Beantwoorden
eltee
Freshman Meerweter
My smart Valentine De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade

Combo-advies gevraagd

Beste netweters,

Mijn configuratie: Wigo Home S = all internet 150 (150 Mbps down - 15 up - volume 200 GB) + Telenet TV 80 zenders en dig radio. Digicorder = AD2200

De nieuwe combo “Internet Standard + Tv met 500Mbps” spreekt mij aan omwille van het snellere internet (handig voor mijn hobby), onbeperkt downloadvolume (minder belangrijk), stabiele verbinding, de cloud-opname en de streaming-apps.

Vraag 1: is de korting gedurende het eerste jaar (71,- pm) op de prijs (85,- pm) ook van toepassing bij een overstap of is dit enkel voor nieuwe klanten?

Ons TV-toestel is een oudere plasma TV die nog goed functioneert en die wij -nog- niet willen dumpen, niettegenstaande het hogere stroomverbruik.
Wij spelen ook de hele dag radio via de audio-uitgang van de Digicorder en receiver omdat de TV geen eigen boxen had.

Vraag 2: wat zou nu onze beste en prijs-gunstigste configuratie zijn?
a. De overstap doen naar de nieuwe combo maar specifiek vragen om de vorige versie TV-box (dus met coax én audio-uitgang) zodat de radio constant kan aan blijven staan zonder de TV ingeschakeld te moeten houden. Kan dat in deze combo of is de TV-box-IP sowieso verplicht ?
b. De overstap doen naar het standaard pakket, dus met nieuwe TV-box-IP en omwille van de radio dan met een HDMI-splitter werken.
c. De overstap doen en toch maar een smart-TV kopen zodat a) ook de streaming-apps beschikbaar zijn, b) er een lager stroomverbruik is, c) en als het toestel een screen-off functie heeft, is dat ook meegenomen.
d. Niets doen en wachten tot de plasma TV de geest geeft.

Zien jullie nog mogelijkheden/valkuilen ? Graag jullie gewaardeerd advies.

Met dank

8 reacties
Mechelen
Experienced Weetjesweter
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Combo-advies gevraagd

Een belangrijke valkuil is de TV-box. Je kan geen radiostation meer selecteren door een nummer in te geven op je afstandsbediening.

Op de TV-box werkt het via het doorlopen van een menustructuur. Snel even zappen van Radio 2 naar MNM zonder je tv-scherm aan te zetten, zal niet meer lukken als je in de nieuwe combo-formules stapt.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Combo-advies gevraagd

@Mechelen  schreef:

Een belangrijke valkuil is de TV-box. Je kan geen radiostation meer selecteren door een nummer in te geven op je afstandsbediening.

Op de TV-box werkt het via het doorlopen van een menustructuur. Snel even zappen van Radio 2 naar MNM zonder je tv-scherm aan te zetten, zal niet meer lukken als je in de nieuwe combo-formules stapt.

En als je nu eens gewoon de voice command toets indrukt en "MNM" zegt?

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Combo-advies gevraagd

Of je kijkt naar een andere optie zoals een DAB+ met fm radio met cinch aansluiting zodat je deze op de installatie kan aansluiten en je de tv en tv box niet hele dag moet laten aanstaan.

en toch dan een tv box IP kan gebruikt worden voor tv te kijken.

voordeel is dat die DAB+ fm radio opties een schermpje hebben met naam vermelding en extra’s van de uitvoerder bv.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
Mechelen
Experienced Weetjesweter
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Combo-advies gevraagd

@sb  schreef:

En als je nu eens gewoon de voice command toets indrukt en "MNM" zegt?

Neen bedankt, uit ervaring weet ik dat zulke systemen mijn dialect soms moeilijk verstaan. En hoe spreek je VRT NWS uit?

Ik wil zonder gedoe naar een andere zender kunnen zappen als de muziek mij niet aanstaat.

Als zulke basisfunctionaliteit al ontbreekt op de TV-box hoeft het voor mij niet meer.

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Combo-advies gevraagd

Voor de korting moet je zelf zien of je het krijgt soms wel soms niet 

De tv box werkt met een radio app 

Je kan de tv laten scannen dvb c op de gratis radio zenders daarvoor moet je de coax kabel in de tv stekken 

En selecteren dat alleen de radio wordt opgeslagen 

Bij sommige gaat beeld op zwart als de radio aan staat is niet bij alle tv's 

Bij een smart-TV kan je ook de gewenste radiozender op zetten allen zal er altijd beeld zijn 

Of je dat kan uit zetten nog niet gezien 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Combo-advies gevraagd

En binnen nu en 3 jaar en enkele maanden is het ook weg, zo een DAB+ met fm is meer toekomst gerichter.

Master-Magic | Krak

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Combo-advies gevraagd

Zijn toch nog zeker 3 jaar wie weet langer 

in veel nieuwbouw is DAB+ een ramp en hoe met Fm gaat lopen veel ? 

Master-Magic
Professional Superweter

Combo-advies gevraagd

@luc55  Kan vroeger zijn ook en dan sta je daar met een zwart beeld.

beter iets toekomstgericht dat handiger is als je hele dag radio wilt gebruiken, met de tv box moeten er 3 apparaten hele dag aan staan, en met een DAB+ fm ontvanger is dat max 2, elektriciteit is ook niet goedkoop.

Master-Magic | Krak