Cloudopslag

Beste allen,

 

Dank voor jullie gewaardeerde info.

Dit blijft voor mij een interessante piste en ik hoop daar in de toekomst meer over te weten te mogen komen.

Ik kan mij zelfs inbeelden dat deze vraagstelling meer gaat opduiken.

0 Likes