24753
netweters
|
152360
antwoorden
|
20693
vragen
|
Hey,
Zijn er nog mensen die af en toe te maken hebben met “corrupte” opnames?
Je ziet de opname nog staan, maar er staat een rood uitroepteken voor en je krijgt als enige optie “opname wissen”.
Onlangs gebeld hiervoor met telenet en ze verwezen als enige oplossing naar de externe applicaties zoals stievie, vier, vrt net gemist,... In geval van films, biedt dit uiteraard geen oplossing.
Nog mensen die dit al ervaren hebben?
Jammer dat telenet hiervoor extern moet verwijzen, hoewel het volgens hun in “hun pakket” is inbegrepen als je telenet internet hebt😏
Mvg,
Jan
Het gebeurt niet dikwijls, maar die opname is verloren. Met terugkijktv kan het mogelijk zijn deze uitzending te bekijken. Dat is dan wel eigenaardig want dat is dezelfde opname die bij jouw mislukt is.
Groeten
Beste Jan,
Het zou een goed idee zijn om je digicorder om te ruilen voor een nieuwe. Misschien is er een probleem met de harde schijf in de digicorder ? Als je een andere DC hebt, en je hebt nog steeds dat probleem, dan kunnen we dit toch al uitsluiten. Tenslotten gebeuren de opnames lokaal op de DC en niet in de cloud. Hiervoor heb je de nieuwste digicorder nodig.
Deze corrupte opnames komen meestal voor op ogenblikken dat de tv-gids voor de zender waarvan je wil opnemen onjuiste info geeft. De zenders zouden zelf verantwoordelijk zijn voor de inhoud van de gids. Als zenders een eigen product hebben om hun uitzendingen te herbekijken dan lijkt het mij, bij VTM bijvoorbeeld, stilaan meer een sabotage van de Telenetgids door de zenders. Als mijn vermoeden een beetje klopt zijn we nog niet thuis wat betreft opnemen van uitzendingen. Anderen gaan waarschijnlijk nog volgen. In elk geval is er dan nog werk aan de winkel bij Telenet.
Groeten
@Jan14 vaak zou dit toch niet mogen voorvallen.
Ik heb de nieuwe TV-box zelf al iets langer dan een jaar en heb nog maar één keer een opname gehad met een uitroepteken. Kijk zeker eens na dat je geen interactiviteitsproblemen hebt. Opnames worden namelijk in de cloud bewaard. Extra info: indien een algemeen probleem, zouden alle klanten die deze programma's opnemen dit moeten voor hebben met hun opname. Ik heb hier zelf geen meldingen over gezien de voorbije periode.
Ik heb ook ooit maar één probleem gehad, ik denk eind 2018.